Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden ei ole tarvinnut kaupassa hintoja edelleenkään katsoa, millaiset kk-tulot teillä on?

Vierailija
18.06.2023 |

Esim.avioliitossa elävien yhteisbruttotulot?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2700-3000€/kk, parisuhteessa brutto 5000 euroa/kk, koska puoliso opiskelee. Olemme lapsettomia, ei autoa, kasvukeskuksessa ja vuokra on vain alle 600 euroa/kk 70m2.

Meillä on siis hyvin matalat säännölliset kulut.

Vierailija
62/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma brutto maaliskuun korotusten jälkeen 4900, netto 3200. Talouden netto (lisäksi siis miehen palkka, lapsilisä ja pääomatulot) 5450.

Koti on ollut velaton jotain 4-5 vuotta, eli menot on myös pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte katsoa koskaan hintoja, kun ostan vaan leipää, maitoa, jauhelihaa ja irtoperunoita, joskus litran jäätelöä ja banaaneja, ne on aina melkeen samanhintaisia.

Millään en usko sitä, että joku 6000 euroa kuukaudessa tienava tekisi tärkeämpää työtä, kuin esim siivooja tai sairaanhoitaja tai opettaja, roska-auton kuljettaja

Pienipalkkaisimmat on ne jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää ja ne on paljon tärkeämmällä paikalla kuin ne jotka istuu rahakkaan kirstun päällä.

muuttaa

En tiedä sinusta, mutta kyllähän se niin on, etten tekisi viikkoakaan 60t saati 95t viikossa, en ensimmäistäkään yli 24t saati 38t työpäivää, enkä tuntiakaan yöllä, jos saisin saman palkan siivoojana normaalein viikkotunnein. Kyllä moni tietysti mun palkkani ottaisi, mutta harva suostuisi tekemään sen eteen niin paljon töitä.

Vierailija
64/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin Helsingissä ja bruttotuloni ovat noin 2600 e/kk. Minulla ei ole mitään kalliita harrastuksia enkä ostele paljon tavaroita (vaatteita, meikkiä, elektroniikkaa tms) joten ruokaan jää hyvin rahaa. En siis kiinnitä kovin paljon huomiota ruoan hintaan. Käyn myös välillä kahviloissa ja ravintoloissa ja tilaan ruokaa kotiin. Hyvin olen pärjäillyt ja edelleenkin jää joka kuukausi rahaa säästöön.

Vierailija
65/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu että kun tuloista puhutaan niin kaikki tienaa vauvapalstalla vähintään sen seitsemän tonnia kuussa.

Samaan aikaan kun keskustellaan palkattomasta saikkupäivästä, toimeentulotuen ja asumistuen leikkaamisesta, niin siellä on satoja ulisijoita...

Meitä on monenlaisia ihmisiä ja eri asiat kolahtavat eri ihmisiin.

Vierailija
66/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme toimeentulotuella.

Vuokran jälkeen jää noin 1400e käteen. 2 lasta ja minä.

Ostan sitä ruokaa mitä haluamme syödä oli se tuoretta kalaa tai avokadoa. On tietyn merkkiset ketsupit, kahvit, jugurtit yms joita ei ole vaihdettu halvempiin. Syömme monipuolisesti ja terveellisesti joka päivä on marjoja ja pähkinöiä yms.

Tiedostan, että hinnat ova nousseet ruokakaupassa, mutta ihan samalla tavalla syömme kun ennen hintojen nousua, ruoasta en tingi.

Täytyy sanoa, että on tässä maassa h*mmetin hyvät tukiaiset, jos vuokran jälkeen jää vielä 1400€ käteen! Mulla jää palkasta 1600€ josta maksan vielä vuokran ja kaiken muun.

Ja täytyy sanoa, että ei me matalapalkkaiset mitään marjoja ja pähkinöitä päivittäin pystytä syömään. Kalaa en ole ostanut kolmeen vuoteen. Päivä päivältä olen tyytyväisempi siihen, että äänestin oikeistoa! Tällä hallituksella vaikuttaa olevan huomattavasti enemmän selkärankaa puuttuu loiseläjiin.

