Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt tyhmälle, mistä ne satatuhatta työpaikkaa tulee

Vierailija
18.06.2023 |

Siis syntyykö nyt Suomeen sata uutta firmaa, jossa jokaisessa on tuhat työpaikkaa? Vai tuhat, jotka kukin palkkaa sata työntekijää? Työttömiä on 300 tuhatta, mitäs niille lopuille 200 tuhannelle tehdään, jotka jää ilman työtä?
Poliitikot heittelee ilmaan satojatuhansia ja miljardeja, tuntuu ettei ne käsitä ollenkaan lukujen suuruusluokasta mitään. Miljardi kiitosta!

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työtön vanhus joka roikkuu työkkärin listoilla koska ei päässyt eläkkeelle- kuka hänet palkkaa?!? Jos joku palkkaisikin niin kohta tulee potkut koska työpanos ei riitä ja saikkuja liikaa. Karenssi?

Marinin hallitus vei eläkeputkenmutta antoi 58 vuotta täyttäneille 500 pv ansiosidonnaosta mullle annettavan 400 pv.n sijaan.

Nyt välittömästi Orpon hallitus vie sen pois sekö kaikki muutkin ikääntyneiden työssäoloa auttavat toimet, mm. aikuiskoulutustuen, vuorotteluvapaan jne.

Järki hoi.

Vierailija
62/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustan yrityksen joka tarjoaa rikkaille eklussiivista nurmikonleikkuuta siten että nurmikkoa leikataan viivoittimen, kynsisaksien, pinsettien ja povisuojien kanssa. Ja työölistän avomielin kaikki työttömät jotka kunta osoittaa tekemään töitä minulle toimeentulotukea vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä palkkaan heti pari kolme. Siis kun nuo uudistukset tulevat voimaan. Pienyrittäjän on ollut mahdotonta palkata ketään, kun pelkona on se, että saakin huonon työntekijän, josta ei ikinä pääse eroon vaan menee ennemmin firma konkurssiin.

Koeaika 6 kk? Jos ei siinä ajassa ehdi näkemään työntekijän kykyjä ja asennetta, niin kyllä on peiliin katsomisen paikka. Ehkä kannattaa joskus kokeilla tehdä töitäkin siinä omassa yrityksessä niin näkee mitä kukakin tekee.

Ei se kyllä silti ole mitään tappiotonta kokeilla  näitä oman elämänsä sankareita. Joskus meinaa usko loppua. 

Vierailija
64/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen palkannut 18-75 vuotiaita, kaiken värisiä ja taustaisia. Pari tuottavaa olen onnistunut löytämään. 

Vierailija
65/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä palkkaan heti pari kolme. Siis kun nuo uudistukset tulevat voimaan. Pienyrittäjän on ollut mahdotonta palkata ketään, kun pelkona on se, että saakin huonon työntekijän, josta ei ikinä pääse eroon vaan menee ennemmin firma konkurssiin.

Maksaako käpyjenkuruulafkasi oikein palkkaakin, sen 5€/pvä. Paikallinen sopiminen.

Voi näitä selityksiä.. Tuotatko firmaan enemmän kuin 5€ päivä?

Vierailija
66/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruinataan työpaikkoja, jos teen niitä, ei siitäkään tykätä.. hmm. 

Loitkohan varmasti laadukkaita työpaikkoja etkä opiskelijabudjetille sopivia pikkuhommia? Perheenäidit ja -isät tarvitsevat kunnon tulot eikä mitään karkkirahoja viikonloppurientoihin ja paikan, jossa voi kehittyä työntekijänä, yletä niin halutessaan ja jossa on nousujohteinen palkkakehitys ja asianmukaiset vakuutukset työterveyspalvelut kyljessä = hyvinvointivaltio.

Maksoin ja maksaisin edelleen työstä todella hyvän palkan, se ei ole koskaan ollut mulle mikään ongelma. Ongelmia on ollut kyllä hyvän työntekijän löytämisessä. 

Jännä kyllä juuri ne huonoimmat työntekijät, joiden pelkästä työnteosta pelkää jäävänsä tappiolle haluaisivat palkkaa myös tekemättömistä töistä, vapaapäivistä, saikkupäivistä, lomailusta.. Kaikesta sellaisesta mistä itsekään en saa mitään. No, kun ei sitä itse duuniakaan ole saatu hoidetuksi, niin ei ole paljoa harmittanut pistää koeajalta pihalle näitä vaatijia. 

Sairaslomalta ja vuosilomalta kuuluu maksaa työntekijöille palkkaa. Miten työnantaja voi olla noin tietämätön? Sinä saat yrittäjän riskin ja yrittäjän korvauksen, mutta joudut noudattamaan työlakeja, niin hemmetin vaikeaa kuin se onkin. Sinä et määritä päiviä, jotka ovat sinulle tuottavia.

Maksan sellaista palkkaa, että kaveri saa siitä säästää itsellensä loman ja saikkupäivät. Ihan periaatteesta näin ja mikä sulla on sitä vastaan?

Vierailija
67/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perustan yrityksen joka tarjoaa rikkaille eklussiivista nurmikonleikkuuta siten että nurmikkoa leikataan viivoittimen, kynsisaksien, pinsettien ja povisuojien kanssa. Ja työölistän avomielin kaikki työttömät jotka kunta osoittaa tekemään töitä minulle toimeentulotukea vastaan.

Minä taas taidan perustaa vartiointifirman. Niille tulee piakkoin olemaan iso tarve, ja saattaa olla että kysyntä määrittää hinnatkin.

Vierailija
68/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen työllisyys luvut kannattaa ottaa poliittisen tilastotemppuna.

Suomessa vapautuu eläköitymisen ym seurauksena n 50.000-60.000 työpaikkaa / vuosi.

Loput 40.000 "työllistä" tehdään tilastotempulla, poistetaan TE keskusksen listoilta kuten nytkin.

"Palkataan" ilmainen työharjoittelija, työhön tutustuminen, oppisopimus,......ym. ym ilmainen henkilö.

Kokeiluajan päätyttyä seuraa harjoittelijalle TE keskuksen viikon "karenssi" (ei työmarkkinatukea)!

Tämä tilastokikkailu saa näyttämään, että 40.000 ei ole enää TE keskuksen listoilla vaan työllinen ja kierrätys jatkuu jatkuu.....Kun tuo 300.000 työn hakijaa temputetaan , niin hyvältä tilasto näyttää:)

Saksa jota pidetään ihanne maana käytetään nuoria ym härskisti hyväksi työmarkkinoilla, lie malli sieltä!?

Saksassa työnantajat pitävät suuren joukon "työhöharjoittelijoita" vuodesta toiseen 500€/kk nimellisellä korvauksella, josta ei kerry edes eläkettä??? Sodan jälkeen käyttivät vankeja, nyt nuorisoa:):)

Vierailija
69/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loitkohan varmasti laadukkaita työpaikkoja etkä opiskelijabudjetille sopivia pikkuhommia? Perheenäidit ja -isät tarvitsevat kunnon tulot eikä mitään karkkirahoja viikonloppurientoihin ja paikan, jossa voi kehittyä työntekijänä, yletä niin halutessaan ja jossa on nousujohteinen palkkakehitys ja asianmukaiset vakuutukset työterveyspalvelut kyljessä = hyvinvointivaltio.

Maksoin ja maksaisin edelleen työstä todella hyvän palkan, se ei ole koskaan ollut mulle mikään ongelma. Ongelmia on ollut kyllä hyvän työntekijän löytämisessä. 

Jännä kyllä juuri ne huonoimmat työntekijät, joiden pelkästä työnteosta pelkää jäävänsä tappiolle haluaisivat palkkaa myös tekemättömistä töistä, vapaapäivistä, saikkupäivistä, lomailusta.. Kaikesta sellaisesta mistä itsekään en saa mitään. No, kun ei sitä itse duuniakaan ole saatu hoidetuksi, niin ei ole paljoa harmittanut pistää koeajalta pihalle näitä vaatijia. 

Sairaslomalta ja vuosilomalta kuuluu maksaa työntekijöille palkkaa. Miten työnantaja voi olla noin tietämätön? Sinä saat yrittäjän riskin ja yrittäjän korvauksen, mutta joudut noudattamaan työlakeja, niin hemmetin vaikeaa kuin se onkin. Sinä et määritä päiviä, jotka ovat sinulle tuottavia.

Maksan sellaista palkkaa, että kaveri saa siitä säästää itsellensä loman ja saikkupäivät. Ihan periaatteesta näin ja mikä sulla on sitä vastaan?

Et sitten taida olla ihan perus työlakiasioihin tutustunut? Tuo voi käydä kalliiksi ja sitten se itku vasta alkaa.

Vierailija
70/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen palkannut 18-75 vuotiaita, kaiken värisiä ja taustaisia. Pari tuottavaa olen onnistunut löytämään. 

Et sitten osaa rekrytoida. Olisko peiliin katsomisen paikka, jos et osaa valita firmaasi sopivia työntekijöitä.

Vierailija
71/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, jos bisnesideasi on paska eikä tuota rahaa, tai olet itse yrittäjänä taitamaton, se ei ole työntekijöidesi vika. Jos haluat sitoa palkan tuottavuuteen, onnee vaan rekryihin.

Onnea tarvitaan vaan sen takia, että kaikenmaailman työhaluttomia ja osaamattomia huijareita on joukossa ihan liikaa. Koskaan ei ole jäänyt minun kyvyistä (myynti, palkanmaksu) kiinni kenenkään palkkaaminen. Työntekijän ei tarvitse kuin osata hommansa, tekninen suorittava työ. Aloittavan osaamistasoksi riittää veronmaksajien tarjoaman koulutuksen antamat taidot, jos siis on ne viitsinyt opetella. Minä opetan lisää, jos kaveri ei ole pistänyt koko elämäänsä läskiksi, ja valitettavan usein näitä läskiksi laittajia tulee vastaan. 

Vierailija
72/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät eivät ole kovin kiitollisia 9 euron korvauksestaan. Otetaanpa se pois :D

Vierailija
73/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa rekrytoida. Olisko peiliin katsomisen paikka, jos et osaa valita firmaasi sopivia työntekijöitä.

Itse maksan osaamattomuuteni, kiitos huolenpidosta. En toivo teille mitään, mitä en itsekin joudu tekemään elämäni eteen. 😁

Vierailija
74/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten taida olla ihan perus työlakiasioihin tutustunut? Tuo voi käydä kalliiksi ja sitten se itku vasta alkaa.

Et vastannut kysymykseen? Mitä miehellä voisi olla vastaan sitä, että hoitaa itse omat asiansa ja oman elämänsä?

Vierailija
75/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät pannaan lakasemmaan nurmee ja laittelemmaan kiviä herrojen polkujen pieliin.

Vierailija
76/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta yrittäjyys ja ala työntekijäksi :)

Miksi niin tekisin? 

Vierailija
77/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjakauppa on muuttanut muotoaan. Pakotetaan töihin nälkäpalkalla ja haalitaan ulkomailta työvoimaa, niin että lähtömaa jää sitten ilman kouluttamaansa työvoimaa.

Pystymetsästä haalitut ukot rakentaa sutta ja sekundaa, kun ei osata edes työohjeita lukea.

Vierailija
78/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi purevat kättä, joka heidät ruokkii. Suomi on hölmölä. 

Vierailija
79/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät eivät ole kovin kiitollisia 9 euron korvauksestaan. Otetaanpa se pois :D

Ne on okein tyytyväisiä jos sillä rahalla saa maksettua kodin ja muun elämisen. Rikkaat ruikuttaa että me ei haluta maksaa niitä asumistukia näille köyhille.

Vierailija
80/87 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki. Kun työpaikkojen kysyntä ja tarve lisääntyy se luo Kokoomuksen teettämien laskelmien mukaan kymmeniätuhansia uusia työpaikkoja ja vähetää työttömyyttä.

Kysynnän ja tarjonnan lait on täyttä potaskaa. Uskoteltiin, että kysynnän kasvaessa tarjonta lisääntyy ja hinnat laskee. Muistaako kukaan miten korona-aikana määrättyjen tuotteiden kysynnän kasvaessa hinnat pomppas pilviin? Ahneus se on, joka säätelee meidän taloutta ja oloja.

Kysyntä luo tarjonnan, eikä toisinpäin. Korona-aikana syntyi valtava kysyntä kasvomaskeja kohtaan, joka sitten näkyi tarjontapuolella voimakkaasti lisääntyneenä tarjontana kasvomaskien osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi