Taitaa tulla semmoinen hallitusohjelma, ettei Persujen kannatus romahda! Kepu teki virheen
Jäädessään oppositioon.
Toivon että kaikki mitä maistiaisia hallitusohjelmasta on vuotanut pitää paikkansa. Iltapäivällä nähdään.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös kuulun köyhälistöön, vähän jännittää asumistuen leikkaus mutta uskon ettei tule kovin isoa pudotusta. Jos sillä olisi pitemmän päälle vaikutusta vuokratasoon vaikka..
Jatkossa maksat esim. 500 euron kuukausivuokrasta yli 50 euroa lisää itse koska asumistuki laskee 10%:lla ja lisäksi toimeentulotukeen tulee suurempi omavastuu asumiselle.
Siltikin maksettavaa kertyy aika vähän. Jos se on liikaa, pitää muuttaa halvempaan asuntoon, silloin maksettavaa kertyy vähemmän. -köyhä
Voit itse näyttää esimerkkiä miten muutetaan ilman rahaa yksin lasten kanssa pääkaupunkiseudulta toiseen halvempaan maakuntaan missä ei ole mitään tukiverkkoja ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään kommunistien mielen mukaan, että velkaa ei tarvitse ikinä maksaa takaisin, voidaan joutua pkorean tilanteeseen, siis ihmisiä kuolee nälkään.
Mutta onneksi olemme EU:ssa, niin kai ne meille kehitysapupaketteja jakaisivat.
jaha.
No selitä mulle miksi 2015-2019 velkaannuttiin lisää eikä maksettu velkaa, jos kerran se on oikeistolle niin tärkeää ja heillä oli täysi valta?En ole se jolta kysyt, enkä tied vastausta. Sipilä teki oikeasti hyvää työtä. Maltillisia kiristyksiä ja valtionvelka käntyi laskuun. Nyt me teemme jälleen niitä asioita joita olisi pitänyt tehdä jokaisen hallituksen pitkän aikaa. Ei eletä yli varojen. Jos haluamme olla varakkaampia, niin silloin pitää saada jostain enemmän rahaa. Tämä edellinen hallitus ei ymmärtänyt yksinkartaista asiaa, eikä heidän kannattajatkaan. T:tyytyväinen köyhä
Sipilä teki puhalluksen. Myi valtion tuottavaa omaisuutta halvalla jotta velkaa ei tarvinnut yhtä paljon.
Sipilän toimet noterattiin positiivisesti ihan rajojemme ulkopuolellakin. Edellisen hallituksen diipadaapailun jäljiltä kuuluu varoituksia ja ei ihme, ollaanhan me luisuttu kreikan ja italian tielle. Nyt sinunkin kannattaa keskittyä miten me saamme kasvatettua vientiä, niin ei tarvitse myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös kuulun köyhälistöön, vähän jännittää asumistuen leikkaus mutta uskon ettei tule kovin isoa pudotusta. Jos sillä olisi pitemmän päälle vaikutusta vuokratasoon vaikka..
Jatkossa maksat esim. 500 euron kuukausivuokrasta yli 50 euroa lisää itse koska asumistuki laskee 10%:lla ja lisäksi toimeentulotukeen tulee suurempi omavastuu asumiselle.
Siltikin maksettavaa kertyy aika vähän. Jos se on liikaa, pitää muuttaa halvempaan asuntoon, silloin maksettavaa kertyy vähemmän. -köyhä
Tämähän tässä on tavoitteena, että ihmiset aduisivat asunnoissa, jonka itse pystyvät kustantamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit itse näyttää esimerkkiä miten muutetaan ilman rahaa yksin lasten kanssa pääkaupunkiseudulta toiseen halvempaan maakuntaan missä ei ole mitään tukiverkkoja ympärillä.
Muuttamalla. Mene sossuun, sieltä saat muuttoavustuksen. Jatkossa kannattaa ennakoida ja muuttaa jo ennen kun tilanne on noin huono. Ihmiselläkin on vastuunsa,ei valtio voi ottaa lainaa siksi että köyhä haluaa kalliin asunnon, vaan ihan asunto riittää. Jos haluaa enemmän niin valitettavasti pitää tehdä töitä. Lapsia ei kannata tehdä jos ei niitä ole varaa tai voimavaroja kasvattaa ihan yksin. Tukiverkkoja voi luoda mutta se vaatii hivenen vaivaa. Miksi sinusta kaiken pitäisi tulla kuin manulle illallinen? Vastuu omasta elämästäsi on sinulla itselläsi, ei muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Hankit työpaikan. Lapsille hoitopaikka. Vuokraat asunnon, kärsit ylimääräiset tavarat pois ja loput pakkasta, kannat autoon ja muutat. Niin sitä muutkin työn perässä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä ohjelmassa on paljon mikä kurittaa heikoimpia eli juurikin niitä jotka luulivat persujen pitävän heidän puoltaan.