Noin on minullakin, mutta on katsottava mitä ostaa, koska jo ikää ja terveydessä lääkittäviä puutteita, siis apteekkiin menee joka kuukausi liikaa. Ei kauan juhlita tuolla palkalla jos juhlitaan lainkaan. Ja on läheisiä kohtaan menoja, niihin on pakko osallistua. Melkolailla joskus v...taa kun rahat ei riitä vaikka kuinka venyttäisi. Kuitenkin terveyden kannalta kannattaa syödä noita marjoja ja pähkinöitä, kun en syö punaista lihaa, en juustoa, en voita, en munia, siis olen aikalailla vegaani. Tsemppiä laihaan elämään:)

Vierailija
67/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa , että mitä ne hyvätuloiset, joita ei kulujen seuranta kiinnosta tekee työkseen? Millä aloilla ihmiset on niin välinpitämättömiä sen suhteen mitä maksavat. En tunne ketään erittäin hyvätuloistakaan, ketä ei oma kulutus kiinnosta. Ja yleensä ovat niitä fiksuja, jotka varallisuudesta huolimatta kulutusta seuraavat.

62 excelöi kyllä kaiken muun, mutta ruokaostoksilla kulmakarva vähän kohoaa vasta jos loppusumma on yli 150 tai jos käyttötilin pohja häämöttää ennen seuraavaa tilipäivää. Jätän siis käyttötilille tilipäivänä 1200 perheen ruokaaan, omaan bensaan ja pieniin hankintoihin, yleensä siitä satku pari vielä jää.

Vierailija
68/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tuloja en ole kysynyt, omat ovat nettona vähän yli 3500 e/kk. Ostan, mitä haluan ja säästöön jää silti joka kuukausi yli 2000 e.

Me emme puolita kuluja, kumpikin maksaa omansa!

Asumiskulut usein suurin menoerä ja auto, jos sellaista tarvitsee. Onko teillä siis kummallakin oma asunto (ja ehkä autokin), kun ette puolita ollenkaan kuluja?

Vierailija
69/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa tuli viimeisin indeksikorotus jonkä jälkeen käteen jää kuukaudessa noin 8600 euroa. Miehellä suunnilleen saman verran. Joo tiedän että on aivan älytön summa. Emme asu Suomessa. Töissä kansainvälisessä organisaatiossa.

Vierailija
70/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa , että mitä ne hyvätuloiset, joita ei kulujen seuranta kiinnosta tekee työkseen? Millä aloilla ihmiset on niin välinpitämättömiä sen suhteen mitä maksavat. En tunne ketään erittäin hyvätuloistakaan, ketä ei oma kulutus kiinnosta. Ja yleensä ovat niitä fiksuja, jotka varallisuudesta huolimatta kulutusta seuraavat.

62 excelöi kyllä kaiken muun, mutta ruokaostoksilla kulmakarva vähän kohoaa vasta jos loppusumma on yli 150 tai jos käyttötilin pohja häämöttää ennen seuraavaa tilipäivää. Jätän siis käyttötilille tilipäivänä 1200 perheen ruokaaan, omaan bensaan ja pieniin hankintoihin, yleensä siitä satku pari vielä jää.

Ihana, että saatte pienellä teidän ruokakulut . Jos siis perheessänne on enemmänkin kuin kaksi ihmistä :)

Vierailija
71/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni brutto noin 2300 ja puolisollani hieman enemmän. Asumme maalla ja kasvatamme paljon itse sekä niitä metsän ja järven antimia runsaasti ruokana. Lihat ja vaikkapa kananmunat paikalliselta Rekoryhmältä. Tosin lihaa ehkä kerran viikossa pöydässä. Ei lainoja emmekä harrasta tuhlailevaa elämäntapaa muutoin. Kulutuksemme määrä on varmasti hyvin pieni verrattuna suurimpiin osiin talouksista vaikkemme hintavertailua suorita. Ajatusmaailmamme on enemmän että hankimme sen mitä haluamme tai tarvitsemme mutta emme haali kuin juuri sen mitä tarvitsemme. 

