Juicen hyvä ruokaresepti. Kokeilkaa:
0,5 kg porsaanfilettä, 3 dl kermaa, 2 rkl ranskalaista sinappia, 2 pientä tölkkiä tomaattipureeta, 8 valkosipulin kynttä (vähintään), mustapippuria, curryä, inkivääriä, kanelia, suolaa
Leikkaa liha puolen sentin viipaleiksi, nuiji ne kevyellä karateotteella ja ripottele viipaleille mustapippuria. Paista lihat kauniisti, ota pois pannulta ja lorauta tilalle kerma, sinappi, tomaattipure ja hakattu valkosipuli. Sekoita ainekset ja laita lihat takaisin panulle. Mausta - suolan kanssa kannattaa olla pihi - ja hauduta kymmenkunta minuuttia. Tarjoa esim. riisin ja kaali-paprikasalaatin kera.
En ole itse tehnyt, mutta söin tänään.
Kommentit (13)
Minä taas leikkasin reseptin Aamulehden sivulta joitakin vuosia sitten ja nimenä oli Lamminpään lumous. Millä nimellä teidän reseptinne kulki ja oliko se Juicen lehdelle antama? Onkohan se hänen omakeksimänsä.
Siinä lehden sivulla on samassa Juicen haastettalu ja kuva kun hän on kokannut ruoan. :)
Olen aina ymmärtänyt sen haastattelun perusteella, että se olisi hänen itse keksimänsä resepti.
t: 2 :)
ee liikaa ja jos liian vähän laittaa, ei maistu
Enhän ole vielä tehnyt kyseistä ruokaa. Söin sitä tänään kaupan ruokalassa ja muistin, että onhan mulla tuo resepti kotona itsellänikin.
Olisitko siis kiltti ja kertoisit maustemääriä ainakin noin suunnilleen. ap
Resepti kuulostaa mielenkiintoiselta. Kummaa, kun siinä ei ole maustemääriä.
Vierailija:
Resepti kuulostaa mielenkiintoiselta. Kummaa, kun siinä ei ole maustemääriä.
Eli ihan alkuperäisessä (se ikivanha Apu-lehti) reseptissä ei myöskään mausteilla määriä. !?!
Äitini on kirjoittanut minulle sivuun vinkiksi:
-Ranskalaisen sinapin voi korvata 3rkl tavallisella sinapilla (Turun sinappi, väkevä) + loraus ketsuppia.
- Inkivääri kannattaa jättää pois (on väkevää) ja korvata muskotilla. Sitä vain pieni ripaus.
-Suolan kanssa kannattaa olla pihi.
Eli näillä ohjeilla...
Itse laittaisin maustetta ihan reilusti; eli mustapippurirouhetta vajaa 1tl. currya myös vajaa 1tl, inkivääriä/muskottia sormilla hyppysellinen, kanelia 1tl ja suolaa vajaa 1tl (suolaa sitten lisää maun mukaan).
Valkosipulit nimittäin maustaa todella voimakkaasti. On ruoan päämaku sinapin kanssa.
t:2
Se on kyllä todella namia ruokaa, jos vaan saan sen onnistumaan jotakuinkin samanmakuiseksi, kun siellä kaupan ruokalassa. Ihan vesi herahti kielelle tässä aiheesta kirjoittaessa. Maustemäärät olivat siis tärkeä lisä ja se sinapin laatu. Kiitos vielä. ap
1. Leikkaa filee 1cm siivuiksi ja nuiji kevyesti (karateotteella).
2. Ripottele myllystä viipaleille mustapippuria.
3. Paista lihat pannulla molemmin puolin ja nosta pannusta pois.
4. Älä huuhdo pannua vaan lorauta siihen kerma, sinappi, tomaattipyreé ja murskattu valkosipuli. Sekoita hyvin ja mausta luetelluilla mausteilla. Suolan kanssa kannattaa olla pihi!
5. Lado lihat takaisin pannulle ja hauduta ainakin 15min.
Lisukkeeksi sopii hyvin riisi + kaali-paprikasalaatti. Juomaksi kylmä olut.
t:2
On aivan älyttömän hyvää, pelkkä kastikekin on aivan ihanaa.
Itse en jättäisi inkivääriä pois.
Siinä T-kaupan ohjeessa luki aivan tolkuton määrä valkosipulia, olisko ollut joku 18 kynttä ja oli vielä maininta, että mielellään vielä enemmän...
" juicen ruokaa" jo ainakin 15 vuotta. sikahyvää!!!
Minulla on tämä resepti ja sain sen äidiltäni, joka on leikattu n. 20 vuotta sitten Apu-lehden sivuilta. ;)
Olen lapsesta asti rakastanut tätä ruokaa!!!
Suosittelen.