Pikaruoka (esim. Hese) on nyt niin kallista että hyvässä ravintolassa saa lounaan halvemmalla
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Nautin hyvän kanasalaatin kauniilla terassilla, kahvi ja jäävesi sisältyi hintaan. Hesellä vastaava olisi maksanut muovilaatikosta syötynä enemmän...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
En käy enää Hesessä enkä Mäkkärissä.
Olen palannut henkisesti 80-luvulle. Just tuumasin yksi päivä.
Laitan hinnat vielä tähän
Hesburger
-kanasalaatti 9,80
-vesi 1,00
-kahvi (normaali) 2,70
Yht. 13,50
Tasokkaan ravintolan kanasalaatti sis. vesi
ja iso kahvi (ml. santsi)
Yht. 11,50
Ap
Maksaako Hese saman kesätyöntekijälle kuin Mäkkäri? Vähän päälle 8 €/tunti?
Hese Salmela nauraa partaansa Aurajoen rannalla ikiomalla kattoterassillaan...
Vierailija kirjoitti:
Laiskat käy hesessä 😊
Laiskat?
Kyllä mua paremmin palveltiin ja ihan pöytään asti tässä toisessa ravintolassa. Hesessä on pitkälti itsepalvelu.
Ap
Minä siirryin Michelin-paikkaan sylmään halvalla!
Olen itse huomannyt saman! Söin hiljattain aivan loistavan lounaan hyvässä ravintolassa ja roskaruoka-ateria olisi maksanut about 2 euroa vähemmän. Ei mitään järkeä.
Jos käyttää äppsiä saa ilmaisen kahvin tai teen.
Salaatti 9.80
Vesi 1.00
Kahvi pieni 0.00
10.80
- bonus 0.38
= 10.42
Vierailija kirjoitti:
Salaatti 9.80
Vesi 1.00
Kahvi pieni 0.0010.80
- bonus 0.38= 10.42
No voit miettiä myös tasoeroa, sekä ruuan että ympäristön. Se bulkkisalaatti vs. ravintolassa tuoreeltaan valmistettu (raaka-aineet ihan eri luokkaa).
Kahvit vertasin saman koon mukaan, tosin Hesellä puuttuu se santsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannyt saman! Söin hiljattain aivan loistavan lounaan hyvässä ravintolassa ja roskaruoka-ateria olisi maksanut about 2 euroa vähemmän. Ei mitään järkeä.
Ja jälkkärikahvi plus rajaton soodavesi kuului tosiaan hintaan
Vierailija kirjoitti:
Maksaako Hese saman kesätyöntekijälle kuin Mäkkäri? Vähän päälle 8 €/tunti?
Tuota luokkaa se on
Ja ehkä silläkin on pieni merkitys viihtyvyyteen, syökö oikeista astioista vai Hesen kertakäyttöisistä: pahvimukit, rasiat, kastikkeet muovipussista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti 9.80
Vesi 1.00
Kahvi pieni 0.0010.80
- bonus 0.38= 10.42
No voit miettiä myös tasoeroa, sekä ruuan että ympäristön. Se bulkkisalaatti vs. ravintolassa tuoreeltaan valmistettu (raaka-aineet ihan eri luokkaa).
Kahvit vertasin saman koon mukaan, tosin Hesellä puuttuu se santsi.Ap
Joo, mutta sinä nyt todennäköisesti vertaat jotain lounaspaikkaa joka sulkee 15:00.
Yritäpä klo 22:00 löytää tuon hintaista salaattia muualta.
En ole käynyt vuosiin ns. pikaruokaloissa. Enkä kaipaa ollenkaan niitä kuivakoita ja lituskoja hampurilaisia, nahkeita ranskiksia ja mautonta limsaa. Paistopistetuotteet ovat korvanneet mäkkäriateriat silloin kun tarvitsen nopeaa tankkausta. Edullista ja hyvää.
Tää on ihan totta! Käytiin eilen ensin Hesessä syömässä ja sitten illalla ravintolassa. Oltiin siis reissussa. Vaikka mies otti vielä ruokajuomaksi oluen, joka maksoi 8€, lasku oli suunnilleen 40€ molemmista. Lisäksi annokset oli ravintolassa aika reilun kokoisia. Meitä oli siis minä, mies ja 12-vuotias lapsi (sai vielä ravintolassa lasten annoksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti 9.80
Vesi 1.00
Kahvi pieni 0.0010.80
- bonus 0.38= 10.42
Kahvit vertasin saman koon mukaan, tosin Hesellä puuttuu se santsi.Ap
Joo, mutta sinä nyt todennäköisesti vertaat jotain lounaspaikkaa joka sulkee 15:00.
Yritäpä klo 22:00 löytää tuon hintaista salaattia muualta.
Ihan helposti löytää alkuruokalistalta. Paikasta riippuen voivat olla hyvinkin runsaita, ei mitään kaksi ruohonvartta ristissä niin kuin monen mielikuvat...
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä silläkin on pieni merkitys viihtyvyyteen, syökö oikeista astioista vai Hesen kertakäyttöisistä: pahvimukit, rasiat, kastikkeet muovipussista jne.
No joo mutta pikaruuasta kyse, grillimuonaa. Tottakai lounasmestassa eri tyyli.
Kävin hiljattain työmatkalla Burger Kingissä vuosien tauon jälkeen, ateriat 11-13e mitkä ennen oli 8-10e.
Mikä yllättävämpää, laatu mennyt ihan surkeaksi. Esim purilaisen sämpylä sen makuinen kuin olisi ollut vanhentunut pilalle, kassan työntekijä niin tympeä ettei varmaan vähempää olisi voinut työnteko kiinnostaa.
En käy enää Hesessä enkä Mäkkärissä.