Koko Suomi lakkoon syksyllä
Ja niin pitkään, että kaikki ihmisten kurjistaminen perutaan. Viis siitä, onko lakko laillinen vai ei.
Kommentit (71)
Eikös lakkoillusta tullut 200e päivä sakko?
Siis työttömät ja tuillaeläjät lakkoon. Miten se näkyy? Miten tästä selvitään?
Yleislakko on ainoa järkevä ratkaisu tuolle kokoomuksen kiimalle laittaa työläiset ahtaalle ja työttömät ilman palkkaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis työttömät menee lakkoon? Asiantuntijoiden mukaanhan kahden työssäkäyvän perheet ja muutkin keskituloiset hyötyvät näistä hallituksen päätöksistä, kun heidän ostovoima paranee satasilla kuukaudessa. Miksi he menisivät lakkoon?
Anteeksi nyt vaan olet väärässä. Orpon hallituksen toimet iskevät myös keskituloisiin palkansaajiin monin tavoin heikentävästi.
EN ole äänestänyt liittoja hoitamaan maan asioita. Miten jumalattoman tyhmä aloittaja on?
Pari kysymystä:
Milloin ( minä vuonna, vuosina) Suomen valtio on ollut täysin velaton, nimeä myös hallituspohja? Milloin (minä vuonna, vuosina) Suomen valtio ei ole ottanut velkaa)? Milloin Suomen Valtio ei ole lyhentänyt (on jättänyt maksamatta takaisin) kertynyttä valtion velkaa?
Vastausten täytyy perustua luotettavaan lähdeviitteeseen. Vinkkinä oikeaan vastaukseen, se on sama kaikkiin kolmeen kysymykseen.
Kaikki ilmanen pitäisi lopettaa välittömästi. Evoluution kannalta ihmiskunta tulee heikentymään, tyhmentymään ja lopulta häviämään.
Vierailija kirjoitti:
EN ole äänestänyt liittoja hoitamaan maan asioita. Miten jumalattoman tyhmä aloittaja on?
Liitoilla on toimintansa taustalla poliittinen agenda ja usein selkeä puoluekanta, joten välillisesti äänestyskäyttäytyminen tukee myös liittoja. Et se sinäkään erityisen terävä ole. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Siis työttömät menee lakkoon? Asiantuntijoiden mukaanhan kahden työssäkäyvän perheet ja muutkin keskituloiset hyötyvät näistä hallituksen päätöksistä, kun heidän ostovoima paranee satasilla kuukaudessa. Miksi he menisivät lakkoon?
Koska osaamme ajatella muutakin kuin omaa napaamme. Vaikka tukien leikkaaminen ei minua henkilökohtaisesti koskekkaan, niin johtahan se selvästi yleiseen epävarmuuteen ja elämän kurjistumiseen. Hallitusohjelma myös polkee työntekijöiden oikeuksia. Miksi työntekijät siis ei lakkoilisi asian puolesta.
Kovin on lyhytnäköisiä uutta hallitusohjelmaa puolustavat työntekijät. Kumman luulette olevan tulevaisuudessa todennäköisempää? A) teistä tulee miljonäärejä, B) työpaikka lähtee alta.
Vasemmisto liittykää yhteen! Ensin lakkoon ja sitten kaikki sterilointiin protestiksi epäinhimillisille äärioikeistohallitukselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa. Itse äänestitte tämän hallituksen. Voi voi. Neljän vuoden päästä uudelleen. En minä äänestänyt yhtäkään puoluetta, mitkä tuolla Säätytalolla oli, mutta näillä mennään, ei voi mitään. Vai luulitteko, että velaksi eläminen olisi voinut jatkua hamaan tappiin asti?
Näköjään jatkuu.
Ottavat 6 miljardia velkaa turhan radan rakentamiseen.
Niin. Toki vihreä siirtymä maksaa. Raideliikenne on parempi kuin fossiilisilla kulkeva autoliikenne. Etkö sinä halua pysäyttää ilmastonmuutosta?
