Miehen isä grillasi maissini siinä samalla ritilällä missä oli grillannut lihat. Olen vege. Miksi ei oteta huomioon?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ei vaan osannut ajatella asiaa.
Ei edes olis pitänyt ottaa huomioon. Vai onko toi sun juttus uskonnollinen tai terveydellinen. Suurimman osan kohdalla vegeily on pelkkää per.5eilyä
Arvaan että sulle katettiin samaan pöytään lihansyöjien kanssa. Niin tuttua, huoh.
Miksi ruokavammaiset eivät älyä pysyä poissa illanvietoista ja muista tilaisuuksista, joissa mahdollisesti on ruokaa? Kummallista itsekeskeisyyttä ja toisten ihmisten huomioonottamuutta.
Vai sekö näillä on tarkoituskin? Tehdä itsestään numero ja päästä tärkeilemään ja sanomaan muille, että kuinka oletkin niiiiin typerä?
Pysykää poissa ja tehkää ruokanne ihan itse. Tuottakaa se itse. Pskantakaa sulotuotoksenne lautaselle jos olette 'kasvis'syöjiä tai munikaa omat munanne ja paistakaa vaikka korvannipukkanne rapeiksi ihka omalla grillillä.
Minä grillaan aina lihat ja makkarat ensin. Sitten tytön hippipoikaystävän kasvikset.
M43
Meillä paistetaan samassa uunissa veget ja lihat. KAUHEAA.
Viime kesänä veljen vegaanityttöystävä teki ison numeron vegaaniudestaan. Illalla mökillä tuli vilu ja kun muut vetivät harteille villapaitaa ja -peitettä, niin hänkin halusi omansa. Äitini totesi pahoitellen, että ei nyt ole kuin näitä luonnonmukaisia villaisia. Siinäpä tyttöystävä sai rauhassa palella.
Vierailija kirjoitti:
Et ole allerginen eli mitään todellista tarvetta tuolle ei ole eli haluat vain pompottaa muita. Tämä on sinulle valtapeli, kaikkia ei kuitenkaan kiinnosta siihen osallistua.
Juurikin näin. Tarkoituksenhakuinen, ilkeä mielensäpahoittaja
Ap, osta erikseen oma ritilä grilliin.
Niin minä olen tehnyt useissa asioissa, kun itselläni on erikoisruokavalio.
Se erikoisruokavalio on sairaudesta johtuva, pakollinen.
Eikä mikään ideologinen eikä trendijuttu.
En voi olettaa, että joka ikisessä paikassa, etenkään kesämökeillä, olis sellaista ruokaa, tai yleensä syötävää, jota voin nauttia.
Esimerkisi appivanhempien kesämökillä, itselläni on tietty varasto, jonka aineksia käytän vain minä. Ei muut.
On siksi, koska kesäisin olemme heidän mökillään usein.
Ei tarvitse joka kerta erikseen muistaa ostaa sitä ja sitä.
Omien vanhempien mökillä ei näin tietenkään ole, koska he tietävät rajoitteeni.
Ei voi aina olettaa, että aina ja joka paikassa huomioitaisiin kaikki ryhmät. Ja erityisesti marginaali ryhmät.
Ei tietenkään.
Maailma ja yhteiskunta on suunniteltu ja rakennettu, ns.
standardi-ihmisille. Sillä kaikesta huolimatta, heitä on edelleen eniten.
Jos kiukuttaa lukea tätä kommenttia, niin voi vain katella laajasti ympärilleen.
Vaikkapa pyörätuolilla liikkuvia ihmisiä, jotka eivät edes Suomessa ( suvaitsevassa ja laajan tasa-arvon maassa), pääse edellenkään pyörätuoleillaan, edes kuntoen ja valtion virastoihin, hoitamaan pakollisia asioitaan.
Kaikkein törkeintä on se, että Suomessa on edelleen mm. joitain pieniä lähäkirjastoja, joissa ei ole luiskaa pyörätuoli asiakkaille.
Ja kirjastojen muka pitäisi olla ykköstoimija ja laajasti saavutettavissa ja tasa-arvoisesti kaikkia ihmisryhmiä kohteleva laitos. Suomessa.
Suuret on huolet elämässäsi. Vie ensi kerralla omat murkinasi mukanasi kun kerta ruoka-ongelmainen olet.
Just näin! Varsinkin jos on vanhempi ihminen niin ei todellakaan ole ymmärtänyt / tiennyt.