Kertokaa nyt tyhmälle, mistä ne satatuhatta työpaikkaa tulee
Siis syntyykö nyt Suomeen sata uutta firmaa, jossa jokaisessa on tuhat työpaikkaa? Vai tuhat, jotka kukin palkkaa sata työntekijää? Työttömiä on 300 tuhatta, mitäs niille lopuille 200 tuhannelle tehdään, jotka jää ilman työtä?
Poliitikot heittelee ilmaan satojatuhansia ja miljardeja, tuntuu ettei ne käsitä ollenkaan lukujen suuruusluokasta mitään. Miljardi kiitosta!
Kommentit (87)
Johonkin Turun tunnin rataan aiotaan laittaa 2,55 miljardia. Kai se työllistää ...?
Pitäisi kyl pikemminkin käyttää nyt heti 1 miljardi teidemme peruskorjauksiin + vesi/viemäri infran korjauksiin toinen miljardi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä perustan yrityksen joka tarjoaa rikkaille eklussiivista nurmikonleikkuuta siten että nurmikkoa leikataan viivoittimen, kynsisaksien, pinsettien ja povisuojien kanssa. Ja työölistän avomielin kaikki työttömät jotka kunta osoittaa tekemään töitä minulle toimeentulotukea vastaan.
Minä taas taidan perustaa vartiointifirman. Niille tulee piakkoin olemaan iso tarve, ja saattaa olla että kysyntä määrittää hinnatkin.
Mä voisin perustaa rikollisliigan. Tai sitten voisin alkaa pitämään kursseja, miten varastella jäämättä kiinni.
Satatuhatta hakkee toimeeentulotukee ja siitä hyvästä tekkee jottain hyödyllistä työtä.
ei niitä ole edes kiven alla. Kunhan suoltavat propagandaa[/quote]
Eikö se persujen miko luvannut ne järjestää, joten uskon kyllä täysin tähän.
En tiedä sadastatuhannesta työpaikasta, mutta minä sain yhden. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Töitä on paljon tarjolla, tekijöitä ei. Lisäksi eläkkeelle jää paljon ihmisiä joka vuosi. Emme maksa enää pienipalkkaisesta työstämme teidän ulisijoiden elämää jotka kotona maaten saavat muutaman satasen vähemmän kuin me työssä käyvät. Nyt tuli loppu loisimiselle.
Toivottavasti et joudu syömään sanojasi.
Se teoriahan on nimenomaan niin, että kun jonkin tuotteen tai palvelun kysyntä kasvaa, niin sen hinta nousee. Ja päinvastoin, kun tuote ei kelpaa, niin hinta putoaa.
Työttömät on leimattu kaikin mahdollisin nimikkein työllistämiskelvottomiksi - heidän työpanoksensa ei kelpaa työnantajille. Yhteiskunta maksaa, jotta työttömän työpanos välitetään ja vastaanotetaan. Lyhytkin työttömyys leimaa ja työllisyyspalveluiden kysytä kasvaa, joten niiden hinta nousee.