Jos asuu 1000 euron vuokra-asunnossa eikä ole tuloja, elämästä tulee helvettiä!
Ei kannata enään ravintoloissa käydä kaljalla, virvokkeet juotava omalla sohvalla. Nyt kaikki barrikaadeille!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi käydä baarissa vaikka on paljon pienempi vuokra.
Eikä pidäkkään voida. Eihän työssäkäyvien tehtävä ole muiden baarireissuja maksaa. Myös Marinin olisi myös pitänyt jättää baarireissujaan väliin, varsinkin altistuneena kun oli kansalle toitottanut ettei ole aika mennä mökille. Mikä vitsi.
Mä olin 30v. työelämässä ja maksanut veroja. Nyt olen ollut vuoden työttömänä sairauden takia. Olisi joskus kiva käydä jossakin eikä olla aina yksin kotona.
Vaikean tilanteeni vuoksi joudun jo nyt asumaan sukulaiseni luona. Varmaan nyt yhä useampi joutuu muuttamaan sukulaisensa luokse ja huolehtimaan siinä samalla vanhasta ja sairaasta sukulaisestaankin halusi sitten tällaista järjestelyä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille paikallispubi on ainoa henkireikä
Jos paikallinen on ainut henkireikä niin voisiko tai pitäisikö asialle tehdä jotakin?
Joo voisi. Useampi pubi lähialueelle. Ja jos tuoppi maksaa 6 euroa, paikan pitäjän kate pitää olla siitä puolet, eli 3 euroa. Nyt ei ole jos olen oikein ymmärtänyt.
Perustelut tälle vaatimukselle: kotona bissen voi saada hintaan 1.4 euroa mutta siellä juominen ei ole niin virkistävää kuin paikallisessa.
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä! Onneksi tuleva hallitus näyttää, mikä on tärkeää eli työnteko ja tietty kuri ja säännöt. Haluan turvallisen Suomen.
Miksi vain jotkut joutuvat kantamaan veroissaan joutenolijoiden elämän? En hyväksy sitä. Nousen itse aamulla klo 6.30, puen ja syötän lapset ja vien heidän tarhaan ja itseni töihin. Tuhansia kertoa, joka aamu elämän aikana. Mutta niinpä saankin vaatia kaikkia muitakin töihin, jotka edes jotain pystyvät tekemään.
Oho! Eli viikonloput ja lakisääteiset lomatkin skippaat. Joka päivä vaan lapset tarhaan ja itse töihin. Kuolivuoteella voit sitten muistella, että mitään kivaa en koskaan tehnyt, mutta olinpahan kunnon kansalainen!
Onneksi tämä uudistus ei astu voimaan välittömästi, vaan ihmisillä on rauhassa aikaa miettiä miten haluaa asua. Harvalla on nykyään yli vuoden määräaikaisia vuokrasopimuksia, joten nykyiset sopimukset ehtii hyvin irtisanoa ja muuttaa jonnekin omaan taloudelliseen tilanteeseen sopivampaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannella eurolla lyhentäisi hurjaa vauhtia asuntolainaa.
Pitäisi ensin saada se laina ja sitä ei saa kun ei pysty säästämään tarpeeksi kun on niin iso vuokra.
Jos käy pubissa vetää 2 6eur bisseä joka päivä, on jo 360e/kk. Ihan kiva summa vuodessa jäisi säästöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille paikallispubi on ainoa henkireikä
Jos paikallinen on ainut henkireikä niin voisiko tai pitäisikö asialle tehdä jotakin?
Mitä vikaa pubikulttuurissa? Ei siellä tarvitse päätyyn asti vetää, voi ottaa pari ja lätistä niitä näitä.
Jos käyttää maksamiamme verorahoja pubissa istuskeluun niin saa käyttää vaikka koko kuukauden tulot kerralla. Paljonko ne pari muuten maksaa? En todellakaan tiedä mutta se kerrottuna kolmellakymmenellä (oletetaan nyt että kuukaudessa on niin monta päivää) tekee aika paljon ja se raha on pois sitten vaikkapa ruuasta. Pubikulttuurissa ei ole mitään vikaa mutta nämä ttt:n saajat tuppaavat istumaan siellä joka päivä aamusta iltaan ja sitten valittavat ettei ole rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä! Onneksi tuleva hallitus näyttää, mikä on tärkeää eli työnteko ja tietty kuri ja säännöt. Haluan turvallisen Suomen.
Miksi vain jotkut joutuvat kantamaan veroissaan joutenolijoiden elämän? En hyväksy sitä. Nousen itse aamulla klo 6.30, puen ja syötän lapset ja vien heidän tarhaan ja itseni töihin. Tuhansia kertoa, joka aamu elämän aikana. Mutta niinpä saankin vaatia kaikkia muitakin töihin, jotka edes jotain pystyvät tekemään.
Hai, miuta ei voi vaatia työntekoon. Saan psykosomaattisia oireita työnteosta. Pelkkä ajatuskin työstä nostaa ihottuman.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet perustanut koko elämäsi sille ajatukselle että työssäkäynti on rangaistus jostakin?
Onnea valitsemallesi tielle.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku. Nousen n klo 9 ja olen töissä Helsingin Keskustassa n 9.40. Lähden yleensä kotiin 16 jälkeen. Palkka 5500 e kk. Toimistotyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannella eurolla lyhentäisi hurjaa vauhtia asuntolainaa.
Pitäisi ensin saada se laina ja sitä ei saa kun ei pysty säästämään tarpeeksi kun on niin iso vuokra.
Muuta halvemmalla alueelle.
Aina voi muuttaa halvempaan asuntoon. Ei pitäisi olla vaikeaa jos ei ole työpaikkaa määräämässä sijaintia.
Vuokrani on alle 850 minulle ja lapselle, ei ole ollut varaa baareihin tai huvituksiin pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrani on alle 850 minulle ja lapselle, ei ole ollut varaa baareihin tai huvituksiin pariin vuoteen.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/lieksa/lieksa/kerrostalo/1431423
300 €/kk
kaikki kienot kansalaisten alkoholin kittaamisen vähentämiseksi ovat enemmän kuin tervetulleita
Niinpä. Pankki ei näe asiaa samoin, valitettavasti.