Vierailija kirjoitti:
Sepä onkin, työttömät ja muut tukiloiset menee lakkoon. Miten me tästä selvitäänkään.
Ja lakkopäiviltä ei makset tukikorvauksia 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä onkin, työttömät ja muut tukiloiset menee lakkoon. Miten me tästä selvitäänkään.
Eipä kyllä kilise rahaa yrityksille ja valtiontalouteenkaan kun Suomi menee seis. Vähän kalliimpi mälli siinä sitten.😄
Ihan oikeastiko ap kuvittelee, että suomalaiset nousisivat vastustamaan tehtäviä leikkauksia ym. toimenpiteitä? Hahhah, ei todellakaan.
Suomalainen tyytyy kaikkeen ja kiristää vyötä. Ollaan mieluummin syömättä ja lääkkeittä kuin alettaisiin protestoimaan. Sellaisia vellihousuja tämä maa on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kyllä kilise rahaa yrityksille ja valtiontalouteenkaan kun Suomi menee seis. Vähän kalliimpi mälli siinä sitten.😄
En minä ainakaan palkansaajana ole lakkoilemassa - eikä moni muukaan. Jos mitään säästöjä ei tehtäisi, jouduttaisiin tuloveroa nostaa. Ja maksan jo nyt ihan riittävästi veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa. Itse äänestitte tämän hallituksen. Voi voi. Neljän vuoden päästä uudelleen. En minä äänestänyt yhtäkään puoluetta, mitkä tuolla Säätytalolla oli, mutta näillä mennään, ei voi mitään. Vai luulitteko, että velaksi eläminen olisi voinut jatkua hamaan tappiin asti?
Näköjään jatkuu.
Ottavat 6 miljardia velkaa turhan radan rakentamiseen.Niin. Toki vihreä siirtymä maksaa. Raideliikenne on parempi kuin fossiilisilla kulkeva autoliikenne. Etkö sinä halua pysäyttää ilmastonmuutosta?
Sitä ilmaston muutosta vauhdittaa paljon suuremmat tekijät kuin pikkuinen Suomi, tuolta itäsuunnalta löytyy yksi. Voit vapaasti käydä valistamassa asiasta siellä. Tulet sitten kertomaan miten meni, jos tulet. Ei niillä ratahankkeilla kannata ilmastoasioita perustella. Ehkä, jos jotain haluaa itse tehdä, niin laita nyt vaikka ensin ne omat jätskipaperikääreet roskiin, siitä on enemmän apua kuin turhasta maailma pelastuu- öyhötyksestä.
turhaa uhoa kirjoitti:
Ihan oikeastiko ap kuvittelee, että suomalaiset nousisivat vastustamaan tehtäviä leikkauksia ym. toimenpiteitä? Hahhah, ei todellakaan.
Suomalainen tyytyy kaikkeen ja kiristää vyötä. Ollaan mieluummin syömättä ja lääkkeittä kuin alettaisiin protestoimaan. Sellaisia vellihousuja tämä maa on täynnä.
Ja sinä kuvittelet, että suomalainen palkansaaja hyppisi iloissaan, että leikkausten sijaan nostettaisiin verotusta? Mieluummin se palkansaaja nautii itse palkastaan kuin jakelee sitä ympäriinsä innoissaan
Mää luulin ekakas, että syksyllä on tulossa uusi tv-ohjelma "Koko Suomi lakkoon". Vähän sama kuin "Koko Suomi leipoo".
No eipä oikeastaan rajoiteta. Perustellut syyt lakkoilla tulee olemaan edelleen.
Mutta nää nyy lakkoillaan kun perhosten oikeuksia sorretaan tyyppiset mielenilmaisut ja poliittiset mielenilmaisut sietääkin kieltää. Tai eihän nekään tulevaisuudessakaan kiellettyjä ole, maksamaan vaan joutuu.