Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten on nyt pakko erota kirkosta. Hyvä RKP
En haluaisi olla kirkon toimistosihteeri, jolta lähtee työpaikka.
Ei lähde. Kirkko on edelleen todella rikas, voi ensimmäisenä myydä vähän metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että poistuu koska se asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan.
Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.
Onnea vaan sulle. Sinusta tulee työpaikan vihatuin ihminen jos noin teet :D
Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.
Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.
Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.
On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.
Suomen loissakki, lapsettomat.
Yhdellä työpaikalla ne meni jopa lounasravintolaan syömään. Eivät osaa edes eväitä tehdä. Uusavuttomat.
Muista että me lapsettomat elätämme teitä perheellisiä, monet meistä ei haluaisi elättää teitä ja toivottavasti tulee muutos että lapsettomien verotusta kevennetään ja lapsettomilta loppuu velvollisuus elättää perheellisiä ihmisiä.
M32Te ette elätä yhtään ketään. Senkin uusavuttomat laiskajaakot.
No mistä te saatte teidän lapsilisänne,palkalliset vapaat,edulliset päivähoidot, edulliset neuvolat, edulliset synnytykset..? Eikö olisi reilua että perheelliset keskenään kustantaisi nuo asiat..?
Minä en noita asioita saa ja veroja maksan.
M32Sä olet siis syntynyt aikuisena? Susta ei ole maksettu lapsilisiä, vanhempasi eivät ole olleet perhevapaalla eikä sua viety neuvolaan etkä ole ollut päivähoidossa, etkä kai sitten käynyt mitään kouluakaan?
Yhteiskunnan pitää muuttua ja noin jos ajattelee niin se ei muutu koskaan, sä vastustat vissii kaikkia uudistuksia?
Ei ennen ollu työttömyystukia mutta nyt on joten sinä vastustat työttömyystukia?
M32
Onneksi sunnuntailisät poistuu. Sä et ole niitä ansainnut laiska uusavuton, joka makaa vapaa-ajat soffalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.
Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.
Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.
Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.
En yhtään ihmettele, miksi et ole saanut töitä 😂.
Ohis
Ja mä en ihmettele ettei luonto antanut sulle lapsia. Susta olisi tullut paska äiti, siksi et niitä saanut 😂
Mistä sä keksit, että mulla ei olisi lapsia? Sä oot sekaisinkin vielä kaiken lisäksi, elät omissa harhoissasi 🤣
Ja sä olet tupakkaa polttava, tatuoitu kusimulkku äiti joka jättää kakarat yksin vaikka yövuoron ajaksi ja jatkossa susta tehdään lasu, kun meet sairaalaan yövuoroon.
Puhu vain itsestäsi. Lopeta se röökaaminen, niin jää rahaa lapsiinkin. Tai ehkä ois parempi, että ne pääsisi huostaan, kun on tuollainen äiti....
Mä en polta tupakkaa. Luuletko sä hoitaja, että purkka tai pastilli peittää töissä salatupakoinnin hajun. Ei, ensi kerralla tulen nappaamaan kuvan älypuhelimella ja sä pääset 580 netto työmarkkinatuelle.
Et muka polta, mutta tupakka sulla on silti koko ajan mielessä 🤣. Siitä puhe, mistä puute jne... ;)
Vierailija kirjoitti:
Pa*kaduunien haukkujat.
Teen päiväkodissa aamulla työtä ja iltaisin ja viikonloppuisin olen rautakaupassa ja hampurilaisia tekemässä. Työtinteja viikossa noin 57.
Tienaan lähes 4000€.
Tukia en saa. Tehkää te muutkin työtä. Mitä tahansa työtä.
Ja runsaalla vapaa-ajallasi jaat varmaan piparia!
"Työn orjat sorron yöstä nouskaa!"
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt työttömyyskorvauksien lapsi korotuksia kun palkoissakaan ei sellaisia ole. Miksi siis työttömälle on pitänyt lapsi korotuksia maksaa kun työttömyyskorvaus on korvaus omasta työttömyydestä niin miksi lapsiluku on sen määrään vaikuttanut.
Tästä johtuen kun ammattitaitoa ei ole iso palkkaisiinkaan töihin niin ei ole kannattavaa ottaa pienipalkkaista työtä vastaan kun saa lapsilaumalla saman elintason. Mitä enemmän tulee lapsista lisiä ja tukia niin se tekee sen kannustinloukun.
Kukaan tai mikään ei pakota lisääntymään jos ei ole varaa lapsia itse elättää. Pääsääntöisesti kotoilua tuilla harrastava vanhempi tai kummatkin ovat sellainen malli lapsillekkin että elintason saa tyhjästäkin heräämättä aamulla kellonsoittoon ja töihin lähtien, saman mallin jatkuen sukupolvesta toiseen.
Veronmaksajia ei enää riitä ja työssäkäymättömien omavastuuta on lisättävä.
Olet ihmetellyt lapsikorotuksia? Niitä veronmaksajia ei todellakaan synny tähän maahan, jos kriisitilanteissa jää lasten kanssa köyhyysloukkuun.
Ennen oli verotuksessa ns. vanhan piian vero, eli tuloverotus oli kovempi jos ei ollut lapsia. Olisiko se parempi idea?
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.
Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."
Jess, vihdoinkin!!!
Kuka siis tarjoaa mainitsemaasi halvemopaa vuokra-asuntoa henkilölle, joka Kelan normien mukaan asuu liian kalliissa asunnossa? Hankkiiko uuden asunnon asuinkunta vai valtio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten on nyt pakko erota kirkosta. Hyvä RKP
En haluaisi olla kirkon toimistosihteeri, jolta lähtee työpaikka.
Ei lähde. Kirkko on edelleen todella rikas, voi ensimmäisenä myydä vähän metsää.
Kyllä lähtee, kun satoja tuhansia ihmisiä eroaa kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt työttömyyskorvauksien lapsi korotuksia kun palkoissakaan ei sellaisia ole. Miksi siis työttömälle on pitänyt lapsi korotuksia maksaa kun työttömyyskorvaus on korvaus omasta työttömyydestä niin miksi lapsiluku on sen määrään vaikuttanut.
Tästä johtuen kun ammattitaitoa ei ole iso palkkaisiinkaan töihin niin ei ole kannattavaa ottaa pienipalkkaista työtä vastaan kun saa lapsilaumalla saman elintason. Mitä enemmän tulee lapsista lisiä ja tukia niin se tekee sen kannustinloukun.
Kukaan tai mikään ei pakota lisääntymään jos ei ole varaa lapsia itse elättää. Pääsääntöisesti kotoilua tuilla harrastava vanhempi tai kummatkin ovat sellainen malli lapsillekkin että elintason saa tyhjästäkin heräämättä aamulla kellonsoittoon ja töihin lähtien, saman mallin jatkuen sukupolvesta toiseen.
Veronmaksajia ei enää riitä ja työssäkäymättömien omavastuuta on lisättävä.
Työmarkkinatuki on 760 kun 2 lapsikorotusta.
Miksi puolison kanssa asuva eläkeläinen saa 922 netto minimieläkkeen ja miksi 240000 eläkeläistä saa leskeneläkettä ja eläkeläiset saa jatkossa asumistukea putkiremonttiin.
Yhteiskunnalle putkiremontti on halvempi kuin hoitolaitospaikka.
Suomen velka helvettiin ajaneet sosialistit on sysätty vallasta.
Kiitos herralle, kuulit rukoukseni, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on sisällissota syksyllä
Johan niitä sytykkeitä on ilmoille heitetty jo kauan, viimeksi Marin taisi kunniatohtori-puheessaan muotoilla asian diplomaattisesti: jos et ajattele kuin me, olet meitä vastaan.
Terv. Ent.vassari(silloin kun vasemmisto vielä oli työväenpuolue)
Yh äidillä tulee olemaan kivaa.
Ei varaa vuokraan
Loputtomasti määräaikaisuuksia tai potkut koska vaan
Ei lapsitukia
Jos lapsi sairaana, palkka lähtee
Yms.
En suosittele hankkimaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.
Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.
Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms
Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?
Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.Hesen, siivoojien ja monien muiden alojen palkoilla ei makseta vuokria eikä ne riitä elämiseen. Ne palkat on oikeasti niin matalia. Eräs lopetti siivoustyöt, koska joutui hakemaan toimeentulotukea lisäksi. Vika ei ole yhteiskunnassa vaan yrittäjissä, jotka maksaa liian pientä korvausta tehdystä työstä. Ei auta rangaista työntekijöitä heikentämällä asemaa vaan sen sijaan pitäisi vaatia yrittäjiä maksamaan enemmän. Kun minun asemaa työntekijänä heikennetään, teen vähemmän töitä.
Sillä siivoojan palkalla eletään ihan hyvin muualla kuin Helsingissä.Mistä tämä harhaluulo että palkalla ei elä?Monella on ok-talotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, miksi et ole saanut töitä 😂.
Ohis
Ja mä en ihmettele ettei luonto antanut sulle lapsia. Susta olisi tullut paska äiti, siksi et niitä saanut 😂
Mistä sä keksit, että mulla ei olisi lapsia? Sä oot sekaisinkin vielä kaiken lisäksi, elät omissa harhoissasi 🤣
Ja sä olet tupakkaa polttava, tatuoitu kusimulkku äiti joka jättää kakarat yksin vaikka yövuoron ajaksi ja jatkossa susta tehdään lasu, kun meet sairaalaan yövuoroon.
Puhu vain itsestäsi. Lopeta se röökaaminen, niin jää rahaa lapsiinkin. Tai ehkä ois parempi, että ne pääsisi huostaan, kun on tuollainen äiti....
Mä en polta tupakkaa. Luuletko sä hoitaja, että purkka tai pastilli peittää töissä salatupakoinnin hajun. Ei, ensi kerralla tulen nappaamaan kuvan älypuhelimella ja sä pääset 580 netto työmarkkinatuelle.
Et muka polta, mutta tupakka sulla on silti koko ajan mielessä 🤣. Siitä puhe, mistä puute jne... ;)
Niin, en polta. Tupakkaa polttavilla on ruma iho joka kyllä erottuu kun täyttää 40.
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. .
"Kannustinloukku" on jo konseptina ihan suoraan kolmannen valtakunnan tai Stalinin vainoista peräisin.
Suomi on saanut jo EU:lta varoituksia kestämättömän alhaisesta toimeentulotuen tasosta jonka varassa ei ole mahdollista elää ihmisarvoista elämää.
"Kannustinloukku" tarkoittaa suomeksi sitä että että tämä elämiseen riittämätön toimeentulotuki on kuitenkin niin paljon korkeampi kuin tarjolla olevasta orjatyöstä maksettava "palkka" ettei tällaiseen ansioiden pudotukseen ole pakko suostua.
Ihmisiä pitää siis J Goebbelsin sanoin "kannustaa" tekemään orjatyötä niin alhaisella palkalla ettei sillä ole mahdollista elää Suomessa koska tämä niiiiiin kasvattaa sitä skandinaavisen hyvinvointivaltion kilpailukykyä.
sillä siisti kirjoitti:
Kyllä on aiemminkäin poisteltu tuloja, mieheni joutui sairaseläkkeelle -80 luvulla ja laskettiin työeläke
töistä, lisänä tuli kansaneläke, joka poistetiin sitten myöhemminb kokonaan hallituksen toimesta, lapsikorotukset meni kun lapset vuorollaan täytti 16 v. Ei siinä naukuminen auttanut, eläke oli tosi
pieni, laskelmat alkoi 23 v vuotiaana. Kyllä mies kirosi kun joutui raudoittajan työn lopettamaan,
vaihtoehto: leikkausta ei, ja jos olisi leikauttu olisi halvaantunut isolla prosentilla, joten lääkärit
ei uskalataneet. Nämä poistot oli noin 600 mk yhteensä kuukaudessa. Ja vielä verotoinisto ilmoitti että olemme pahin mahdollinen pariskunta toinen eläkkeellä, toinen työssä, siihen aikaan rangaistiin joka puolella. Mistään ei kyllä tullut pennikäkään avustusta, eikä tule vieläkään. Ihmiset on totutettu liian hyville päivillä, maksetaan vero-rahoista kohta kaikki mitä vaan keksitään. Me maksamme molemmat veroja joten en tykkää kaikesta avusta, kuten korona-avustus tomeentulo-ihniset sai 75 e kuukaudessa, no tuossa kaupan luona ne meni ukkoloilta ja akoilta kaljanjuonnissa, tuntuivat kehuvan toisilleen että taas se kohta maksetaan, ei tarvinnut edes kuunnella kun meni apteekkiin penkkien ohi.
