Onko tämä todellakin kohtuullinen korvaus yövuoroista?
Tein sijaisena 6 yövuoroa ja 1 päivävuoron. Näihin sisältyy kaksi pyhää. Yövuorojen kesto on 10 tuntia ja päivävuoron 9.
Tilille tuli verojen jälkeen 730 euroa! Yksityisellä hoitofirmalla kävin kokeilemassa. Veroprosentti on 23. No enpä käy enää!
Kommentit (30)
Viikon palkasta monella jää käteen vähemmän ja hei, opiskele, voi itse vaikuttaa palkkaansa.
Onpa vähän. 4 vuoroa, arkipäivää. Tilille tuli reilu 500
Riikka Purra haluaa poistaa kaikki epämukavan työn lisät. Jatkossa saat saman palkan,ihan sama, että mitä vuoroa teet.
Vierailija kirjoitti:
Verotus Suomessa on iha sairas!
Ja eläkemaksut. Kahden tonnin palkasta monta sataa.
Vierailija kirjoitti:
Viikon palkasta monella jää käteen vähemmän ja hei, opiskele, voi itse vaikuttaa palkkaansa.
Kuka muuten tekee jatkossa nuo ikävät työt, joihin kukaan ei halua? Esim hoitotyö.
Vierailija kirjoitti:
Ai opiskelu auttaa? Ei Suomessa rikastu työllä. Vaikka kuinka opiskelisit ja sattuisit saamaan palkkaa esim. 4000 e, puolet menee veroihin joka tapauksessa. Ei bruttotulot kerro yhtään mitään Suomessa.
Tarkistitko palkkalaskelman, että oli lisät
Ja veronpidätys oikein?
Kyllä työlle tekijöitä löytyy, kyllä sinäkin teet noita töitä jos et muuta saa.
Omaan elämään ja tulotasoon voi vaikuttaa jos tahtoa löytyy.
Nyt sua on koijattu. Käyt tilinauhan tarkasti läpi ja ilmoitat, että puuttuu. Ei voi pitää paikkaansa tuo summa koska pyhästä tulee 2-3 kertainen liksa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistitko palkkalaskelman, että oli lisät
Ja veronpidätys oikein?
Samaa mietin koska mulla Attendolla tulisi tuosta tuntimäärästä käteen n.684€. Siis pelkkä tuntipalkka. Tuohon päälle vielä lisät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työlle tekijöitä löytyy, kyllä sinäkin teet noita töitä jos et muuta saa.
Omaan elämään ja tulotasoon voi vaikuttaa jos tahtoa löytyy.
Okei, eli tahdonpuute kysymyksessä. Miten neuvot meitä muita?
Miksi kukaan haluaa käydä yöllä töissä? Vuorotyö sitäpaitsi kuluttaa elimistöä ja vanhentaa ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sua on koijattu. Käyt tilinauhan tarkasti läpi ja ilmoitat, että puuttuu. Ei voi pitää paikkaansa tuo summa koska pyhästä tulee 2-3 kertainen liksa.
Hoitoalalla tulee pyhistä kaksinkertainen palkka, ei koskaan kolminkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muuten tekee jatkossa nuo ikävät työt, joihin kukaan ei halua? Esim hoitotyö.
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa käydä yöllä töissä? Vuorotyö sitäpaitsi kuluttaa elimistöä ja vanhentaa ulkonäköä.
Mä tykkään tehdä yövuoroja omalla työpaikalla koska siellä on silloin yleensä rauhallista. Aamuissa ja illoissa on fyysisesti rankempaa kun on aamu- ja iltapesut sekä suihkutuksia. Olen Attendolla lähihoitajana vanhuspuolella.
Eikös olis helpompi vertailla bruttopalkkoja?
Turha itkeä täällä, jos alasi työt on noin huonosti palkattuja, ja jos palkka on väärin ei tämä ole oikea paikka siitäkään itkeä. Ei kukaan sulle tonneja käteen laita tollasesta duunista, jos haluat muutosta, teet asialle jotain.
On se.
Terveisin Petteri Urpo