Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ILLAN visaisin PÄHKINÄ!

Vierailija
08.12.2006 |

Kyse on siis 2 isomman lapsen hoitoon laittamisesta naapurikaupunkiin yksityiseen päiväkotiin. Olen valmis tekemään mitä vain jotta saisin lapset sinne hoitoon (5v ja 4v). Lisäksi meillä on vauva 7kk, jota en laita hoitoon.

Mutta ongelma siis on nämä tuet jne kun en tajua mitään KELAn sivuista jne. Neuvokaa mua.

Eli kunta ei kai anna kuntalisää jos en itse ole opiskelemassa tai töissä. töihin en voi vauvaa ottaa mukaan, mutta minulla olisi kiikarissa yksi oppilaiton mihin on luvattu vbauvan mukaan ottaminen. EIkö tämä sujuisi hyvin, saisin isommat hoitoon ja vauvan pitää sylissäni, jos vaan menen opiskelemaan.

Mutta osqaako kukaan kertoa suunnilleen summia. Nyt olen minimiäitiysrahalla, helmikuussa siirryn kotihoidontuelle. mulla ei ole aavistustakaan rahasummista. Ja jos laitan lapset hoitoon, niin paljonko on meidän perheen tulot verrattuna siihen että olisin vauvan kanssa kotona ja siihen että olen opiskelemassa jaisommat hoidossa. mies saa nyt samanverran kuin silloin kun isommat hoidossa, eli X-summan.

Näyttäkää mulle yksinkertaisesti meidän perheen tulot ja menot ;) ISO KIITOS JOS JOKU OSAA!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään tähän haastetta vielä, eli kuntalisää voi siis saada vain jos lapset ovat yli 5h/pv hoidossa, eli kokopäivåähoidossa.

Mitä ihmettä meidän tulee tehdä jotta saadaan mahdollisimman halvalla isommat lapset yksityiseen päiväkotiin hoitoon ja mieluiten vielä vain puolipäivähoitoon!?? Eli olenko kotona/menekö opiskeleen vai mitä!? Rahasummilla ei väliä, mutta halusiin tietää miten tää kaikki tulee halvimmaksi, eikö kellään ole vastaavaa tilannetta????

Ap todella epätoivoisena

Vierailija
2/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakaa nyt vähän, eikö kellään ole isommat puolipäivä hoidossa yksityisessä päiväkodissa? kuinka mäkin saisin? AP Vieläkin paniikissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miksi et hoida itse? Kuulostaa just ärsyttävältä.

Vierailija
4/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja oisin kaivannu, mutta arvasin että tulee kysymyksiä. eli siksi haluaisin isommille parina päivänä viikossa ohjelmaa, koska kyllästyvät totaalisesti täällä kotona. SRK kerho on hyvä, mutta meidän lapset ei siellä viihdy, koska siellä on kiusaamistapauksia, jotka ei näytä selviävän vaikka kuinka monta kertaa oon jo kerhotädeille sanonut aiheesta. haluaisin korvikkeen srk-kerholle. meidän asuinseudulla ei ole ketään lapsia, joten 2pv/seitsemästä olisi kiva jos lapset saisivat vaikka 5 tuntia päivässä leikkiä kavereiden kanssa. Tavallisesti meidän p' äivät menee niin, että isommat tappelevat, haluaisin sen loppuvan että saisimme perheeseen rauhan.

Vierailija
5/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarkorotuksia ei tule, koska he eivät ole kotona ja ovat jo niin isoja

Vierailija
6/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lukenut paljon jo ekan vauvani raskausaikana AIHE Vapaata, ja tän palstan teksteistä pääelin että lapset viihtyvät äidin helmoissa kouluikään asti. itse tykkäisinkin hoitaa ja leikittää lapsia, mutta entä kun käykin niin, että lapset kyllästyvät, rupeevat kaipaamaan ikäistänsä seuraa. en voi muuttua 5vuotiaaksi. Useimmat lapseni kaverit menivät nyt eskarrin ,koska lapseni on syntynyt alkuvuodesta, tutut loppuvuodesta. lapseni koki jääneensä aivan yksin ja kitisee joka päivä haluavansa kaverin ja päiväkotiin. Joten miksei häntä voisi laittaa päiväkotiin parina päivänä viikossa. Siksi siis useampi lapsi, koska en voinut tietää aiemmin, että lapsi ei leikikkään kouluikäämn asti kanssani, vaikka itselläni tahtoa riittäisikin. Enkä voi kavereita taikoa.

Mutta edelleen mietin mikä ratkaisu tähän olisi että saisin lapset sinne. Eli yksityisnehoidon tuki tulisi 2isommalle? Sitten hoitolisä tuloista riippuen, siitähän voisi kysyä kelasta, mutta kuntalisää emme saisi???? Eli mun pitäisi ryhtyä opiskelemaan että saisimme sen, mutta tippuuko multa paljon tulot kun saankin opintotukea? Eli onko kuntalisä niin iso, että kannattaa ruveta opiskelemaan sen takia?? Osaisiko kukaan vastata edelleenkään tähän?????????????????????????

AP

Vierailija
7/7 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vielä siitä jos laitan lapset osapäivähoitoon, niin menetänkö vielä jonkin tuen? Vastatakaa joku AP:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan