Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä todellakin kohtuullinen korvaus yövuoroista?

Vierailija
17.06.2023 |

Tein sijaisena 6 yövuoroa ja 1 päivävuoron. Näihin sisältyy kaksi pyhää. Yövuorojen kesto on 10 tuntia ja päivävuoron 9.

Tilille tuli verojen jälkeen 730 euroa! Yksityisellä hoitofirmalla kävin kokeilemassa. Veroprosentti on 23. No enpä käy enää!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä aina yötä. Ja näytän vähintään 10v nuoremmalta kuin olen.

Vierailija
22/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös olis helpompi vertailla bruttopalkkoja?

Ei, koska nettopalkalla lyhennetään asuntolainaa ja ostetaan bensaa. Progression takia bruttopalkalla ei juuri ole merkitystä. Esimerkiksi 3000€ ja 2400€ bruttopalkasta jää kummastakin n. 2000€ käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha itkeä täällä, jos alasi työt on noin huonosti palkattuja, ja jos palkka on väärin ei tämä ole oikea paikka siitäkään itkeä. Ei kukaan sulle tonneja käteen laita tollasesta duunista, jos haluat muutosta, teet asialle jotain.

Entä jos jätettäisiin kaikki hoitotyö vain tekemättä?

Vierailija
24/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin 10€/h palkalla ja 2€/h yölisällä, että sun ois pitänyt saada 786€. Mikä sun tuntipalkka on ja paljonko hoitoalan yölisä?

Vierailija
25/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon palkasta monella jää käteen vähemmän ja hei, opiskele, voi itse vaikuttaa palkkaansa.

Juu. Opintotuen määrän voi itse päättää. Ennen maksettiin työnteosta.

Vierailija
26/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sua on koijattu. Käyt tilinauhan tarkasti läpi ja ilmoitat, että puuttuu. Ei voi pitää paikkaansa tuo summa koska pyhästä tulee 2-3 kertainen liksa.

Hoitoalalla tulee pyhistä kaksinkertainen palkka, ei koskaan kolminkertaista.

Eikö edes sunnuntaista?

Vierailija
27/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin 10€/h palkalla ja 2€/h yölisällä, että sun ois pitänyt saada 786€. Mikä sun tuntipalkka on ja paljonko hoitoalan yölisä?

Mulla on yövuoro yksityisellä 40%. Mun palkalla se tekee reilu 5€/h ja sitä maksetaan 21-06 väliseltä ajalta. Tuoki on typerää, että sitä ei makseta koko yövuoron ajalta yököille. Iltalisäkin alkaa vasta klo:18, mutta esim. paperi- ja metalliteollisuudessa se alkaa kahdelta eli heti iltavuoron alusta.

Vierailija
28/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa käydä yöllä töissä? Vuorotyö sitäpaitsi kuluttaa elimistöä ja vanhentaa ulkonäköä.

Siksikö makaat sohvalla 24/7 kun luulet pysyväsi kauniina?

Vierailija
29/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sua on koijattu. Käyt tilinauhan tarkasti läpi ja ilmoitat, että puuttuu. Ei voi pitää paikkaansa tuo summa koska pyhästä tulee 2-3 kertainen liksa.

Hoitoalalla tulee pyhistä kaksinkertainen palkka, ei koskaan kolminkertaista.

Eikö edes sunnuntaista?

No ei todellakaan. Kolminkertaisena on saanut mun mies sunnuntaina kun on arkisin normaalisti töissä ja tekee ylitöitä viikonloppuna. Hoitoalalla on ihan normaalia olla töissä myös pyhänä toisin kuin mieheni työpaikalla.

Vierailija
30/30 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa käydä yöllä töissä? Vuorotyö sitäpaitsi kuluttaa elimistöä ja vanhentaa ulkonäköä.

Siksikö makaat sohvalla 24/7 kun luulet pysyväsi kauniina?

En ole miettinyt. Olen kaunis joka tapauksessa. Ja asuntolainani jo maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi