Kaikki suomalaiset menettivät juuri vakituisen työnsä
Tervetuloa elämä ilman mitään mahdollisuuksia suunnitella sitä sellaiseksi että olisi jokin turva vaikka hankkia lapsia.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluttaisiin nostaa tuottavuutta ja parantaa julkisten varojen käyttöä, poistettaisiin ensimmäisenä suojatyöluonne julkisen sektorin viroista. Mutta ei, nämäkin kiristykset koskevat vain koko lystin maksajia, eli yksityistä sektoria.
Pitäiskös boomerin mennä jo tutimaan? Suojatyöpaikkoja ei taida ollut enää 1980-luvun jälkeen 🤣
Julkinen sektori on edelleenkin pullollaan suojatyöpaikkoja. Absurdin ylipitkät vuosilomat ovat toinen asia josta olisi pitänyt luopua jo vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluttaisiin nostaa tuottavuutta ja parantaa julkisten varojen käyttöä, poistettaisiin ensimmäisenä suojatyöluonne julkisen sektorin viroista. Mutta ei, nämäkin kiristykset koskevat vain koko lystin maksajia, eli yksityistä sektoria.
Pitäiskös boomerin mennä jo tutimaan? Suojatyöpaikkoja ei taida ollut enää 1980-luvun jälkeen 🤣
Käytännössä kaikki virat ovat suojatyöpaikkoja riippumatta siitä kuinka viranhaltija työnsä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoittaako täällä muutama työnvieroksuja näitä kommentteja vai missä ihmeen paikoissa olette töissä, vaiko missään....
Enpä ole moisiin juttuihin törmännyt työssäolo historiani aikana, enkä tunne ketään muutakaan. Olemme töissämme tyytyväisiä, saamme kelpo palkkaa jolla on hankittu niin talo, autot kuin muukin tarpeellinen ja melkoinen määrä tarpeetontakin.
Kun työnsä tekee niin ei pelkoa potkuista, toki niitäkin on firmassa jaettu enemmän ja vähemmän vuosien mittaan. Aina kuitenkin jo ennalta tiedetään keitä se irtisanominen koskee... jokainenhan sen näkee, kuinka jotkut tekee.[/quote
Työpaikkoja on monenlaisia. Jotkut isotkin firmat ovat jo vuosia olleet sellaisia, että yyteissä voi tulla kenkää kelle vain.
Voit pitää itseäsi onnekkaana, jos sinulla on hyvä työntekijäkokemus.
En voi valittaa ja siksi en ehkä ymmärrä näitä eräitä kommentteja.Käsittääkseni on hyvin paljon kiinni itsestään, millaiseksi työpaikkansa kokee. Olen ollut pienessä n. 20 tekijän paikassa, kunnes yrittäjä eläköityi, hiljalleen lopetteli vuosien ajan supistaen toimintaa, olin viimeinen työntekijä pari vuotta ja sitten oli väistämätön edessä. Sen toki tiesin jo töhin mennessä, koska yrittäjä oli minua vanhempi. Työllistyin heti uuteen paikkaan. Kuulin jälkeenpäin tämän monikansallisen yhtiön työtekijälehden valokuvaajalta, että tiesivät minun sinne tulevan jo ennenkuin itse tiesin siitä... aika hassua. Edellinen ta oli suositukset laittanut jo etukäteen.
Toki jotain yhteistyötä oli jo aiemminkin tehty, koska teimme silloin tällöin alihankintaa tälle uudelle ta.lle vuosin ajan.
Sama hyvä yhteishenki ja mukava ilmapiiri uudessakin työpaikassa.
Ei mitään pelkoa kun työnsä tekee hyvin ja sairastuu niin hakee lapun että on saanut sairauslomaa.
Itse aion pitää duunareita vain pätkätöissä ja yli 3 saikkupäivää vuodessa saa lähteä.
Jatkossahan pystyy ketjuttamaan määräaikaisia miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
kirjoittaako täällä muutama työnvieroksuja näitä kommentteja vai missä ihmeen paikoissa olette töissä, vaiko missään....
Enpä ole moisiin juttuihin törmännyt työssäolo historiani aikana, enkä tunne ketään muutakaan. Olemme töissämme tyytyväisiä, saamme kelpo palkkaa jolla on hankittu niin talo, autot kuin muukin tarpeellinen ja melkoinen määrä tarpeetontakin.
Kun työnsä tekee niin ei pelkoa potkuista, toki niitäkin on firmassa jaettu enemmän ja vähemmän vuosien mittaan. Aina kuitenkin jo ennalta tiedetään keitä se irtisanominen koskee... jokainenhan sen näkee, kuinka jotkut tekee.
Ei se nyt ihan noin mene isommissa yrityksissä, että oma tekeminen on se joka merkitsee. Olen ollut kolmissa isojen talojen massapotkutteluissa ja näissä:
1) porukkaa pihalle koska kokonaisia toimipaikkoja ajettiin alas
2) koska johto päätti että siirretään omista työntekijöistä painopiste konsultteihin ja baltiaan -> omat liian kalliit pihalle
3) johto päätti että siirretään painopiste konsulteista omiin työntekijöihin -> konsultit pihalle
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Suosittelen muitakin työkyvyttömyyseläkkeelle.🤗
Hei älä viitsi. On ikävää että hierot omaa tilannettasi toisten kasvoille. Ymmärrät varmaan että joillakin voi olla oikea hätä tästä tilanteesta.
Miettikääpä, otatteko hellemmällä kädellä tehtävät pakolliset talouden korjaustoimet vai odotatte mieluummin Brysselistä jyrkät määräykset konkurssin yhteydessä? Jos tyttökööri ei olisi barbileikkien ohessa ajanut kauhakuormaajalla rahaa ympäriinsä, ei oltaisi tässä tilanteessa. Jokaisen on nyt kannettava kortensa kekoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion pitää duunareita vain pätkätöissä ja yli 3 saikkupäivää vuodessa saa lähteä.
Ja kuvittelet saavasi työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelet saavasi työntekijöitä?
se mikään yrittäjä ole, kunhan kettuilee.... tänne kukaan yrittäjä kirjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen näkee, että Suomi on lammaskansaa. Ranskassa olisi jo hulinat pystyssä. Suomessa sen sijaan tänään illalla baarissa on kovaa jupinaa kaljatuopin ääressä.
Ranskassa protestoidaan vaikka oltaisiin konkurssissa. En näe sitä mitenkään positiivisena asiana.
Ne menetettiin jo ysärin lamassa.
Sitäpaitsi toistaiseksi voimassa oleva työsopimus ei koskaan takaa mitään.
Suomalaisten työpaikat tulevaisuudessa. Palkkana tt-tuen verran rahaa. Se on uusi minimipalkka suomessa. Irtisanomista helpotetaan ja entiset työntekijät otetaan takaisin vain uudella köh, köh palkalla. Uusi uljas kokoomussuomi missä palkalla e tarvi elää.
No tämähän nyt asettaa kaikki työssäkäyvät samalle viivalle. Kenkää voi tulla kelle tahansa milloin tahansa.
Ihan hyvä reality check monelle työttömiä haukkuville.
Olen konsultti, mut voidaan lomauttaa tai irtisanoa koska vain. Pidempi loma tekisi kyllä hyvää.