Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miten suhtaudutte CV:n aukkoon, jossa perusteena on pitkä matkustelu (tyyliin maailmanympäri)?

Vierailija
18.06.2023 |

Ei mitään päihdehippeilyä, vaan ihan normaalia reipasta matkailua. Ja jos hakija on muuten OK, ja on reissulla toteuttanut unelmaansa.

Meneekö hakemus roskiin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihen työhön oot hakemassa. Hoplop olis kiinnistunut susta. Jos sulla on hyvä kroppa niin sitten XXL

Vieläkö XXL-myyjättäret puetaan niukkoihin t-paitoihin ja trikoisiin?

Vierailija
22/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemukseen voi ihan vapaasti kirjoittaa myös tekstiä. Kerrot syyn miksi sinut kannattaa palkata. Mulla on täysin paska CV, mutta se ei estänyt saamasta hyväpalkkaista työtä. Suurin syy miksi sinua ei palkata on itseluottamuksen puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä lue mitään hakemuksia. Puhelimeen vastataan, jos on asiaa. CV on minulle kuin sodanjululistus ja sellaiset sopii konsulttien ja muiden puhelinmyyjien paskapaperiksi. Oikeisiin töihin mennään kysymällä onko niitä töitä.

No tämä kertoo hyvin minkälaisesta työstä on kysymys 😆 ei paljon HR työhaastattelut päätä vaivaa 😂😂

Vierailija
24/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään onneksi netistä löytää paljon tietoa, niin ettei tarvitse matkustaa toiselle puolelle maapalloa. Asiasta en alkaisi sen kummemmin kyselemään haastattelussa, mutta etenkään vuorotyöhön en palkkaa kaltaistasi hedonistia. Jos sinua pyydetään lauantai-iltana töihin, ja olet menossa baariin, menet baariin ja mitään joustokykyä ei löydy. Tai sitten puljailet työvuoroja niin, että ikinä ei tarvitse olla huonoissa vuoroissa. Tämä on minun kokemukseni, toki tuskin edes on vuorotyöstä kysymys, mutta näin. Elämästä nauttiminen on ilkeää, se on tullut huomattua. Mutta itse teet päätökset, olen minä nähnyt useammankin vuoden aukkoja CV:ssä, eikä se mitenkään sen kummemmin vaikuta päätöksentekoon.

Vierailija
25/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palkkaan mielellään maailmaa nähneitä.Ovat reippaampia eikä jää sormi suuhun.

Vierailija
26/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en juuri mitenkään. Terveisin ammattirekrytoija 20v kokemuksella.

Vierailija
27/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jotkut rahoita näitä maailmanympärimatkoja sillä, että tekevät jotain satunnaisia töitä eri kohdemaissa? Siinä olisi cv:n täytteeksi hyvin mielenkiintoisen tyylisiä pätkiä laittaa, jos tällaiseen lähtee.

Vierailija
28/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole CV:ssä mainittuna kaikkia työpaikkoja. Haen hakemaani tehtävään räätälöidyllä osaamispohjaisella CV:llä. Tämä on toiminut niiden parin viimeisen työn kohdalla oikein hyvin eli olen saanut paikan.

Vierailija
29/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta jättää CV:hen aukkoja. Mielikuvitusta peliin.

Vierailija
30/30 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena entisenä travellerina ja nykyisenä työnantajana pitäisin asiaa neutraalina, jos sanoisit kuitenkin vielä että: päätin tehdä se silloin koska olin aina unelmoinut ja tilaisuus tehdä se oli silloin. Nyt olen sitoutunut työntekoon enkä enää kuvittele pystyväni olemaan vuodesta viikkokausia matkoilla/haluan olla firmassa ihan pysyvästi jne. Haluaisin siis tietää, että olet tullut jäädäksesi (pidemmän aikaa).

Toki tiedän että kaikki eivät ajattele näinkään positiivisesti pitkistä travellauksista, joten en kyllä varsinaisesti tiedä kannattaako sanoa.

Joka tapauksesa älä puhu reissusta haikaillen tai sano että puolet palkasta menee matkakassan kerryttämiseen. Kukaan ei uskalla palkata ihmistä joka saattaa lopettaa työt saman tien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme