Perheellisen Ihmisarvoiseen elämään tarvittavat tulot, puoliso ei osallistu kuluihin
Yle:ssä oli laskuri, jolla voi laskea riittävätkö tulot eri perhe/sinkku tilanteissa.
Minä pärjäsin hyvin kun asuin yksin (kohtuu hyvät tulot), näkyy näissäkin YLE:n laskelmissa, kun syötin tuloni.
Nyt vaimo ja kolme lasta. Vaimo ei löydä töitä (eikä ole oikein motivaatiotakaan), lapsilisät (kelalle voi antaa vain tilin, joka on toisen vanhemman nimissä (siis nyt vaimon), harvoja lasten harrastuksia suostuu maksaan näistä, nämä pitäisi saada kyllä perheen menoihin!) ja työttömyyskorvauksensa vaimo pitää itsellään. Minä siis maksan kaikki kulut, vaimoa ei kiinnosta pätkääkään osallistua kuluihin.
Ollaan laskelmissa YLE:n mukaan tuloissa (joilla maksetaan menot) alle ihmisarvoisen elämän alapuolella ja se on kyllä totta. Kaduttaa, kun toinen on täysin vastuuton.
Mitä mielestänne pitäisi tehdä tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (8)
Etkö huomannut mitään merkkejä asiasta aiemmin ja teit silti kolme lasta?
Eukko kiertoon NYT. Miksi olet suostunut noin alisteiseen asemaan. Sinua käytetään hyväksi. Tee asialle jotain, heivaa akka pihalle ja vaihda lukot. Nyt.
Keskustelua.
Joskus voi olla ihan reilu että isommilla tuloilla maksellaan perheen menoja ja toinen on pois töistä. Mutta tilanteen tulisi olla kaikille osapuolille reilu.
En ymmärrä jos toinen ei halua töihin. Paitsi jos hoitaa alle 3-vuotiasta lasta kotona. Päiväkodit ovat lapsille kamalia paikkoja
Me ollaan myös alle ihmisarvoisen elämän. No paremmaksi ei tilanne tule muuttumaan
Olisit pysyny Seeking hoidoissa ja realdoll nukeissa.
"Etkö huomannut mitään merkkejä asiasta aiemmin ja teit silti kolme lasta?"
Kyllä merkit oli jo aiemmin ilmassa, mutta en vain ottanut niitä silloin tosissaan. Olen jonkinlaisessa raatamisloukussa, tulot eivät riitä menoihin (vaimo pitää lapsilisät ja työttömyyskorvaukset itsellään, joudun maksamaan kaikki perheen menot), vaimo vetää pääsääntöisesti lonkkaa kotona (päivittää somea, ei juuri tee kotitöitäkään, vaan patistaa minut tekemään kotityöt illalla töiden jälkeen, lapset päivällä päiväkodissa).
Ero?