Te joiden ei ole tarvinnut kaupassa hintoja edelleenkään katsoa, millaiset kk-tulot teillä on?
Kommentit (84)
Bruttona noin viisi tonnia, en tiedä ihan tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
5700 bruttopalkka + päivystyspalkkioita 700€-2400€/kk, erikoislääkäri. Mielenkiintoisia palkkoja täällä ihmisillä, mitä ihmettä te teette työksenne?
Mut joo, ei ole tarvinnut vielä katsella kaupassa mitä ostan.
Eihän aloituksessa kysytty palkkoja vaan tuloja. Mulla noin viidennes tuloista pääomatuloja.
ärsyttää kun pikkuhiljaa hilataan hintoja korkeammaksi,eilen just kaupassa käydessä huomasin. Piti jättää taas yks tuote ostamatta, tyyliin pitäkää tuotteenne, en noin kalliilla osta. Vaikka olis ylimääräistä niin en viitsi ylihintaa jostain ennen paljon halvemmasta maksaa. Sekin on vähän, et mikä se tuote on, mistä viittii minkäkin verran maksaa. Palkat ei pysy tässä perässä.
Netto 4000e, yksi aikuinen ja kolme lasta. Perusruokaa ostetaan kaupasta, joten eipä se niin kallista ole edelleenkään eli ei ole tarvinnut hintoja kyttäillä.
Toisaalta edulliset menot muuten eli asuminen, asumiskulut, puhelimet, netti ja lasten harrastukset kaikki yhteensä n. 1000e/kk.
Asutaan kävelyetäisyydellä kaikesta eli ei tarvetta autolle enkä käy itse viihteellä tai harrasta mitään maksullista, joten pienet menot niin hyvin riittää rahat.
Vauvapalstalaisilla on näköjään noin 8000€ tuloraja kommentointiin 😂😂😂
Täällä varakkaat heittää läppää. Eipä ihan uskoisi kuitenkaan kommentoinnin laadusta päätellen. Ei.
Alle 1500 euron bruttotulot, mutta olen aina tottunut ostamaan vain minimin.
Brutto mulla ja miehellä ehkä runsaat 7000 yhteensä. En kauheasti katso hintoja, en tosin koskaan ole tottunut tuhlailemaankaan vaan perustasolla mennään kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että kun tuloista puhutaan niin kaikki tienaa vauvapalstalla vähintään sen seitsemän tonnia kuussa.
Samaan aikaan kun keskustellaan palkattomasta saikkupäivästä, toimeentulotuen ja asumistuen leikkaamisesta, niin siellä on satoja ulisijoita...
Rikkaathan täällä ulisee. MOT.
Netto n. 2300 e. Yksin asun, ei lapsia.
4 000 brutto, käteen noin 2 700 euroa. Asun velattomassa neukkokuutiossa pyöräilymatkan päässä duunista ja olen minimalisti.
Katson hintoja oli tulot mitkä tahansa nyt tulot tippuneet. Aiemmin en katsonut vaan ostin sitä mitä piti. Enkä edes tiennyt hintoja
Kahden aikuisen talous, molemmilla brutto n. 5000 € / kk. Asuntolainaa myös sen verran vähän jäljellä, ettei korkojen nousu hetkauta.
Kuukausituloja en osaa sanoa, mutta vuosiansio on bruttona 150 000 euroa jos lasketaan sijoitusasuntojen ja metsän myynnistä saadut tulot mukaan. Siitä huolimatta, en osta kaupasta liian kalliiksi katsomiani tuotteita. Kaurahiutaleita ja muuta terveellistä ja edullista ainoastaan. Hyvät farkut löysin kirpputorilta.
Elämme toimeentulotuella.
Vuokran jälkeen jää noin 1400e käteen. 2 lasta ja minä.
Ostan sitä ruokaa mitä haluamme syödä oli se tuoretta kalaa tai avokadoa. On tietyn merkkiset ketsupit, kahvit, jugurtit yms joita ei ole vaihdettu halvempiin. Syömme monipuolisesti ja terveellisesti joka päivä on marjoja ja pähkinöiä yms.
Tiedostan, että hinnat ova nousseet ruokakaupassa, mutta ihan samalla tavalla syömme kun ennen hintojen nousua, ruoasta en tingi.
Brutto 3000€, taloudessa yksi aikuinen ja yksi teini
4500€/kk brutto. Mutta olen kyllä aika tarkka aina siitä mitä ostan, en juuri törsäile. Mutta ruuassa en säästele.
2 aikuista ja 2 teiniä, bruttotulot yhteensä noin 8000/kk, ei onneksi velkaa niin en ole jaksanut kaupassa juurikaan hintoja katsella.
Mua kiinnostaa , että mitä ne hyvätuloiset, joita ei kulujen seuranta kiinnosta tekee työkseen? Millä aloilla ihmiset on niin välinpitämättömiä sen suhteen mitä maksavat. En tunne ketään erittäin hyvätuloistakaan, ketä ei oma kulutus kiinnosta. Ja yleensä ovat niitä fiksuja, jotka varallisuudesta huolimatta kulutusta seuraavat.
Lasten kanssa vuoroviikkoasujanainen. Käteen jää 4000 - 5000 €. Ei ole tarvinnut vertailla hintoja.
Kumma juttu että kun tuloista puhutaan niin kaikki tienaa vauvapalstalla vähintään sen seitsemän tonnia kuussa.
Samaan aikaan kun keskustellaan palkattomasta saikkupäivästä, toimeentulotuen ja asumistuen leikkaamisesta, niin siellä on satoja ulisijoita...