Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeiset hedelmälliset vuodet käsillä ja nyt tuli tällainen hallitus seuraavaksi neljäksi vuodeksi

Vierailija
19.06.2023 |

Olen siis lapseton kohta 35-vuotias nainen. Mies saman ikäinen. Alkaa olla viimeiset vuodet tehdä lapsia, jos niitä haluan. Olen huolissani tämän maan tulevaisuudesta, ja millainen paikka tämä olisi mahdollisille lapsilleni. Jos seuraavat neljä vuotta tulee olemaan sellaista kuin hallitusohjelmassa lupaillaan, on varmaan parempi jäädä lapsettomaksi. Mitä te muut lapsia harkitsevat ajattelette?

- Lapseton opettaja

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset vuodet on olleet kyllä lasten hankinnan kannalta todella epäihanteellisia - on lamaa, koronaa, sodan uhkaa jne. Toisaalta olen tyytyväinen, että en ole tähän maailman tilanteeseen tehnyt lapsia, mutta aina olen osannut toivoa parempaa. Nyt tulevaisuus näyttää siltä, että itse jään lapsettomaksi.

N32

Missä historian ajadsa sitten olisi ollut hyvä aika lisääntyä? Esihistoriallisella kaudella, muinaisessa mesopotamiassa, keskiajalla, maailmansotien aikaan, 70,80,90 luvulla, kerro ja perustele. 🙂

Nykyään on ehkäisy. Ei tuolloinkaan kaikki olisi lisääntyneet, jos olisivat voineet valita (en puhu nyt 70-90 -luvuista). Jopa vähän ihmettelen, miten nykyäänkin niin monet tuntuu lisääntyvän täysin aivottomasti. Ehkä muut sitten elää jossain kuplassa, jossa ei nähdä tai haluta nähdä minkälainen tulevaisuus on edessä.

Viimeiset 50 vuotta on Suomessa ollut ehkäisy ja abortti tarjolla kaikille. Alle 50-vuotiaat on mielestäsi syntyneet aivottomille vanhemmille?

Vierailija
82/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa eläisit ihan omaa elämääsi ja tekisitte miehesi kanssa yhdessä tärkeät päätökset. Valtio tai kunta ei ole ainakaan minun elämääni hirveästi estänyt eikä myöskään helpottanut. Ei 80-luvulla ollut kunnan hoitopaikkoja Espoossakaan suhteellisen hyvin ansaitseville. Perustimme vanhempainyhdistyksen ylläpitämän suomalais-englantilaisen päiväkodin ja maksoimme viulut. Nykyisin kai kaikki lapset saavat päiväkodin, jopa kotona oleskelevat.

En valitettavasti osaa elää omassa kuplassani ottamatta huomioon ympäröivää todellisuutta ja sitä, mikä vaikutus sillä olisi omaan perheeseeni sekä kuvitteellisen lapseni elämään ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

Ap

Lapsia on saatu paljon niukemmassa maailmassakin. Sodan pelon ymmärrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus uusi hallitus antaa jokaisesta lapsesta molemmille vanhemmille 50 e /vuosi verohelpotuksen

me vaimon kanssa saadaan 300 e / vuosi

tai 25 e / kk

kun kolme lasta

.

# Lapsialennus

eli ei yhtään mitään kun hallitus tulee nostamaan ruoan hintaa! Tuntuuko vähän vedätetyltä koko homma?

Ja mitenkähän se hallitus nostaa ruuan hintaa?? Voi taivas tietämättömyyden märää!

Vierailija
84/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsen saa tehdä ihan omaksi ilokseen kun sitten vaan hoitaa ja kasvattaa sen hyvin. Niin minäkin tein ja nyt minulla on ihana 16-vuotias tytär, joka kesätöiden ja loman jälkeen lähtee lukioon.

Omaksi ilokseen? 🙄 Kiva, että sinulla on lapsi tehtynä sinua varten, sinua täällä huvituttamassa. Varmaan odotat, että se sitten myös hoitaa sinut, kun olet vanha, koska itsehän sen teit itseäsi varten?

Vierailija
85/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä suosiolla lasten tekeminen nuoremmille. Ei tarvitse sun jatkossakaan stressata.

Olisi kannattanut tehdä niitä lapsia siinä vaiheessa kun Antti Rinne kannusti synnytystalkoisiin!

Vierailija
86/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset vuodet on olleet kyllä lasten hankinnan kannalta todella epäihanteellisia - on lamaa, koronaa, sodan uhkaa jne. Toisaalta olen tyytyväinen, että en ole tähän maailman tilanteeseen tehnyt lapsia, mutta aina olen osannut toivoa parempaa. Nyt tulevaisuus näyttää siltä, että itse jään lapsettomaksi.

N32

Missä historian ajadsa sitten olisi ollut hyvä aika lisääntyä? Esihistoriallisella kaudella, muinaisessa mesopotamiassa, keskiajalla, maailmansotien aikaan, 70,80,90 luvulla, kerro ja perustele. 🙂

Nykyään on ehkäisy. Ei tuolloinkaan kaikki olisi lisääntyneet, jos olisivat voineet valita (en puhu nyt 70-90 -luvuista). Jopa vähän ihmettelen, miten nykyäänkin niin monet tuntuu lisääntyvän täysin aivottomasti. Ehkä muut sitten elää jossain kuplassa, jossa ei nähdä tai haluta nähdä minkälainen tulevaisuus on edessä.