Varmaan näinkin mutta oletan ettei pienituloinenkaan ole ihan tyhmä. Ymmärtää ettei velalla eläminen voi jatkua loputtomiin.
Silloin ei pitäisi syytää rahaa miljardeittain hankkeeseen, joka lyhentää Orpon työmatkaa eikä rapauttaa valtion tulopohjaa myymällä tuottavaa valtion omaisuutta kuten oikeisto suunnittelee.
Tai pitäisikö elätettävien rahtaaminen maahan lopettaa, jota vihreät, sdp ja vasemmisto kannattivat.
Mitkähän puolueet meillä oli hallituksessa 2015, kun tänne tuli yli 30 000 tur vapai kanhakijaa? No Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset!
Ja minä Vasemmistoliiton äänestäjänä ajattelin kauhuissani, että mitähän tästä tulee. Aivan liian paljon porukkaa kerralla. Ongelmia tiedossa ja paljon.
Muistamne kyllä miten vihreät ja vasemmisto vastusti hädänalaisiksi tekeytyneiden Suomeen päästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos bensalla, viinalla ja muukalaisvihamielisyydellä ostetaan suomalaisten äänet, pitäköön tunkkinsa.
Tätä ulinaa muukalaisvihamielisyydestä en ymmärrä. Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaaditaan jotain myös vastineeksi siitä elatuksesta, mitä Suomessa saa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että lakataan leikkimästä koko maailman sosiaalitoimistoa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaihteeksi keskitetään veronmaksajien rahoja omaan maahan ja omien kansalaisten palveluihin? Vassarit kun tuntuu olevan vihamielisiä suomalaisia veronmaksajia kohtaan.
Niin, saihan PS hirveänpaljon aikaiseksi, kun Anna-Maja H veti Riikkaa muutaman kerran kölin ali:
- polttoaineiden jakeluvelvoite liki kaksinkertaistuu vuonna 2024
- työperäisen maaahhaanmuuton ansioon 300 EUR indeksikorotus (vrt. PS vaatimus 1700 lisää)
- EU-ero muuttui EU-kriittisyydeksi ja nyt ollaan jo yhteislainojen puolella
- kehityysapu tippuu hiukan, mutta enin osa momenttikikkailulla eli hölmölöisten peitonjatkoa
- säästöt kohdistuvat paljolti pienituloisiin (eli PS ydinkannattajakuntaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän on vuotanut, että esimerkiksi terveydenhuollon asiakasmaksuja korotetaan. Kysymys kuuluu, että kuinka paljon. Tämä koskettaa oikeasti aika isoa osaa ihmisistä. IL:n mukaan myös ruokaa lukuunottamatta alv:ia korotetaan. Se koskettaa silloin todennäköisesti kaikkia palveluja, ravintoloita, ehkä vaatteiden ja päivittäistavaroidenkin hinta nousee. Kysymys kuuluu taas, että kuinka paljon. Tämä koskettaa meistä ihan jokaista. Vielä yksi merkittävä oli se, että ensimmäinen sairauspoissaolopäivä on jatkossa palkaton. Tämä koskettaa toki vain työssäkäyviä. Iltapäivällä nähdään kokonaisuus.
Ensimmäinen sairauspoissaolopäivä on palkaton? Tarkoittaa sitä, että ihmiset tulee kipeänä töihin.
Ja kun kotihoidontuki pois, niin sitä ihanuutta pikkulapsiperheissä, joissa pöpöt tunnetusti kiertää. Ei käy kateeksi Tähän päälle muut uudistukset niin se oli siinä.
Niin sitä muutkin laittaa muksunsa noin vuoden ikäisinä hoitoon. Kotihoidon tuki on ollut este kaikille naisille työllistyä hyvin kun osa porukasta on ketjuttanut lapsentekonsa sopivasti niin että ei ole työpaikalla tarvinnut yli kymmeneen vuoteen nokkaansa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan persujen äänestäjiin osuu duunareiden, keskiluokan ja pienituloisten kurittaminen. Ihan kuten Sipilän hallituksessa.
Nyt vaan päähallituspuolue kokoomus on vielä härskimpi ajamaan köyhiä ja palkansaajia kyykkyyn kuin Sipilä.
Riikka Purra itse sanoi jo ennen vaaleja, että kiky oli lastenleikkiä siihen, mitä tulee tapahtumaan.
Jaa a, olen DI, tienasin viime vuonna 97k€ ja äänestin persuja. Toinen vaihtoehto oli Kokoomus. Katotaas nyt mitä tulee... joko ihmiset alkaa ottaa vastuuta omasta elintasostaan.
Sinäkö et enää halua, että Suomessa on siivoojia tai lähihoitajia? Toisessa ketjussa oli hyvin sanottu, että köyhät tekevät kaiken rikkaiden puolesta. Köyhät rakentavat tiet, kasvattavat ja valmistavat ruuan, kokoavat tietokoneesi ja puhelimesi jne.
Sinä et halua enää mitään noista?
