Ei ole köyhän ruokaa puuro
Mulla on puuropäivä. Olen keliaakikko ja teen tattaripuuroa. Tattarihiutaleet maksoivat 7 euroa paketti. Ei siis ole köyhän ruokaa puuron syöminen.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on edullista ja sopii myös keliaakikolle. Se on luontaisesti gluteenitonta. Kauralle allergiset sitä eivät tietty voi syödä.
Syön joka aamu kaurapuuroa, enkä ole edes köyhä. Vatsakin voi paremmin puuron ansiosta.
Tiedän että puhtaasta kaurasta voi keliaakikko tehdä kaurapuuroa. Minulle vaan ei kaurakaan sovi.
Kaura ei sisällä gluteenia, mutta monet keliakiaa sairastavat ihmiset välttävät sen syömistä, koska kaura voi 'saastua' muiden gluteenia sisältävien viljojen kanssa.
Minä söisin puhdasta kauraa, mutta siitäkin menee vatsa sekaisin.
Ei se muutenkaan ole, koska puolen tunnin päästä syömisestä on hirveä nälkä. Jos ei olisi syönyt lainkaan niin ei olisi niin kova nälkäkään.
Teitäkö ap sen pihvi ja bj päivän? Se olisi gluteeniton vaihtoehto puuropäivälle. Pihvi saa olla possua. Sellainen kahden pihvin rasia maksaa noin 5-6€ ja mikä parasta tuolla toisella osalla voit saada rahaa tattarijauhoihin. Valitettavasti tämä päivä ei sopinut minulle, koska olen etana. 🐌
Stokalla oli hullutpäivät, mutta ne eivät sovi minulle. Vaikka olen ihan hullu sekopää 🧷, niin asuinpaikkakunnallani ei ole stokkaa.
Minulla on tänään liputuspäivä. Ensin piti ostaa lipputanko ja lippu. Nehän tietysti maksoi maltaita. Ongelmana on nyt ettei lipputanko sovi mitenkään ranskalaiselle parvekkeelleni.
Sitten ap varmasti ymmärtää miltä minusta tuntuu kun vietän naistenpäivää. T: pera
Ei ollut kaatuneidenpäivä iso-isääni varten siltikään vaikka liukastui ja kaatui talvella kesken lumenluonnin.
Minulla on myös puuropäivä. Olen köyhä mutta en tyhmä. Syön riisipuuroa. Ikävää jos riisi ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on taas sellainen Itse diAGaNosoiTu KeLiaKia😆🤣
Ei ole. Kyllä se on ihan lääkärissä todettu. Ja tehty kaksi eri kertaa varsantähystys.
Mahan oireet voi johtua myös varsasta.
Riisi on edullista, ja olen löytänyt edullisia hirssihiutaleita. Ja kannattaa kulkea silmät auki kaupoissa, noita gluteenittomia tuotteitakin on silloin tällöin punalaputettuna.
Gluteenittomia ja kaurattomia puuroja:
- hirssi
- tattari
- maissi
- riisi
- teff (hirssin sukuinen)
-peruna (helmisuurimot)
Mun lapselle ei sovi kaura, gluteeni ei haittaa. Kauraa on lykätty vähän joka leipään! Onneksi ei oireile pienistä määristä, niin ohra- ja ruishiutaleita voi käyttää puuroon.
Mites se kokoomuslainen kansanedustaja sanoi, kaikilla meillä on omat rajoitteemme...
Mulla on saunapäivä. Meillä on saunassa nyt remontti ja sieltä on purettu kaikki. Ei ole sauna mikään nautinto vaikka väitätte niin! Nyt kuivatellaan kuukausi betonia kun kastui löylyvedestä.
18.3 oli kierrätyspäivä eikä se sopinut minulle, joten vietin sitä 19.3, mutta kierrätysasema oli tupaten täynnä eikä sinne pönttöihin mahtunut mitään. Kysynkin, miksi vietämme kierrätyspäivää kun pötöt ovat täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Tattari on venäläisten ruokaa.
Sitten sekään ei sovi suomalaiselle, mutta puuropäivästä ei luovuta.
Tattari ei kuulu suomalaiseen ruokakulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Riisi on edullista, ja olen löytänyt edullisia hirssihiutaleita. Ja kannattaa kulkea silmät auki kaupoissa, noita gluteenittomia tuotteitakin on silloin tällöin punalaputettuna.
Gluteenittomia ja kaurattomia puuroja:
- hirssi
- tattari
- maissi
- riisi
- teff (hirssin sukuinen)
-peruna (helmisuurimot)
Mun lapselle ei sovi kaura, gluteeni ei haittaa. Kauraa on lykätty vähän joka leipään! Onneksi ei oireile pienistä määristä, niin ohra- ja ruishiutaleita voi käyttää puuroon.
Mites se kokoomuslainen kansanedustaja sanoi, kaikilla meillä on omat rajoitteemme...
Meillä umpeutui tattarihiutaleiden viimeinen käyttöpäivä kun ei vietetä puuropäivää. Kalliiksi tulee keskituloiselle.
Mulla on tänään keittopäivä!!!! Perjantaiii nääs!! Ei sovi köyhälle perjantai.
No voisikos ap jättää sen puuropäivän ja ottaa tilalle vaikka sosekeittopäivän, jos jotain helposti nieltävää on oltava?
Ei muuten maksa euroakaan, kun turautat sosekeiton.
Väittäisin, ettei maksa puurokaan, ellet vedä ämpärillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tattari on venäläisten ruokaa.
Sitten sekään ei sovi suomalaiselle, mutta puuropäivästä ei luovuta.
Ostetaan kostoksi kaupat tyhjiksi tattarihiutaleista ja -suurimoista mutta ei keitetä niistä mitään! Ei puuroa eikä saippuaa!
Siitäs saavat.
Se lopetettiin jo vuosia sitten.