Olen tyytyväinen hallitusohjelmaan, mutta en kehtaa sanoa sitä ääneen
Onko muita, joilla samoja ajatuksia? Vauvojen osakesäästötili ja suojaosuuden poisto eivät kuulosta järkeviltä, mutta muuten olen tyytyväinen ohjelmaan. Tätä vaan ei kehtaa sanoa ääneen, kun ympärillä kaikki tuntuvat kauhistelevan "köyhien kyykytystä". En koe myöskään tarvitsevani verojen alennusta.
Aiemmin olin todella pienipalkkainen ja työkyvytön, sittemmin opiskellut ja tehnyt töitä todella paljon. Nyt tulot alle keskitulon, mutta olen totuttanut itseni elämään tuhlailematta niin palkka riittää vallan mainiosti. Tämän sanon siksi, kun joku kuitenkin kuvittelee, että olen rikas kermaperse, joka ei tiedä elämästä mitään.
Kommentit (45)
Minusta parasta siinä on tuo irtisanomisen helpotus, kun se on tähän mennessä ollut mahdotonta, sekä maahanmuuttokiristykset.
Alv nousee, mutta palkkatulon verotus kevenee.
Ei, en äänestänyt persuja.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntapalveluiden verotus kiristyy? Siitä ainakin maksetaan korkojen kera myöhemmin.
Tekosyy, jos ei halua liikkua.
Vaikka liikuntapalvelut olisivat ilmaisia, niin me, jotka eivät halua liikkua, eivät niitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se työkyvyttömyys voi sullekin vielä iskeä toistamiseen. Ihminen kun olet etkä robotti. Terveytesi voi mikä hetki vaan mennä siihen kuntoon, että etpä teekään enää niitä palkkatöitä, ehkä kykenet sitten niihin 9€ orjahommiin kuitenkin. Varmaan olet silloinkin tyytyväinen.
Tietenkin voi mennä. Kuten sanoin, olin todella pienipalkkainen. Ja tarkemmin sanottuna, tein 10 euron tuntipalkalla osa-aikatyötä, koska terveys ei muuhun riittänyt. Mutta en koskaan valittanut tukien pienuutta vaan ajattelin, että kaikesta huolimatta Suomessa on hyvät tuet. Olen elänyt niin opiskelijana kuin yksinhuoltajana ja nykyistä tilannetta lukuun ottamatta parhaiten elin yksinhuoltajana. Eli jos sellainen tilanne tulisi niin siihen taas sopeuduttaisiin. Valitettavasti kortit ei elämässä aina tasan mene ja sitten pitää elää sillä mitä on saatu.
Hienoa. Tämäpä se. Olen lähes 40 enkä ole koskaan nostanut opintotuen lisäksi muuta tukea (tietysti koulutus voidaan laskea sellaiseksi). Tukien hakeminen on viimeinen vaihtoehto. Olen muuttanut monta kertaa työn perässä, vaihtanut halvempaan asuntoon jos vuokra on ollut vanhassa liian iso, jne. Asunut nuorempana vaikka missä kimppakämpässä (nykyisin opiskelijat haluavat yksiön vähintään kalliissa isoissa kaupungeissa). Pyöräillyt, kävellyt ja mennyt julkisilla kesät talvet. Lastakaan ei ole, kun en ole kokenut, että on varaa. Ehkä vielä ehdin. On kummallista, että nykyinen malli on luonut yhteiskuntaan ison joukon ihmisiä, jotka eivät koe, että ensisijainen vastuu omasta toimeentulosta on yksilöllä itsellään. Yhteiskunta Suomessa auttaa, jos meinaa pudota polvilleen, mutta muutoin olisi syytä ottaa oma elämä haltuun. Näin riittäisi kaikille enemmän jaettavaa loppujen lopuksi. Hallitusohjelma on lupaava.
Siis viherkomujen mielestä tuleva hallitus alkoi tehdä virheitä jo ennen kuin aloittivat hallitusneuvottelut.
Esim. kun vaalien jälkeisenä päivänä ilmoitettiin, että kansanedustajien palkkioita nostetaan, siitä syytettiin tulevaa kokoomusjohtoista hallitusta, ja ihan virallisissakin medioissa. Ja ihan vakavissaan vieläpä.
Eikä ole ainut Marinin hallituksen päätös, josta on syytetty Orvon hallitusta, jota ei ollut vielä olemassakaan, kun päätös julkistettiin.
Ei Suomessa haluta ketään jättää heitteille. Oikeasti sairaat ja työkyvyttämät kyllä saavat tukea tietenkin. Mutta moni ei tietysti ole tyytyväinen, koska haluttaisiin täysihoitoa ympäri vuorokauden.
On hyvä, jos saadaan sille tolalle asiat, että töissäkäynti on kannattavaa. Henkisesti on hyvä nähdä muitain ihmisiä, kuin tämän palstan ikävät ja pahaa toivovat kovin sotaiset ihmiset.
Tosiasissa ei kovinkaan radikaaleja muutoksia tule, ja ainakin niihin menee niin kauan aikaa, että moni ehtii kuntoutua.
