Kertokaa heikkolahjaiselle miksi uusi hallitusohjelma on huono?
En ymmärrä kaikkea lukemaani. Täällä ihmiset tuntuu olevan vihaisia uudesta hallituksesta. Mikä siinä yksinkertaisesti on vikana?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille.
Mitä köyhiltä otetaan? Palkasta pois? Mun palkka on ainakin niin pieni ettei siitä jää otettavaa :D
Köyhää kyykytetään, kannustinloukkuja lisätään ja työntekijän oikeuksia heikennetään mm. helpommalla irtisanomisella.
Se on kunnianhimoton; ei mitään avauksia, miten Suomi saadaan nousuun ja tänne uusia investointeja ja verotuloja. Alamäki jatkuu siis.
Vierailija kirjoitti:
Köyhää kyykytetään, kannustinloukkuja lisätään ja työntekijän oikeuksia heikennetään mm. helpommalla irtisanomisella.
Juuri niin. Hoitojonot kasvavat ja mirlenterveyskatastrofi pahenee. Ei sairaille mitään hyvää! Joku Kela,-korvauksen nosto yksityislääkärille on pieni lohtu.
Vierailija kirjoitti:
Se on kunnianhimoton; ei mitään avauksia, miten Suomi saadaan nousuun ja tänne uusia investointeja ja verotuloja. Alamäki jatkuu siis.
Ei ole tarkoituskaan saada Suomea nousuun, ei perinteisellä tavalla ajateltuna. Neljäs teollinen vallankumous, vihreä siirtymä- vai puhdas siirtymäkö sen nykyinen nimi on- ja digivalvonta= new world order.
Ottakaa jo viimein asioista selvää.
Koska vasemmisto niin vinkuu. Tosiasiassa ei mitään todella järisyttävää muutosta tule ainakaan vielä tällä hallituskaudella.
Olisi ollut helpompi jakaa rahaa kuten edellinenkin hallitus, mutta eihän siitäkään ole oltu kiitollisia. Mikään jaettu rahahan ei riitä, vaikka ymmärrettäisiin, että ei ole , mistä jakaa.
Itse odotan kyllä, että vähän enemmän jäisi palkasta käteen.
Työehtoja heikennetään. Ensimmäinen sairauspäivä muutetaan palkattomaksi. Määräaikaisia työsuhteita saa teettää ilman perustetta. Riittää, että palkkaa alle vuodeksi, jolloin mitään perustelua ei tarvita.
Irtisanomista helpotetaan ja lakko-oikeutta rajoitetaan.
Itse odotan kyllä, että vähän enemmän jäisi palkasta käteen.
Vierailija kirjoitti:
Koska vasemmisto niin vinkuu. Tosiasiassa ei mitään todella järisyttävää muutosta tule ainakaan vielä tällä hallituskaudella.
Olisi ollut helpompi jakaa rahaa kuten edellinenkin hallitus, mutta eihän siitäkään ole oltu kiitollisia. Mikään jaettu rahahan ei riitä, vaikka ymmärrettäisiin, että ei ole , mistä jakaa.
Juurihan kaikki valittaa, että hinnat nousee eikä raha riitä elämiseen. Siihenkö auttaa, että leikataan palkansaajilta kuten oikeistohallitus suunnittelee?
Olen työntekijä ja minusta nuissa muutoksista ei ole mitään vikaa. Itseäkin ärsyttänyt se turhasta lakkoilu, varsinkin poliittinen, kun itse en ole edes ollut samaa mieltä, mutta AY-liikkeen kiusaamisen takia niistä ei uskalla jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä köyhiltä otetaan? Palkasta pois? Mun palkka on ainakin niin pieni ettei siitä jää otettavaa :D
Kyllä siinä on otettavaa, nyt kaikki osallistuu talkoisiin.
Meil vapauden kaiho soi
nyt rinnassamme toverit hoi
siks yhteistyöhöhön rintamaahan käy
Pelastusta köyhille ei ennen näy.
Viha vaino pois
rauha parempi ois.
Sopusointu keskenämme
vallitkoon.
Voi vapaus kuule kutsua
sua itkevät orvot kaipaa.
Olet köyhän kansan pelastus,
siksi vapauslaulut raikaa.
Vaik aamu armas sarastaa
ja aurinkoinen heijastaa,
mut nuo synkät pilvet varjostaapi viel
ja jylhät vuoret ompi vapauden tiel.
Vaikka musta yö
Veljen kättä kun lyö,
niin pilvet haihtuu,
kylmyys vaihtuu tieltämme pois.
Voi vapaus kuule kutsua
sua itkevät orvot kaipaa.
Olet köyhän kansan pelastus,
siksi vapauslaulut raikaa.
Ja ärsyttänyt myös ne saikuttajat, jotka ottaa saikkua kun on mennyt viikonloppuna vähän pitkäksi, ja sitten muut joutuu kärsimään siitä työpaikalla. Harmi tietysti oikean sairastumisen kohdalla, mutta ei niitä onneksi kovin usein tule.
Kuten itänaapurimme saattaisi asian ilmaista: Petteri Orpo molodets! Politik lider i barjets!
Vasemmistolaisen ainoa toivo kaataa kyvykäs hallitus on valehtelu. Onneksi se on vasemmistolaiselle luonnollista ja mukavaa. Pelottelu on kivaa, eiks je!
Vierailija kirjoitti:
Olen työntekijä ja minusta nuissa muutoksista ei ole mitään vikaa. Itseäkin ärsyttänyt se turhasta lakkoilu, varsinkin poliittinen, kun itse en ole edes ollut samaa mieltä, mutta AY-liikkeen kiusaamisen takia niistä ei uskalla jäädä pois.
Tärkeintä on työnantajan etu?
Mimua ärsyttää lakkoilu joka on ihan naurettavaa, joku jossain on puoli päivää tekemättä ja tilalle tulee joku vähän lahjainen, ay liike on ihan vätys nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisen ainoa toivo kaataa kyvykäs hallitus on valehtelu. Onneksi se on vasemmistolaiselle luonnollista ja mukavaa. Pelottelu on kivaa, eiks je!
Jos samanlaista kauhua on elämä kun Sipilän hallituksen aikana niin, päästäänpä kahdesta puolueesta.