Yhden päivän sairaslomat johtuvat yleensä alkoholista
Tavallisin syy olla poissa töistä yksi päivä ovat alkoholiperäisiä. Työntekijää oksettaa, hän ripuloi ja päätä särkee.
Migreeni on toinen syy, voi olla päivän sairaana.
Satunnaisemmin voi yhden päiv'n sairastuminen aiheutua ruokamyrkytyksestä tai allergisesta reaktiosta. Näm ovat onneksi kovin harvinaisia.
Palkaton ensimmäinen sairaspäivä iskee epäoikeudenmukaisesti migreenipotilaisiin.
Alkooistien kohdalla on vain oikein, ettei makseta.
.
Saikutajat eivät myöskään enää saa ilmaiseksi pidennettyjä viikonloppuja, vaan he joutuvat maksamaan lomapäivästään.
Kommentit (59)
Sitten on myös nämä tyypit, jotka saikuttavat sen yhden päivän jos tietävät seuraavan päivän työkuviot etukäteen. Lasta on myös todella hyvä käyttää saikutusperusteena. Lapsettomia tai muuten työorientoituneita tehopakkauksia kannattaisikin palkita tehdystä työstä joustoineen.
Et taida olla kartalla minkälainen sairaus migreeni on. Migreeni luetaan hetkelliseksi aivoverenkiertohäiriöksi, voi aiheuttaa pahimmillaan infarktin.
Itselläni on migreeniä, mutta nykyisin harvoin. Nuorempana kärsin siitä päivittäin. Eikä sillä todellakaan ole alkoholin kanssa tekemistä, koska en juo.
Flunssassa se päivä, kun on 39 kuumetta.
Hyvä vaan. Voi hyvällä omallatunnolla ottaa rokulipäiviä kun ei siitä edes palkkaa saa. Ei paljoa tunnu kuukausiansainnassa.
Jes!ehkä meidänkin työpaikan saikuttaja rauhottuu.
On milloin mikäkin sairaus ja kohtaus päällä.Kummasti aina sunnuntaiksi paranee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne hyvin harvat yksittäiset ja satunnaiset päivät ovat migreenin tai kiertohuimauksen takia. Kummassakaan ei pääse sängystä ylös ja saa maata pää ämpärissä. Kumpaakaan ei etukäteen tiedä milloin tulee. Alkoa en käytä enkä savuta.
Entä jos heikkokuntoisena lähtee töihin ja ajaa kolarin, jossa käy itselle tai sivulliselle pahasti. Huonokuntoisena voi työpaikalla vaikka pyörtyä ja tippua portaat tai tulee vakava työtapaturma koneitten kanssa, kenen syy, kuka korvaa?
Vierailija kirjoitti:
Maanantain poissaolot perinteisesti johtuu alkoholista.
Miksi juot sunnuntaina?
Kannattaa muistaa myös se, että flunssaisena rehkiminen voi aiheuttaa esim. sydänlihastulehduksen. Sukulaisella oli tuo, ja toipumiseen meni pitkä aika.
Aika usein påivä kaksi lepoa riittää, mutta jos ei lepää alussa tauti menee pahemmaksi.
Olen tuon omakohtaisesti huomannut, aiemmassa työpaikassa piti 1. saikkupäivästä olla lääkärintodistus, ja olin aina ihan puhki kun jouduin suhaamaan bussilla lääkäriin ja takaisin todistuksen takia. Nykyisessä työssä riittää oma ilmoitus, soitto pedistä aamulla ja jatkan nukkumista, PALJON nopeammin menneet entiseen verrattuna flunssat ohi.
Kiinnostaisi myös tietää MISSÄ työpaikoissa saikutellaan krapulan takia?!? Olen aika monissa työpaikoissa ollut, eri aloillakin, ja tuollaiseen en ole koskaan törmännyt. Yhdessä työpaikassa oli yksi alkoholisti, mutta eimkoskaan ollut pois töistä. Välillä tuoksahteli viinalta, mutta työnsä hoiti hyvin, siksi asiaa varmaan läpi sormien katsottiinkin, selvisi parit YT:kin läpi ymv.
