Mulla on ensiviikolla aivoleikkaus, pelottaa :(
Kasvain on sellaisessa paikassa, (googletin ja löysin jonkun enkunkielisen artikkelin), että on about 20% todennäköisyys selvitä leikkauksesta.
Jos kuolen, pelkään, millainen tulevaisuus lapsillani on. Miehelläni on. En tule koskaan näkemään lapsiani kasvamassa aikuisiksi. En tule koskaan näkemään lasteni lapsia, jos he sellaisia päättävät joskus tehdä. En tule koskaan enää tuntemaan, näkemään, kuulemaan, haistamaan, maistamaan, tekemään.
Lääkäri käski olla murehtimatta asiaa liikaa, mutta kun en vaan pysty siihen. Ahdistaa NIIN paljon etten voi sanoin kuvailla.
Haluan vaan elää. En kuolla.
Kommentit (22)
Ymmärrän että pelottaa. Googlettaa ei kannata. Voit soittaa sinne sairaalaan missä sinut leikataan vaikka heti huomenna, pyydät saada keskustella lääkärin kanssa vielä ennen leikkausta. Kyllä järjestyy varmasti soittoaika vähintään. Kirjoita lapulle kaikki kysymykset mitä mieleen tulee tilanteestasi. Sieltä saat varmaa tietoa.
Tsemppiä ja voimia leikkauksesta toipumiseen. Hyvin se menee. Itse olen myöskin suuren aivosyöpäleikkauksen läpikäynyt ja siitä hyvin toipunut. Suomessa on hyvin ammattitaitoiset neurokirurgit ja hoitohenkilökunta.
Tässä myös syöpäjärjestöjen ylläpitämä neuvontapuhelin:
"Neuvontapuhelin palvelee numerossa 0800 19414. Hoitaja vastaa puhelimeen maanantaisin ja torstaisin klo 10-18 sekä tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10-15."
Lisäksi facebookissa on jotain aivokasvain ryhmiä mikäli kaipaat vertaistukea
Samaa ajattelen. Asiasta olisi kerrottu ja olisit saanut tilanteeseen tukea. Nyt ajatellaan selvästi, että leikkaus menee hyvin.
Itse selvisin oikein hyvin aivoleikkaukseta Taysissa 12 v sitten. Vain epilepiLääkitys jäi muistoksi. Onneksi en silloin googlannut asiaa.
Voimia!