Vierailija
72/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot yhteensä noin 25 000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
73/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tein vielä päivystyksiä, olin koko ajan niin väsynyt, että hyvä kun jaksoi kaupasta edes jotain hakea. Silloin tosin ei kaupat olleet aukikaan niinkuin nyt ja aika monta päivää saattoi mennä, ettei ruokakauppaan edes päässyt, kun ne oli aina kiinni silloin, kun olisin ollut vapaana. Viikon ruuat piti muistaa ostaa kerralla, vaikka asuin kaupan vieressä. Ja koska jotain unohtui, niin sitten sitä ei ollut. Silloin ei kyllä jaksanut ajatella mitään muuta kuin että saisi nukkua univelat pois ja miten selviäisi seuraavan päivystyksen yli. Kaikki muu kuin työ jäi ihan hunningolle. Mutta selvisin.

Vierailija
74/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu että kun tuloista puhutaan niin kaikki tienaa vauvapalstalla vähintään sen seitsemän tonnia kuussa.

Samaan aikaan kun keskustellaan palkattomasta saikkupäivästä, toimeentulotuen ja asumistuen leikkaamisesta, niin siellä on satoja ulisijoita...

Tällaset ketjut vetää puoleensa hyvätuloisia, selvähän se. Minullakaan ei ole mitään ansiotuloja ja omat osinkotulot on pienet, mutta kun kerran perheen tuloja kysyttiin, niin pakkohan se oli tulla miehen palkalla keulimaan :-D

Ja unohdin ihan, että nythän tuli joku TES-palkankorotus 5%. joten palkka nousi 11000€ -> 11550€. 

No otsikkona on "te joiden ei tarvitse katsoa hintoja kaupassa..."

Onpa ihme, että juuri ne vastaavat joiden ei tarvitse katsoa hintoja kaupassa...

Vierailija
75/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteensä bruttotulot n. 10000 €/kk. Meillä on kolme lasta ja siinä hilkulla, että pitäisikö alkaa vähän enemmän tarkkailemaan kulutusta.

Vierailija
76/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 4800 asun yksin, vuokra 820 euroa, ei autoa eikä paljon muita kuluja niin voi kaupasta ostaa normaalisti. Tosin en ole koskaan ostellut eineksiä yms kalliimpaa. Olen kasvissyöjä, teen pääsääntöisesti vegaanista, edullista kotiruokaa, välillä ostan juustoja tms. hyvää.

Miltä vegaaniset juustot maistuu? Onko niitä hyvin saatavilla?

Vierailija
77/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32000€/kk netto.

Vierailija
78/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 noin, nyt ansiosidonnaisella. Mutta rahaa on

Vierailija
79/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto 4800 asun yksin, vuokra 820 euroa, ei autoa eikä paljon muita kuluja niin voi kaupasta ostaa normaalisti. Tosin en ole koskaan ostellut eineksiä yms kalliimpaa. Olen kasvissyöjä, teen pääsääntöisesti vegaanista, edullista kotiruokaa, välillä ostan juustoja tms. hyvää.

Miltä vegaaniset juustot maistuu? Onko niitä hyvin saatavilla?

Eihän tuo kirjoittaja sanonut ostavansa vegaanijuustoja. Vegaanijuustot on ihan ok jos sekasyöjänäkin syö vaan jotain halvinta kermajuustoa, mutta ei ne oikeita juustoja korvaa. On hyvin saatavilla isoissa kaupoissa, pikkukaupoissa vähemmän.

Vierailija
80/84 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä brutto ehkä 4000, miehellä yli 5000. Asuntolaina maksettu ja autolainaa jäljellä alle 1000 e. Ei tarvisi katsella hintoja yhtään, mutta tulee niitä silti katsottua.