Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä ihmiset voivat saada satoja euroja asumistukea?

Vierailija
17.06.2023 |

Nyt kun tuosta on uutisoitu, että asumistukea leikataan, niin jutuissa on ihmisiä jotka kertovat että asumistuki kattaa lähes koko heidän vuokransa Helsingissä, monta sataa euroa.

Miten tuo oikein toimii? Itse olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni työelämän ulkopuolella, saan ansiosidonnaista nettona sellaisen vajaa 2000 euroa/kk ja asumistuki on hurjat 30 eur/kk.

Pitääkö olla paljon pieniä lapsia vai miten joku saa satoja euroja asumistukea joka kuukausi?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, miten ap on saanut noinkin hyväpalkkaisen työn, kun ei tällasta asiaa ymmärrä, vaikka se rautalangasta on väännetty hänelle.

Eikä edes osaa googlata "asumistuen määrä laskenta" tms. 

Vierailija
42/45 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluihin tällaiset ihmiset. Alkaa työnteko maittaa, kun on tavoite mitä kohti ponnistella. Paapomisyhteiskunta passivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä systeemi kyllä ihan hullu. Jengi saa asua parhailla paikoilla ja maksattaa asumisensa muilla. Hullu maa.

Vierailija
44/45 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, miten ap on saanut noinkin hyväpalkkaisen työn, kun ei tällasta asiaa ymmärrä, vaikka se rautalangasta on väännetty hänelle.

Eikä edes osaa googlata "asumistuen määrä laskenta" tms. 

Juuri näin. Kelan sivuille voi mennä ihmettelemään asioita. Sieltä löytyy laskurit, joihin voi syöttää parin tonnin bruttopalkkansa ja asumismenonsa ja hups, laskuri näyttää lopputuloksen.

Kelan sivuilta löytyy myös ihan selkosuomella muutenkin tietoa, ettei tarvitse av:lla mietiskellä urbaanilegendoja.

Vierailija
45/45 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen kerran ollut ansiosidonnaisella, enkä ollut lähelläkään saada asumistukea. Elän siis käytännössä omassa kuplassani, enkä tiedä todella pienituloisten elämästä oikeastaan mitään.