Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole köyhän ruokaa puuro

Vierailija
16.06.2023 |

Mulla on puuropäivä. Olen keliaakikko ja teen tattaripuuroa. Tattarihiutaleet maksoivat 7 euroa paketti. Ei siis ole köyhän ruokaa puuron syöminen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisikos ap jättää sen puuropäivän ja ottaa tilalle vaikka sosekeittopäivän, jos jotain helposti nieltävää on oltava?

Ei muuten maksa euroakaan, kun turautat sosekeiton.

Väittäisin, ettei maksa puurokaan, ellet vedä ämpärillistä.

Ei voi. Ei riitä kognitiivinen kapasiteetti.

Vierailija
42/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisikos ap jättää sen puuropäivän ja ottaa tilalle vaikka sosekeittopäivän, jos jotain helposti nieltävää on oltava?

Ei muuten maksa euroakaan, kun turautat sosekeiton.

Väittäisin, ettei maksa puurokaan, ellet vedä ämpärillistä.

Sehän maksaa maltaita jos sinne voi laittaa vain kullattuja tryffeleitä. Turauttaminenkin tulee kalliiksi, koska Gordon Ramseyn perintöturauttimella siitä tulee silkin pehmeää ja se vie sähköä niin perhanasti. Ei ole köyhän ruokaa sosekeitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan puuropäivän nimi olla puuropäivä, vaikka söisi soijarouhetta. Onhan meillä naisten ja piesten pukuhuoneetkin joissa Jorma Venla ovat sulassa sovussa. Sopi tilaa antaa sanoi Anneli.

Vierailija
44/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkkapäivä, mutta se ei sovi köyhälle!! Työnteko ei sovi mulle ollenkaan, eli palkkapäivä ei sovi köyhälle.

Vierailija
45/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tavispuurokaan ole enää edullista kun hiutaleiden hinta on noussut hurjasti. Toisaalta se veteen tehty puuro pelkältään on muutenkin melko kevyt sekä etenkin ravintoköyhä ateria ja tarvitsisi lisukkeeksi esim marjoja, raejuustoa ja/tai kananmunaa. Lisäksi puuro olisi hyvä keittää vaikka manteli- tai kookosmaitoon jotta siitä saa paremmin täyttävän.

Tuollaisiin ei työttömällä ole varaa. Joo, niitä marjoja on taas pian metsät täynnä mutta millä sinne autoton työtön pääsee (ja toisaalta ei se autokaan pyhällä hengellä kulje eli se siitä ilmaisesta). Tai osta sitten joku onnibussilippu, jotta pääset jonnekin metsään niin alkaa olla "ilmainen" ruoka aika hinnoissaan. Lisäksi tarvitsee vielä hommata jotain ämpäriä ym, koska ei niitä marjoja taskuunkaan voi poimia ja minkään yhden litran takia ei kantsisi sitä bussilippuakaan ostaa vaan halvemmalla saa sitten vaikka jopa torilta..

Vierailija
46/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tattari on venäläisten ruokaa.

Riisi on kiinalaisten ruokaa eli boikottiin sekin.

Vierailija
47/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisi on edullista, ja olen löytänyt edullisia hirssihiutaleita. Ja kannattaa kulkea silmät auki kaupoissa, noita gluteenittomia tuotteitakin on silloin tällöin punalaputettuna.

Gluteenittomia ja kaurattomia puuroja:

- hirssi

- tattari

- maissi

- riisi

- teff (hirssin sukuinen)

-peruna (helmisuurimot)

Mun lapselle ei sovi kaura, gluteeni ei haittaa. Kauraa on lykätty vähän joka leipään! Onneksi ei oireile pienistä määristä, niin ohra- ja ruishiutaleita voi käyttää puuroon.

Mites se kokoomuslainen kansanedustaja sanoi, kaikilla meillä on omat rajoitteemme...

Meillä umpeutui tattarihiutaleiden viimeinen käyttöpäivä kun ei vietetä puuropäivää. Kalliiksi tulee keskituloiselle.

Tattarihiutaleissa ei ole viimeistä käyttöpäivää, vaan parasta ennen.

Persuvihervassarikokkare ilmiannettu.

Vierailija
48/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi on edullista, ja olen löytänyt edullisia hirssihiutaleita. Ja kannattaa kulkea silmät auki kaupoissa, noita gluteenittomia tuotteitakin on silloin tällöin punalaputettuna.

Gluteenittomia ja kaurattomia puuroja:

- hirssi

- tattari

- maissi

- riisi

- teff (hirssin sukuinen)

-peruna (helmisuurimot)

Mun lapselle ei sovi kaura, gluteeni ei haittaa. Kauraa on lykätty vähän joka leipään! Onneksi ei oireile pienistä määristä, niin ohra- ja ruishiutaleita voi käyttää puuroon.

Mites se kokoomuslainen kansanedustaja sanoi, kaikilla meillä on omat rajoitteemme...

Quinoa jäi pois listoilta.

Niitä eri hiutaleita voi myös sekoittaa keskenään. Eli jos esim. riisi ei maistu, saa siihen makua lisäämällä sekaan vähän jotain maistuvampaa.

Itse tykkään quinoa-riisi sekoituksesta.

Vierailija
49/49 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se tavispuurokaan ole enää edullista kun hiutaleiden hinta on noussut hurjasti. Toisaalta se veteen tehty puuro pelkältään on muutenkin melko kevyt sekä etenkin ravintoköyhä ateria ja tarvitsisi lisukkeeksi esim marjoja, raejuustoa ja/tai kananmunaa. Lisäksi puuro olisi hyvä keittää vaikka manteli- tai kookosmaitoon jotta siitä saa paremmin täyttävän.

Tuollaisiin ei työttömällä ole varaa. Joo, niitä marjoja on taas pian metsät täynnä mutta millä sinne autoton työtön pääsee (ja toisaalta ei se autokaan pyhällä hengellä kulje eli se siitä ilmaisesta). Tai osta sitten joku onnibussilippu, jotta pääset jonnekin metsään niin alkaa olla "ilmainen" ruoka aika hinnoissaan. Lisäksi tarvitsee vielä hommata jotain ämpäriä ym, koska ei niitä marjoja taskuunkaan voi poimia ja minkään yhden litran takia ei kantsisi sitä bussilippuakaan ostaa vaan halvemmalla saa sitten vaikka jopa torilta..

Sieppaa nämä uhriutijatyöttömät. Minä kävelen töihin. Kävelen metsään. Teen puuroni veteen. Kerään marjat ikivanhaan vatiin, siihen muovipussi päälle ja reppuun. Muovipusseja löytää tarvittaessa pihalta. Pitääkö työssäkäyvien tosiaan hakea marjatkin teille metsästä!!!!?? Työttömällä riittää aikaa hakea marjoja vaikka litra kerrallaan jos minullakin riittää. Aivot räjähtää kun ajattelee tätä yhteiskuntaa ja saamattomuutta ja uusavuttomuutta mitä ihmisillä on! Eihän se auto ilmaiseksi kulje. No ei kulje eikä ole tarkoituskaan, koska käyttövoimasta kerätään veroja ja niillä rahoitetaan tuota valitusta!!!! Tullaan tänne pätemään mitä pitäisi olla, mutta ei laiteta tikkuakaan ristiin että olisi niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi