Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Työllistyitkö vakituisesti velvoittavan työnhakemisen myötä?

Vierailija
17.06.2023 |

Lakimuutoksen myötä työnhakijan on pääsääntöisesti haettava vähintään neljää työpaikkaa kuukauden tarkastelujakson aikana. Työnhausta raportoidaan TE-toimiston verkkopalvelussa säännöllisesti. Raportointijakso on yleensä kuukauden mittainen.

Tämä uudistus tuli voimaan reilu vuosi sitten. Saitko vakiduunin?

G: Työllistyitkö vakituisesti velvoittavan työnhakemisen myötä?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vastaukseni on ei. Sain vakityön ihan muuta kuin työkkärin tai pakkohakemisen kautta.

ap

Vierailija
2/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut töitä. Mulla se on 2 paikkaa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk:n sakdo: 12 hakemusta, nolla (0) haastattelua.

T:60v työtön

Vierailija
4/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes päässyt haastatteluun, sillä olen yli viiskymppinen. Olen kyllä päässyt turhaan uravalmennukseen ja tempputyöllistettäväksi.

5/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan, mutta yli vuoden oon tehny pätkää samassa paikassa.

Paitsi kesäksi karkaan aina huvipuistoon 🎢🎡🎠

Vierailija
6/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen nyt ottaa. Jouduin työttömäksi samaan aikaan kun tää 4 hakemusta per kk tuli. Työllistyin käytännössä heti ja merkkasin työkkärin sivuille tuon paikan yhdeksi niistä neljästä.

Mut mä nyt haen muutenkin töitä heti jos joudun työttömäksi. Olipa velvoitetta tai ei.

Vierailija
7/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten homma työkkärin kanssa sit etenee tällaisessa tapauksessa, jos ei työllisty? Alkaako ne tuputtamaan työpajoja ja työharjoitteluja?

Vierailija
8/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain 1 hakuvelvoite enkä ole vieläkään saanut töitä vaikka olen ollut jo 4v työtön.

Vierailija
9/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vakityötä kysyttiin, ei pätkähommia. Juuri näin saadaan tilastot vääristettyä, jos lasketaan pienikin pätkä onnistuneeksi pakkohaun hyväksi.

Vierailija
10/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta kolmekymppinen, lähettänyt työhakemuksia joka päivä viimeiset 12 vuotta. Aluksi hain vain oman alan töitä ja työpaikkoja jossa menkonomin taitoja voisi soveltaa, mutta Sipilän hallituskaudella lähtien olen lähettänyt neljä hakemusta päivässä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin joista löydän tiedot mihin työhakemus tulee lähettää ja tarjoan myös työharjoittelua. Kertaakaan ei ole tullut kutsua työhaastatteluun.

Vierailija
11/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta kolmekymppinen, lähettänyt työhakemuksia joka päivä viimeiset 12 vuotta. Aluksi hain vain oman alan töitä ja työpaikkoja jossa menkonomin taitoja voisi soveltaa, mutta Sipilän hallituskaudella lähtien olen lähettänyt neljä hakemusta päivässä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin joista löydän tiedot mihin työhakemus tulee lähettää ja tarjoan myös työharjoittelua. Kertaakaan ei ole tullut kutsua työhaastatteluun.

Surullista, jos totta, mutta samalla jotenkin vaikea hahmottaa että jollain olisi todella tällainen tilanne. Itse olen 35-vuotias, ei ole vieläkään ammattia, mutta silti tehnyt säännöllisesti kausityötä tai määräaikaisia jo 15 vuotta. Työttömyysjaksoni yhä tänäkin päivänä ovat maksimissaan 3kk/vuosi.

Vierailija
12/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakiduunin ennen tätä muutosta ja ihan itse hakemalla. Työkkäristä ei ollut mitään apua.

13/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vakityötä kysyttiin, ei pätkähommia. Juuri näin saadaan tilastot vääristettyä, jos lasketaan pienikin pätkä onnistuneeksi pakkohaun hyväksi.

Niitä pätkiä on koko ajan, ei siinä oo ehtiny työttömänä olla

Vierailija
14/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut velvoitetta hakea töitä. 3 kuukautta sitten meinasivat pakottaa, mutta ei ole vielä pakotettu. TYPiä mainostivat, mutta ei ole vielä tullut. TYP ei tietenkään sovellu mulle, mutta ilmeisesti pitkäaikaistyöttömät yritetään siihen pakottaa!

Vierailija
15/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten homma työkkärin kanssa sit etenee tällaisessa tapauksessa, jos ei työllisty? Alkaako ne tuputtamaan työpajoja ja työharjoitteluja?

Ei ole tuputettu. Olen ollut omasta halusta työkokeilussa alkaen 8.2.23.

Vierailija
16/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut velvoitetta hakea töitä. 3 kuukautta sitten meinasivat pakottaa, mutta ei ole vielä pakotettu. TYPiä mainostivat, mutta ei ole vielä tullut. TYP ei tietenkään sovellu mulle, mutta ilmeisesti pitkäaikaistyöttömät yritetään siihen pakottaa!

Mikä on typ?

Vierailija
17/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on typ?

https://toimistot.te-palvelut.fi/uusimaa/typ

Vierailija
18/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eikä työsuhteen pituus tule muuttumaan, vaikka ansiosidonnaiseen vaadittaisiin jatkossa 12 kk työtä. Jos jollain alalla työsuhteet ovat alle 12 kk pituisia, työntekijöiden asema ja työn houkuttelevuus vähenee.

Vierailija
19/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, mutta työkokeilun aikana työllistyin kahdessa viikossa ensiksi laboratorioinsinööriksi (4 h / päivä palkka 25 € / tunti) ja parin kuukauden sisällä olin osaston opettajaharjoittelijana 32 h / viikko lähiopetusta, tein aika nopeasti kasvatustieteiden maisterin valmiiksi työn ohella (koulu maksoi kaiken kirjoista lähtien ja samalta osastolta oli opettaja auskultoimassa sen kuusi viikkoa joka siihen aikaan tarvittiin (jonka koulu maksoi senkin) ja taisin nähdä häntä kaksi kertaa tunneilla). Muut opettajat eivät suostuneet siihen että olisin ollut työkokeilussa tuon 4 kk vaan minulle perustettiin laboratorioinssin vakanssi tuosta vaan koska sellaista ei ollut koskaan ollut edes olemassa (ei ennen eikä sen jälkeen). Nyt olen jo parikymmentä vuotta opettanut kyseisellä osastolla ihan virkamiehenä (nykyään taitaa olla virkahenkilö) ja siellä on koko tuon ajan ollut yhden opettajan vajaus. Siitä se 32 h lähiopetusta viikossa tulee. Eli ylitöitä joka viikko 7,6 tuntia.

Vierailija
20/35 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan, mutta työkokeilun aikana työllistyin kahdessa viikossa ensiksi laboratorioinsinööriksi (4 h / päivä palkka 25 € / tunti) ja parin kuukauden sisällä olin osaston opettajaharjoittelijana 32 h / viikko lähiopetusta, tein aika nopeasti kasvatustieteiden maisterin valmiiksi työn ohella (koulu maksoi kaiken kirjoista lähtien ja samalta osastolta oli opettaja auskultoimassa sen kuusi viikkoa joka siihen aikaan tarvittiin (jonka koulu maksoi senkin) ja taisin nähdä häntä kaksi kertaa tunneilla). Muut opettajat eivät suostuneet siihen että olisin ollut työkokeilussa tuon 4 kk vaan minulle perustettiin laboratorioinssin vakanssi tuosta vaan koska sellaista ei ollut koskaan ollut edes olemassa (ei ennen eikä sen jälkeen). Nyt olen jo parikymmentä vuotta opettanut kyseisellä osastolla ihan virkamiehenä (nykyään taitaa olla virkahenkilö) ja siellä on koko tuon ajan ollut yhden opettajan vajaus. Siitä se 32 h lähiopetusta viikossa tulee. Eli ylitöitä joka viikko 7,6 tuntia.

Ja tää tapahtui 1980-luvulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi