Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoinkin työstä tehdään kannattavampaa kuin tuilla elämisestä ja kotona makaamisesta

Vierailija
17.06.2023 |

Hieno juttu. Monta vuotta tukien nostajat saaneet vetää lonkkaa ja viettää kivoja vapaa päiviä harrastaen mitä haluaa samalla kun työläiset raataneet niska limassa maksaakseen heidän tuet. Ja mikä palkka? Ehkä 100e tai pari enemmän kuin tuilla notkuja. Ei kannattavaa. Onneksi nyt muuttuu ajat!!

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nytkin työnteko on kannattavampaa kun työttömänä olo. Tai jos ei ole niin oma vika jos palkka on työmarkkinatuen suuruinen.

Vierailija
22/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivaa on työttömyydessä? Ei ole rahaa tehdä mitään ja on aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotuen saajille voitaisi ottaa ennemmin ruokakupongit käyttöön?

Että muuta ei tarvitse ostaa kuin ruokaa? Ei tartte tukkaa pestä shampoolla, perse pyyhitään käteen, laskuja ei tartte maksaa jne?

Vierailija
24/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei palkkoja ole luvattu nostaa, joten ei se työnteko ole sen kannattavampaa kuin ennenkään, päinvastoin inflaatio jyllää joka kuukausi 7-9 prosentin lukemissa.

Jukra, mikä voittajan asenne! Nää pitää sitten itseensä vielä vähän muita ovelampana. Aina ihmetyttää, miten paljon energiaa tuhlataan näiden selitysten ja vippaskonstejen hakemiseen. Eikö sitä työtä nyt vain voi tehdä ja töissäkäyntiä hyväksyä? Niin hirveetä?

Vierailija
25/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomessa on valtaosa töistä osa-aika töitä ja tuo 300e suojaosan poisto tarkoittaa sitä että osa-aika töihin ei juurikaan enää kannata mennä elikkä toisin kuin väitetään niin työttömyys kasvaa kun ei kannata ottaa töitä vastaan.

Vierailija
26/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mitään ei olla ehdotettu että työstä tulisi kannattavampaa. Ainostaan tehtiin hankalampaa olla työtön.

Itse asiassa työssäköyvien asemaan heikennetään, eli työstä tehdää vähemmän kannattavaa.

Vierailija
27/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nytkin työnteko on kannattavampaa kun työttömänä olo. Tai jos ei ole niin oma vika jos palkka on työmarkkinatuen suuruinen.

Minulle olikin ihan uutta että sen palkkansa suuruuden saa jokainen itse päättää. Tuletko kertomaan maanantaina työnatajalleni tämän kun veikkaan ettei ne minua usko.

Vierailija
28/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vihdoinkin työstä tehdään kannattavampaa kuin tuilla elämisestä ja kotona makaamisesta" Kun toisen kenkiin laitetaan kiviä, niin omat kengät tuntuvat heti paremmilta :)

Olet selvästi ollut murskausasemalla töissä kun tiedät!

Vierailija
29/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt aikoja sitten tehdä. 

Vierailija
30/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suuntaus

Vierailija
31/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olikin ihan uutta että sen palkkansa suuruuden saa jokainen itse päättää. Tuletko kertomaan maanantaina työnatajalleni tämän kun veikkaan ettei ne minua usko.

No itsepä olet valinnut työn mistä saa reilu 500e palkkaa.

Vierailija
32/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että työssä käynnin pitää olla kannattavaa ja aina kannattavampaa kuin kotona oleilun. Toisaalta itseäni harmittaa tämä nykyinen työelämän pirstoutuneisuus. Monella, varsinkin naisvaltaisella alalla, työsopimukset ovat jatkuvasti määräaikaisia. Teet vuoden töitä sijaisena ja vaikka olisit tehnyt työsi kuinka hyvin tahansa, niin saat lähteä ja etsiä uuden työn vakituisen palatessa työhönsä. Esim. opetusalalla kouluissa on yleensä yksi tai kaksi saman aineen opettajaa. Ei siellä seuraavana vuonna ole enää mitään työtä tarjolla. Sitten taas etsit uutta paikkaa, olet kesää työttömänä jne.

Ennen lapsia sitä pystyi muuttamaan työn perässä, mutta kun on koti asuntolainoineen, lapsilla tuttu koulu, päiväkoti ja kaverit, ja miehellä oma työnsä, niin ei sitä niin helposti vaihdeta joka vuosi työpaikkaa. Ja on se aika työlästäkin harjoitella aina uuden talon tavoille. Pysyvyyttä toivoisin työelämään, mutta taitaa olla turha haave.

Vierailija
33/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä se tiedetään, että enemmän siitä palkasta rahaa kertyy ja elämä on vapaampaa ja voi tehdä ja ostaa oman harkintansa mukaan ja käyttää rahaa. 

MUTTA JOKU VOIS SITTEN PAKOTTAA NIITÄ TYÖNANTAJIA OTTAMAAN TÖIHIN!

Et taida ihan olla se penaalin terävin kynä?

Yritykset palkkaavat tekijöitä TARPEESEEN, eivät siksi, että joku käskee. Jos näin toimittaisiin, olisi yksi jos toinenkin firma konkurssissa.

Meillä oli pari vuotta sitten seminaari yritysvastuusta. Silloin vielä nyökyttelin ja olin samaa mieltä. Nyt tiedän että se sana on vain vitsi. Yritykset pakoilee vastuuta minkä kerkeää.

Vierailija
34/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotuen saajille voitaisi ottaa ennemmin ruokakupongit käyttöön?

Että muuta ei tarvitse ostaa kuin ruokaa? Ei tartte tukkaa pestä shampoolla, perse pyyhitään käteen, laskuja ei tartte maksaa jne?

No ne voisi olla muitakin kuin ruokakuponkeja. Mutta hyvä juttu olisi, että niissä olisi rajoitetut ne ostokset, mitä niillä saa. Esim. kaljaa tai viinaa niillä ei voisi ostaa.

Vierailija
35/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisesta en ole ennen kuullutkaan. Ikivanhaa olettamusta. Työnteko ei ole nykyään kaikille kannattavaa. Ei sinne päinkään. Tuilla moni saisi itselleen huomattavasti paremman elintason, kuin työllä. Ovat silti valinneet työn.

Vierailija
36/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei palkkoja ole luvattu nostaa, joten ei se työnteko ole sen kannattavampaa kuin ennenkään, päinvastoin inflaatio jyllää joka kuukausi 7-9 prosentin lukemissa.

Jukra, mikä voittajan asenne! Nää pitää sitten itseensä vielä vähän muita ovelampana. Aina ihmetyttää, miten paljon energiaa tuhlataan näiden selitysten ja vippaskonstejen hakemiseen. Eikö sitä työtä nyt vain voi tehdä ja töissäkäyntiä hyväksyä? Niin hirveetä?

Tuossa viestissä puututtiin siihen valheeseen että työnteko olisi tehdyt kannattavammaksi. Ei tehty.

Vierailija
37/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsepä olet valinnut työn mistä saa reilu 500e palkkaa.

Mitä sinä oikein haluat? Et halua että ihmiset menee töihin? No tiedoksi sinulle että jatkossa se on vielä vähemmän kenekään oma valinta mennä sinne kannattamattomaan työhön. Kiitos hallituksen.

Vierailija
38/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloin hallitus koskaan. Siinä ne poseerasivat hillon kiilto silmissä. Orpo ja sen enkelit. Eli EK:n juoksupoika, laatikkoleuka ja kaksi tymäkkää tanttaa. Tyypillisiä oman edun kalastelijoita. Essayah intopinkeänä ajamassa hallitusta, jonka seurauksena tullaan saamaan lukuisia perhesurmia, itsem¨urhia, taloudellisia konkursseja, rikoksia. 

Vierailija
39/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vihdoinkin työstä tehdään kannattavampaa kuin tuilla elämisestä ja kotona makaamisesta" Kun toisen kenkiin laitetaan kiviä, niin omat kengät tuntuvat heti paremmilta :)

No ne sun oleskelurahat on meidän työtätekevien vapaa-ajasta ja palkasta pois.

Vierailija
40/230 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö sinä vasta tajusit että työssäkäyvä saa enemmän rahaa kuin työtön

Voi elämä näitä tampioita