Viimeiset 50 vuotta on Suomessa ollut ehkäisy ja abortti tarjolla kaikille. Alle 50-vuotiaat on mielestäsi syntyneet aivottomille vanhemmille?

Lukutaito?

Vierailija
87/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, syntyvyys tippuu uusiin pohjalukemiin tämän hallituksen myötä

Vierailija
88/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa eläisit ihan omaa elämääsi ja tekisitte miehesi kanssa yhdessä tärkeät päätökset. Valtio tai kunta ei ole ainakaan minun elämääni hirveästi estänyt eikä myöskään helpottanut. Ei 80-luvulla ollut kunnan hoitopaikkoja Espoossakaan suhteellisen hyvin ansaitseville. Perustimme vanhempainyhdistyksen ylläpitämän suomalais-englantilaisen päiväkodin ja maksoimme viulut. Nykyisin kai kaikki lapset saavat päiväkodin, jopa kotona oleskelevat.

En valitettavasti osaa elää omassa kuplassani ottamatta huomioon ympäröivää todellisuutta ja sitä, mikä vaikutus sillä olisi omaan perheeseeni sekä kuvitteellisen lapseni elämään ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

Ap

Joo on on saatu, mutta ei se ole mikään perustelu sille, miksi niitä nytkin pitäisi hankkia epävarmaan tulevaisuuteen, jossa ei näy kuin uhkakuvia.

Vierailija
89/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lukenut hallitusohjelman, varmaan havaitset, että lapsilisää oltaisiin nostamassa alle kolmivuotiaille ja jokaiselle syntyvälle lapselle avattaisiin osaketili ja sinne valtiolta pieni pesämuna.

Koulutukseen panostetaan.

Jos en olisi jo menopaussi-iässä, ehkä tekisin vielä yhden lapsen.

Älkäämme unohtako sitä äitiyspakkauksessa olevaa uutuutta: palloa!

Vierailija
90/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Lukutaito?

Onko itselläsi lukutaitoa? Kommentoin väitettä, että ihmiset lisääntyvät aivottomasti eikä haluta nähdä, millainen tulevaisuus on edessä. Vai onko osa ihmisistä fiksuja lisääntyessään, vaikka ei näe millainen tulevaisuus on edessä? Tai fiksusti lisääntyy, vaikka tietävät?

Vierailija
91/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus uusi hallitus antaa jokaisesta lapsesta molemmille vanhemmille 50 e /vuosi verohelpotuksen

me vaimon kanssa saadaan 300 e / vuosi

tai 25 e / kk

kun kolme lasta

.

# Lapsialennus

eli ei yhtään mitään kun hallitus tulee nostamaan ruoan hintaa! Tuntuuko vähän vedätetyltä koko homma?

Ja mitenkähän se hallitus nostaa ruuan hintaa?? Voi taivas tietämättömyyden märää!

Mitä sitten odotit tältä palstalta? Olen aina ihmetellyt suunnatonta tyhmyyttä.

Vierailija
92/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo on on saatu, mutta ei se ole mikään perustelu sille, miksi niitä nytkin pitäisi hankkia epävarmaan tulevaisuuteen, jossa ei näy kuin uhkakuvia.

Millä tavalla sinun vanhempiesi lisääntyessä oli vähemmän uhkakuvia? Mikä uhkakuva puuttui?

Oliko syntymäsi virhe?

Vierailija
93/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et hanki lasta niin Putte on jo voittanut.

Putte nimenomaan haluaa että esim. Suomessa ja Ukrainassa ei synny lapsia!

älä alistu puten trollien propagandaan

Suksi kuuseen i d i o o t t i.

Vierailija
94/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iivanalla pitää kiirettä keksiä uusia aloituksia.

Vierailija
95/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iivanalla pitää kiirettä keksiä uusia aloituksia.

Ja varastaa lapsia ukrainasta kun oman maan miehet ei pääse lapsentekoon vaan tapetaan ukrainan pelloille.

Vierailija
96/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerrotko vielä tarkasti mitkä ovat tämänhetkiset uhkakuvat jotka estävät lisääntymisesi.

-Orpo päänministerinäkö?

Vierailija
97/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä tavalla sinun vanhempiesi lisääntyessä oli vähemmän uhkakuvia? Mikä uhkakuva puuttui?

Oliko syntymäsi virhe?

Taisi olla. 🤭

Vierailija
98/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran. Nyt herran aikaan eletään sen itsensä kukkarossa, on mitä mainioin aika lisääntyä. Olette te kyllä lapasia kun ajattelette nyt olevan pahinta aikaa. Jäänyt muutama kirja lukematta ja iltapäivälehden klikit kiinnostaneet enemmän.

Vierailija
99/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jengi panikoi ymmärtämättä laisinkaan, mitä hallitusohjelma oikeasti tarkoittaa. Antakaa pölyn laskeutua ja näiden  elämäntapatyöttömien lopettaa marmattaminen etuuksien huonontumisesta. Se yks kymppi sinne tai tänne EI VOI kaataa kenenkään taloutta.  Työsskäyvä suomalainen pärjää aina, oli lapsia tai ei. 

Vierailija
100/162 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, syntyvyys tippuu uusiin pohjalukemiin tämän hallituksen myötä

Ei kaikki ole vihervasemmistoa, taidatte olla jopa vähemmistöä., onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi