Uudelleenkouluttautumiset sitten loppuvat.
Itsekin joudun keskeyttämään vakaopen opinnot, kun aikuiskoulutustuki viedään. No ei väkisin. Eipä meitä kai sitten tarvitakaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten yrittää työllistyä kun ei saa enää opiskellakaan :D
Ps. Vankilassa saa opiskella ilmaiseksi
Tälläkin hetkellä aikuiskoulutustuen saa vain silloin, jos on vakituinen työpaikka. Tämä ei sinänsä vaikuta työttömiin.
Ei, mutta myös työmarkkinatuella opiskelusta on tehty jo käytännössä mahdotonta.
Höpö höpö. Vie opintosi loppuun, vielä on sosialismin rippeet jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis huomioikaa että aikuiskoulutustuen lopettamisen lisäksi ensikertalaiskiintiöitä kasvatetaan vielä entisestään ja toisesta korkeakoulututkinnosta aiotaan tehdä maksullinen. Että siis todella määrätietoisesti aikovat estää uudelleenkouluttautumisen jatkossa. Ei järjen hiventä, tässä ei voita kukaan. Voi Suomea, viimeinen sammuttaa valot.
Eipähän karkaa sairaanhoitajat muille aloille.
Joo, mutta muihin maihin karkaavat. Tervehdys Norja! Tjena Sverige!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Itse olisin uudelleenkouluttautunut hoitoalalle, mutta eipä sitten, pitäkää tunkkinne. Jään kai sitten suosiolla työttömäksi kotiin mätänemään, se on ilmeisesti halvempaa yhteiskunnalle. Ehkä ne jossain vaiheessa postittaa jonkun julkiskustanteisen hirttoköyden kotiin niin ongelma on ratkaistu.
Ei tämä sinua koske. Työttömillä ei ole oikeutta aikuiskoulutustukeen. Voit olla omaan virkailijaan yhteydessä ja kysyä voisitko opiskella esim. työttömyysetuudella.
Ei sillä saa enää jatkossa opiskella kuin jotain lyhyitä täydennyskoulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten yrittää työllistyä kun ei saa enää opiskellakaan :D
Ps. Vankilassa saa opiskella ilmaiseksi
Tälläkin hetkellä aikuiskoulutustuen saa vain silloin, jos on vakituinen työpaikka. Tämä ei sinänsä vaikuta työttömiin.
Kenenkään työpaikka ei ole enää jatkossa aidosti vakituinen. Potkut voi tulla periaatteessa millä verukkeella vaan.
Uudelleen kouluttamistsa oli Stalinin kaudella. Kulakit koulutettiin kelpo työläisiksi Stalinin kaudella maatalouden kollektivoinnin aikana.
Mä oon aina tehnyt töitä samalla kun olen opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Saa kai sitä opiskella omalla kustannuksella. Niin ennenkin tehtiin.
Niin, tai voidaan pyrkiä osaksi Ruotsia, tai Venäjää. Vanhat hyvät ajat.
Voi hellanlettas, olet ilmeisesti aika nuori tai aika matalasti koulutettu jos tiedossa ei ole edes se että opintotukikuukausien määrä on rajallinen ja alaa vaihtavalla aikuisiopiskelijalla ne on yleensä käytetty.