,
Tämän vuoden alussa teillä on vielä verotus kiristynyt kun invalidivähennys poistui kaikessa hiljaisuudessa. Se tuli ainakin meillä automaattisesti kummallekin puolisolle kun toinen sairastui ja joutui jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Mutta enää ei tule.
Kelalta voi toki hakea vammaistukea, mutta siitä joutuu hakemisesta maksamaan (lääkärinlausunnosta laskutetaan erikseen) ja päätökset ovat usein virheellisesti kielteisiä.
Hyvinpä tuossa on mietitty köyhät eläkeläiset jotka asuu jossain torpassa tai muuttotappioalueella omassa asunnossa, jota on maksaneet koko elämänsä ajan. Asunto ei ole minkään arvoinen tai sitä ei saa myydyksi. Nyt köyhä eläkeläinen, jolla menee eläkkeestä suurin osa esim sähköön tai lääkkeisiin, ei saisi edes sitä muutamaa satasta asuntotukea että pärjäisi. Sen sijaan asunto/torppa pitäisi myydä ensin ja mennä paljon kalliimmalle vuokralle. Vuokrat on monesti 500 tai 600 euroa. Esim minun vanhempani asuu melkein 100 neliön rivitaloasunnossa, mutta sen myynnistä saisi korkeintaan 5000-10 000 euroa, jos se menisi kaupaksi. Vanhempani pärjää eläkkeellään vielä just ja just, mutta moni ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.
Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.
Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms
Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?
Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.Hesen, siivoojien ja monien muiden alojen palkoilla ei makseta vuokria eikä ne riitä elämiseen. Ne palkat on oikeasti niin matalia. Eräs lopetti siivoustyöt, koska joutui hakemaan toimeentulotukea lisäksi. Vika ei ole yhteiskunnassa vaan yrittäjissä, jotka maksaa liian pientä korvausta tehdystä työstä. Ei auta rangaista työntekijöitä heikentämällä asemaa vaan sen sijaan pitäisi vaatia yrittäjiä maksamaan enemmän. Kun minun asemaa työntekijänä heikennetään, teen vähemmän töitä.
Sillä siivoojan palkalla eletään ihan hyvin muualla kuin Helsingissä.Mistä tämä harhaluulo että palkalla ei elä?Monella on ok-talotkin.
Suomessa jokainen saa valita asuinpaikkansa ja moni muuttaa nyt Helsingistä pois. Ei ole meidän ongelma, jos Hus ei saa laitoshuoltajaa tai kirurgin lasta ei saa tarhaan, kun hoitajia ei saa. Aina voit ottaa lapsen mukaan vatsaleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää olla raskaana näinä aikoina, kun hallituksessa romutetaan pikku hiljaa koko hyvinvointiyhteiskunnan perustaa alas.
Onko oikeasti tulevaisuus sitä, että on pakko laittaa 1-vuotias varhaiskasvatukseen? Asuttava lapsen ja puolison kanssa kaksiossa, koska kolmiosta ei uskalla haaveilla? Jos toinen vanhemmista joutuu työttömäksi tai sairastuu, onko muutettava erilleen tai heittäydyttävä kummankin työttömäksi, koska yhden palkka ei riitä mitenkään?
Seuraavaksi hallitus voikin poistaa lapsilisän jaa äitiyspakkauksen. Saadaan syntyvyys vieläkin alemmaksi.
Työttömyystuen ja sovitellun päivärahan leikkaukset ovat kaiken lisäksi järjettömiä - tukien varassa eläjät saavat leikatut osat toimeentulotukena takaisin. Leikkaukset osuvat pahiten "ahkeriin" eli osa-aikatyötä tekeviin tai niihin työssäkäyviin, jotka elättävät puolisoaan. Tämä aiheuttaa vain inhottavaa katkeruutta ja vihaa "sossupummeja" kohtaan (eli esim. isot ma_muperheet, työttömät yksinhuoltajat jne).
Eivät saa koska myös toimeentulotukea leikataan 5% ja postamalla 8deksikorotus, minkä lisäksi toimeentulotukea voidaan leikata lisää (60%) jos toimeentulotukea hakeva toimeentulotukiasiaksa ei ota vastaan tai kieltäytyy siitä työpaikasta jonka kunta tälle osoittaa.
Jännityksellä siis odottamaan, mitä hommaa kunta tarjoaa esim. seuraaville henkilöille:
-Raksamies Sami, jolla on välilevynpullistumia ja keskittymishäiriö
-Sasha, neljän lapsen äiti, ei ammattia
-Timi, käynyt vain peruskoulun, vapautunut vankilasta
-Jessica, mielenterveysongelmia, ei yhtään työhistoriaa, ammttikoulut keskeytyneet
-Mohamad, puhuu heikosti suomea, ei halua koulunpenkille
-Sirpa 56v, ei löydä uutta työpaikkaa ahkerasta hausta huolimatta-Raksamies Sami, jolla on välilevynpullistumia ja keskittymishäiriö: ulkoalueiden ylläpito
-Sasha, neljän lapsen äiti, ei ammattia: ulkoalueiden ylläpito
-Timi, käynyt vain peruskoulun, vapautunut vankilasta: ulkoalueiden ylläpito
-Jessica, mielenterveysongelmia, ei yhtään työhistoriaa, ammttikoulut keskeytyneet: vaativa lääkinnällinen kuntoutus
-Mohamad, puhuu heikosti suomea, ei halua koulunpenkille: ulkoalueiden ylläpito
-Sirpa 56v, ei löydä uutta työpaikkaa ahkerasta hausta huolimatta: ulkoalueiden ylläpito
Olen jo osa-aikatyössä toki voin tämän työn lopettaa ja mennä ilmaodtöihin tms.. josilya sellaisia vaaditaan .Molempia en tee. Se on joko tai :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa, kun on 40-vuotiaita ihmisiä joilla ei ole lapsia ja kaikki vapaa-ajat pelataan pleikkaa.
Suomen loissakki, lapsettomat.
Yhdellä työpaikalla ne meni jopa lounasravintolaan syömään. Eivät osaa edes eväitä tehdä. Uusavuttomat.
Muista että me lapsettomat elätämme teitä perheellisiä, monet meistä ei haluaisi elättää teitä ja toivottavasti tulee muutos että lapsettomien verotusta kevennetään ja lapsettomilta loppuu velvollisuus elättää perheellisiä ihmisiä.
M32Te ette elätä yhtään ketään. Senkin uusavuttomat laiskajaakot.
No mistä te saatte teidän lapsilisänne,palkalliset vapaat,edulliset päivähoidot, edulliset neuvolat, edulliset synnytykset..? Eikö olisi reilua että perheelliset keskenään kustantaisi nuo asiat..?
Minä en noita asioita saa ja veroja maksan.
M32Sä olet siis syntynyt aikuisena? Susta ei ole maksettu lapsilisiä, vanhempasi eivät ole olleet perhevapaalla eikä sua viety neuvolaan etkä ole ollut päivähoidossa, etkä kai sitten käynyt mitään kouluakaan?
Yhteiskunnan pitää muuttua ja noin jos ajattelee niin se ei muutu koskaan, sä vastustat vissii kaikkia uudistuksia?
Ei ennen ollu työttömyystukia mutta nyt on joten sinä vastustat työttömyystukia?
M32Onneksi sunnuntailisät poistuu. Sä et ole niitä ansainnut laiska uusavuton, joka makaa vapaa-ajat soffalla.
Miksei vapaa- aikaansa saa maata sohvalla? Onko jokin määräys, miten vapaa- aika tulee käyttää?
Laita nyt se yrityksen nimi tai muuten puhut paskaa.