Alkoholista aiheutuvat poissaolot tulee aina määrätä palkattomana. Ei työnantajan kuulu maksaa työntekijän krapulassa selviämistä
Pitää tehdä kuten Lintilä ja juoda työajalla. Ei se sen ihmeellisempi homma ole.
Joo ja nuorilla monesti siitä että halutaan lähteä nauttimaan sitä alkoholia. Kuinka monesti olenkaan todistanut sitä kun festareiden, synttärien yms. aikaan tullaan yllättäen kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne hyvin harvat yksittäiset ja satunnaiset päivät ovat migreenin tai kiertohuimauksen takia. Kummassakaan ei pääse sängystä ylös ja saa maata pää ämpärissä. Kumpaakaan ei etukäteen tiedä milloin tulee. Alkoa en käytä enkä savuta.
Entä jos heikkokuntoisena lähtee töihin ja ajaa kolarin, jossa käy itselle tai sivulliselle pahasti. Huonokuntoisena voi työpaikalla vaikka pyörtyä ja tippua portaat tai tulee vakava työtapaturma koneitten kanssa, kenen syy, kuka korvaa?
Sinun syy. Heikkokuntoisena pysyt kotona. Eikö tää nyt oo selvä.
Hallituksen linjaukset:
-lisää alkoholia maitokauppoihin
-krapulasaikut pois
Hallitus pelaa molemmin puolin aitaa, kylläkin itseään vastaan.
says who? Joku av-nobody-lähäri, joka todella mystisesti tietää saikkujen taustat?
Vierailija kirjoitti:
Siis saikutteleeko joku oikeasti vain yhden päivän?
En mä ainakaan sairastuessani tiedä, kuinka pitkään tulen olemaan kipeä.
Mites psyykkiset syyt? Paniikkikohtaus?
Skitsofrenia?
No esim minä. Mulla syy yhden päivän saikkuihin on tavallisesti se, että oon tunnollisena työntekijänä sairastunut flunssaan heti vapaalle jäätyäni stressin helpotettua ja vapaan jälkeen olen vieläkin flunssassa. Sairastan siis muutenkin jo lähinnä palkattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Maanantain poissaoloperinteisesti johtuu alkoholista.[/quot
...tai sitten esim. Siitä, ettå on jo viikonlopun maannut sairaana ja on vielä kipeä sen maanantain. Itse kuulun näihin, jotenkin vissiin ylisuoritan viikon, kun flunssa on iskemässä ja töiden loppuessa perjantaina tai la-aamuna se kuume sit nousee :/ paskaa, jos epäillään johtuvan alkoholista, kun muutenkin mennyt jo vkl pilalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on migreenin takia tullut yhden päivän poissaoloja töistä.
Juurikin näin. Muuten en ole poissa. Mutta jatkossapa tulen olemaan migreenin takia poissa 2-3 päivää, kun tämä 1 päivän omavastuu tulee voimaan. Jälkihönön hoidossa menee ne 2 muuta päivää. Lisäksi aioin vaihtaa vuorotöistä päivätöihin, että näitä migreenikohtauksia ei tulisi kuin harvoin- jälleen yksi hoitaja poistuu yksikössämme, jossa jo ennestään pula 20 hoitajasta.
Pitäisikö sinun vaihtaa se muutenki, jos se kerran helpottaa migreeniäsi. Nyt olet saikuttanut siis turhaan, jos kerrat jo olet tiennyt ratkaisun oireiden lievittämiseen.
En käytä lainkaan alkoholia. Yhden päivän sairaspoissaoloni johtuvat toisinaan ärtyvän paksusuolen vuoksi kovista vatsakivuista ja ripulista josta useimmiten toipuu päivässä. On myös ollut hyvälaatuista asentohuimausta joka alkaa täysin yllättäen aamulla kun herää ja mulla ainakin pahin menee ohi päivässä. Hämmästelen että jotkut eivät keksi yhden päivän poissaololle muita syitä kuin alkoholin. Ehkä ovat nuoria ja superterveitä. Itse olen jo reippaasti keski-ikäinen ja ikä ei ole todellakaan tullut yksin. Kokoaikatyötä kuitenkin vaivoineni teen ja akateeminen koulutuskin löytyy.