Kaikki suomalaiset menettivät juuri vakituisen työnsä
Tervetuloa elämä ilman mitään mahdollisuuksia suunnitella sitä sellaiseksi että olisi jokin turva vaikka hankkia lapsia.
Kommentit (95)
Jatkossa ei kannata kieltäytyä, jos pomo soittaa ja kysyy pääsisitkö vapaapäivänä töihin tai tekisikö tuplavuoron...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut tulee ja sitten pakotetaan tekemään samoja töitä 9€:n päiväpalkalla.
Vttu että te vassarit olette kujalla! Ei noin tyhmää ihmistä voi ollakaan.
Britanniassa on tapahtunut noin. ATK-osaaja sai kenkää ja sitten paikallinen työkkäri pakotti työntekijän samaan firmaan työharjoittelijaksi.
Työntekijällä oli varmasti tän jälkeen hyvä työmotivaatio. Kyllä tuosta kärsii vaan työnantaja ellei työntekijä oo niin hölmö, että harjoittelijana tekee oikeesti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä ainakin minun pomoni on koittanut kynsin ja hampain pitää minusta kiinni. Miksi se yhtäkkiä haluaisi minut irtisanoa? Ja jos se niin tekeekin niin marssin jonkun toisen palveluksiin ilman ongelmia.
Etkö tajua? Sille tulee tilaisuus saada sut töihin ilmaiseksi. Sulle 9 e päiväpalkka.
Voin raahautua työpaikalle, jos noin käy, mutta työtä en tekisi😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä ainakin minun pomoni on koittanut kynsin ja hampain pitää minusta kiinni. Miksi se yhtäkkiä haluaisi minut irtisanoa? Ja jos se niin tekeekin niin marssin jonkun toisen palveluksiin ilman ongelmia.
Etkö tajua? Sille tulee tilaisuus saada sut töihin ilmaiseksi. Sulle 9 e päiväpalkka.
Voin raahautua työpaikalle, jos noin käy, mutta työtä en tekisi😅
Näin. Olen tekevinäni töitä niin kauan kuin työnantaja on maksavinaan palkkaa. Tuottavuus nousee sitten kun palkka nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ruoskaa, jos en tee tuos tilanteessa oikeasti samalla lailla töitä, kuin palkattuna?
Vai onko nyt hiukan ylidramatisoitu tämä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut tulee ja sitten pakotetaan tekemään samoja töitä 9€:n päiväpalkalla.
Vttu että te vassarit olette kujalla! Ei noin tyhmää ihmistä voi ollakaan.
Britanniassa on tapahtunut noin. ATK-osaaja sai kenkää ja sitten paikallinen työkkäri pakotti työntekijän samaan firmaan työharjoittelijaksi.
Työntekijällä oli varmasti tän jälkeen hyvä työmotivaatio. Kyllä tuosta kärsii vaan työnantaja ellei työntekijä oo niin hölmö, että harjoittelijana tekee oikeesti töitä.
Voisi olla atk-laitteet hyvinkin pian solmussa, jos itselleni noin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei eletä 60-lukua, jolloin suku meni huopatossutehtaaseen työhön loppuiäkseen. Ei mitään vakituista työpaikkaa ole ollut vuosikymmeniin kuin julkisella ehkä ja siksi meillä onkin niin raskas julkinen sektori.
Mistä teitä tietämättömiä aina sikiää? 🤦
Etkö ole kuullut valtion tuottavuusohjelmasta? Tuo orwelliläisesti nimetty ohjelma pyrki lisäämään tuottavuutta, mutta onnistui vähentämään sitä ja siinä sivussa irtisanottiin yli 10 000 työntekijää.
Lisäksi valtio ja muu julkinen sektori ovat valtavan hyviä pyörittämään kaikenlaista määräaikaista työsuhdetta. Itse olen ollut valtion ja kunnan palveluksessa n. 26-30 eri pätkällä, eikä vakinaistamisesta ole ollut puhettakaan...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että saadaan tuo suorittava taso ja muu heikompi aines kuriin!
"Heikompi aines" -- et siis tajua ressukka että tämä koskee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajien uusi tyyli.
Jos ei naama miellytä niin pihalle.
Monia on kiusattu pois työyhteisöistä jo ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi tarkan markan politiikka koska vihervasemmiston velanotto.
no niinpä, Sannan olisi pitänyt leikata korona-aikaan ja sodan alkaessa ja ajaa Suomen yritykset konkurssiin, olla antamatta koronatukia tai sähkötukia, kurjistaa vanhukset, sairaat, sulkea koulut ja oppilaitokset, ja jostaa veroja helv-tisti. Sittenkö olisi ollut tyytyväinen? Olis tullu halvemmaksi -- toki olisit seisonut keskellä savuavia raunioita, mutta HALVEMMAKSI olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko koskea vai työsuhteessa olevia. Ei virkamiestä voi irtisanoa pelkästään asiallisen perusteen pohjalta.
No työsuhteessa olevien kohdalla noudatetaan eri työehtosopimuksia/lakeja kuin virkasuhteessa.
Mutta kyllä valtiokin on jo vuosi sitten alkanut irtisanoa ihmisiä samantyylisin perustein kuin talouselämä eli "tuotannollisin ja taloudellisin syin"...
Jos oikeasti haluttaisiin nostaa tuottavuutta ja parantaa julkisten varojen käyttöä, poistettaisiin ensimmäisenä suojatyöluonne julkisen sektorin viroista. Mutta ei, nämäkin kiristykset koskevat vain koko lystin maksajia, eli yksityistä sektoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei eletä 60-lukua, jolloin suku meni huopatossutehtaaseen työhön loppuiäkseen. Ei mitään vakituista työpaikkaa ole ollut vuosikymmeniin kuin julkisella ehkä ja siksi meillä onkin niin raskas julkinen sektori.
Etkö ole kuullut valtion tuottavuusohjelmasta? Tuo orwelliläisesti nimetty ohjelma pyrki lisäämään tuottavuutta, mutta onnistui vähentämään sitä ja siinä sivussa irtisanottiin yli 10 000 työntekijää.
Lisäksi valtio ja muu julkinen sektori ovat valtavan hyviä pyörittämään kaikenlaista määräaikaista työsuhdetta. Itse olen ollut valtion ja kunnan palveluksessa n. 26-30 eri pätkällä, eikä vakinaistamisesta ole ollut puhettakaan...
Ja samaan aikaan siellä valtiolla ja kunnalla on täysin hyödyttömiä sukankuluttajia ikiviroissa, joita ei saada pois edes kulumalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluttaisiin nostaa tuottavuutta ja parantaa julkisten varojen käyttöä, poistettaisiin ensimmäisenä suojatyöluonne julkisen sektorin viroista. Mutta ei, nämäkin kiristykset koskevat vain koko lystin maksajia, eli yksityistä sektoria.
Pitäiskös boomerin mennä jo tutimaan? Suojatyöpaikkoja ei taida ollut enää 1980-luvun jälkeen 🤣
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen lisääntyy
Ja ihmisten 'pelaaminen'.
Kaikki palkansaajat vaan pitkille sairaslomille niin eiköhän työnantajilla ja kokoomuksella ala ääni kellossa muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Jatkan työntekoa ihan normaalisti, eikä ole huolen häivääkään. Tiedän katsos olevani tehokas ja tuottava työntekijä. Menen töihin tekemään töitä, enkä hengailemaan ja välttelemään hommia. Parhaansa tekevällä työntekijällä ei ole jatkossakaan mitään huolta. Mutta jos olet laiska turhaan saikuttaja, niin sitten kannattaa miettiä omaa toimintaa jatkossa uusiksi.
Jokainen ihminen on korvattavissa. Et sinäkään siltä tulevaisuudessa säily. Turha edes miettiä olevansa jotenkin erikoislaatuinen työntekijä tässä kovassa maailmassa.
Aivan, eli mun kannattaakin heti huomenna lopettaa se ahkera työnteko ja alkaa vaan hengailemaan siellä, koska minut voidaan korvata 10 vuoden päästä toisella henkilöllä, koska pomo ei enää tykkää mun naamasta... Miksi edes yrittää?
No, mulla on ainakin lasi puoliksi täynnä, ei tyhjä. Mulla on ihan kiva työ ja työyhteisö. Joskus tulevaisuudessa robotti tekee mun nykyisen työn, ehkä sitten etsin uuden homman tai ohjeistan sitä robottia. Tai muutan sademetsään jonnekin Nicaraguaan ja halailen siellä palmuja loppuelämän. Tai ehkä jään auton alle kotitiellä huomenna ja kuolen. Mistä sitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan siellä valtiolla ja kunnalla on täysin hyödyttömiä sukankuluttajia ikiviroissa, joita ei saada pois edes kulumalla.
Eipä taida enää olla ollut pitkään aikaan. Tuottavuusohjelmaa käytettiin juuri hyväksi, että saatiin löysät ja vanhat pois.
Ainoastaan johtotasolla noita hyödyttömiä on enää. Kas kun valtiolla on pitkään ollut tapana luoda aina uusia johtajan hommia. Varsinaisia työtä tekeviä taas on aina ollut liian vähän, yleensä yhtä tehtävää hoito yksi ainut ihminen, joka ei saanut tehdä ylitöitä (koska siitä ei haluta maksaa), mutta normityöajassa olisi sitten pitänyt tehdä viiden ihmisen työt. Sitten ihmeteltiin kun työntekijä uupuivat...
"Normaalisti" on täysin mielivaltaisesti esimiehen tulkinnanvarainen asia. Ihmisiä myös savustetaan sekä kiusataan työpaikoista ulos. Miten on mahdollista, että sama ihminen voi saada yhdeltä esimieheltä todella positiivisen palautteen ja toiselta murskakritiikin? Se pärstäkerroin.