Jokaisella medialla on omat kommentoijansa. IL:llä on iäkkäät persumiehet, IS:llä sekalaisempi sakki-
Tätä suosii tavallisten lisäksi naapurimaan eripuraa lietsovat, ja vähälahjaiset, jotka eivät kaiken haukkumisensa aikana edes tietäneet, mikä hallitus meillä on.
Kannattaa pitää taukoa, jos nämä ahdistaa, uutisia näkee muualtakin. Jos täällä käy jotain alle 1000 ihmistä, niin ei täältä paljom niitä normaaleja vaan juuri niitä joilla on paha olo ja purkavat sen toisin asiattomalla käytöskellä. Suomessa on miljoonaa ihmistä, jotka eivät tänne kirjoita.
Oluen verotus laskee ja lääkkeiden nousee? Tämäkö on hyvä? Alkoholistit ostamaan lisää kaljaa ja sen myötä lisää lääkkeitä, tämäkö on tavoite?
Tämä on hyvä alku, mutta rohkeamminkin olisi voinut ottaa. Tämä hallitus lähtee 4v kuluttua joka tapauksessa, niin nyt olisi pitänyt laittaa asiat laajemminkin kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Oluen verotus laskee ja lääkkeiden nousee? Tämäkö on hyvä? Alkoholistit ostamaan lisää kaljaa ja sen myötä lisää lääkkeitä, tämäkö on tavoite?
Alkoholisit saa itse ostaa tuotteensa.
No nyt on tykitystä tai ainakin yritystä. Paras hallitusohjelma tällä vuosituhannella.
Ilmaston tuhontaa ja köyhien kurjuuttamista, jotka jo kärsivät inflaatiosta eniten. Olen äärettömän pettynyt.
En kyllä ymmärrä tätä ulinaa. Verotus kevenee, polttoaineen hinta laskee eli ruuan hinta laskee myös.
Syntyy lisää työpaikkoja, työttömien määrä vähenee.
Luuletteko että sairaanhoitajat ja opettajat ja keittäjät ei saa jatkossakin sen ekan sairaslomapäivän palkallisena. Kyllä saa, liitot pitää siitä huolen.
Olen tosi tyytyväinen ja kehtaan sanoa ääneen. En huudella, mutta todeta. Ihanaa, neljän vuoden sosialistipiina on ohi.
En osaa sanoa juuta enkä jaata. On siellä varmaan paljon hyvääkin mutta kyllä edelleen suurin kohtalon kysymys ihmiskunnalle on ilmastonmuutos ja luontokato heti ydinsodan jälkeen ja näihin kysymyksiin haluaisin kyllä isoja vastauksia ja toimia !!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston tuhontaa ja köyhien kurjuuttamista, jotka jo kärsivät inflaatiosta eniten. Olen äärettömän pettynyt.
Mitä muuttaisit itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuttaisit itse?
Kaikki yritystuet pois ja yleinen 1% alv:n korotus. Tuo alv:n korotus tekisi todella paljon, mutta ei juuri vaikuta edes köyhien kukkaroon. Esim. 200€/kk ruokaostokset olisivat jatkossa 202€. Köyhät eivät paljon muuta osta kuin ruokaa, joten siksikään ei ole iso vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan samaa mieltä. Ainoastaan kirjojen, kulttuurin ja matkustamisen yms veron noususta 10% 14:sta en pidä. Suomessa matkustaminen ja tapahtumat on jo nyt liian kalliita.
Muuten kaikki muut päätökset on asiallisia ja toivottuja ja olen köyhä opiskelija.
Toisaalta ansiotuloverotusta pienennetään, joten käteen jää enemmän rahaa, jolla voi maksaa tuon erotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelma on todellakin lupaus paremmasta tulevaisuudesta Suomelle ja suomalaisille ja täällä asuville. Pitkästä aikaa olen toiveikas. Pelkään vain että oppositio ja ammattiyhdistysliike hankaavat vastaan. Toivottavasti hallituksen rintama pitää eivätkä puolueet tartu lillukanvarsiin vaan tekevät tarvittaessa kompromisseja. Nyt on kuitenkin erittäin toiveikas olo, monen vuoden jälkeen!
Oppositio ja AY-liike saavat riehua niin paljon kuin huvittaa. Meillä on täällä puolustusvoimat viimeisenä linkkinä turvaamassa yhteiskuntarauhan, jos tilanne alkaa riistäytymään poliisin hallinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan samaa mieltä. Ainoastaan kirjojen, kulttuurin ja matkustamisen yms veron noususta 10% 14:sta en pidä. Suomessa matkustaminen ja tapahtumat on jo nyt liian kalliita.
Muuten kaikki muut päätökset on asiallisia ja toivottuja ja olen köyhä opiskelija.Toisaalta ansiotuloverotusta pienennetään, joten käteen jää enemmän rahaa, jolla voi maksaa tuon erotuksen.
Ja mikä parasta, raha on sinulla, ja voit päättää miten sen käytät sen sijaan, että se on valtiolla ja se päättää, miten se käytetään (esim alv-helpotuksiin).
Enää pitää tietää, että miten sinne töihin MENNÄÄN. Pankkiryöstö tuntuu nyt helpommalta vaihtoehdolta..