Typerämpää en ole kuullutkaan. Keskiluokka tekee noita. Köyhät palstailevat ja valittavat, mutta kuka sen köyhän ja työtä kaihtavan laskut maksaa kun hänellä ei ole tuloja? Sinun tulee ymmärtää, että jos ei ole ketään joka köyhälle maksaa palkkaa, köyhä tekee ilmaiseksi. Eri
Minkä takia siivoojat, ruuanvalmistajat ynnä muut saavat toimeentulotukea tai asumislisiä, jos he mielestäsi ovat keskiluokkaa?
Puhut mukamas heidän puolestaan, mutta oikeasti haluatkin heiltä rahaa (tuet) pois.
Typerämpää en ole kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tässä on tavoitteena, että ihmiset aduisivat asunnoissa, jonka itse pystyvät kustantamaan
Suomen halvimmat yksiöiden vuokrat muutamassa halvassa kunnassa ovat n. 250 eur kuussa ilman sähköä, vettä ja kotivakuutusta. Kun jatkossa työtön saa käteen 550eur niin kenen luulet pystyvän kustantavan itse asumisensa jos ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ahdistus ei tule asunnosta vaan egosta ja kateudesta. Jos muut ihmiset asuisivat savimajoissa, yksiössä asuva ei ahdistuisi siitä asunnostaan. Tämä tyoerä statuksen tavoittely yli varojen sen aiheuttaa. Me ollaan valtiona tehty samaa. Velkarahalla ollaan esitetty vaurasta pohjoismaata muiden rinnalla, mutta ei meitä voi verratakkaan Ruotsiin ja Norjaan. Asennoitukaa jo että emme ole samalla viivalla. Ruotsi ei kykene moninkertaisilla resursseillaan ratkomaan muuttoon liittyviä ongelmia, miten voidaan kuvitella että me pystytään siihen? Älkää antako egonne tehdä kaikkia päätöksiä, silloin asiat menee hyvin. Opetelkaa luopumaan siitä mikä teille ei koskaan ole kuulunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persu eikä iigor, mutta siellähän ne kristilliset ovat! Oikeiston kovaa, köyhiä kurittavaa politiikkaa mytäilemässä! Vai eivätkö?
Muistellaanpa sitä rovastia Pohjantähdessä, joka halusi napsaista Jussin raivaamista suopelloista vai ihan pikkasen ja vaati vain muutaman päivän lisää taksvärkkiä. Pappilan uudella emännällä oli kallis mutta isänmaallinen maku. Jussin piti maksaa.
Ajat eivät ole miksikään muuttuneet. Uskovaiset ovat samanlaisia köyhän ja duunarin riistäjiä kuin kokkareetkin. Käsi on vain raamatulla. Herran siunausta.
Papistolla ja uskovaisilla ei ole mitään tekemistä keskenään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen halvimmat yksiöiden vuokrat muutamassa halvassa kunnassa ovat n. 250 eur kuussa ilman sähköä, vettä ja kotivakuutusta. Kun jatkossa työtön saa käteen 550eur niin kenen luulet pystyvän kustantavan itse asumisensa jos ei ole töitä.
Helkkaristi paranee mahdollisuudet kun vertaa siihen että kaikki rahat menisivät vuokraan. Kannattaako vihdoin mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos bensalla, viinalla ja muukalaisvihamielisyydellä ostetaan suomalaisten äänet, pitäköön tunkkinsa.
Tätä ulinaa muukalaisvihamielisyydestä en ymmärrä. Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaaditaan jotain myös vastineeksi siitä elatuksesta, mitä Suomessa saa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että lakataan leikkimästä koko maailman sosiaalitoimistoa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaihteeksi keskitetään veronmaksajien rahoja omaan maahan ja omien kansalaisten palveluihin? Vassarit kun tuntuu olevan vihamielisiä suomalaisia veronmaksajia kohtaan.
On se sitä niin kauan, kun esim persut eivät sano suoraan, etteivät halua äänestäjikseen ihmisiä, jotka haukkuvat toisia ihonvärin mukaan. Tai niitä, jotka solvaavat ulkomaalaisten kanssa avioituvia suomalaisia. Persut voisivat tehdä pesäeron muukalaisvihamielisiin ihmisiin, JOS HALUAISIVAT. Mutta eivät halua, koska ovat oikeasti itsekin samanlaisia ja heille kelpaa vaikka keiden rikollisten äänet.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen sairauslomapäivä muutetaan palkattomaksi.
Alle vuoden pätkätyöhön voi palkata ilman perustetta. Jatkossa ei tartte haaveilla vakituisesta työsuhteesta, jos etsii töitä.
Kiitos uusi hallitus!
Näinhän tulee tarjolle lisää työpaikkoja kun työllistämisen riskit pienenee. Parempi olla pätkätöissäkin kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan persujen äänestäjiin osuu duunareiden, keskiluokan ja pienituloisten kurittaminen. Ihan kuten Sipilän hallituksessa.
Nyt vaan päähallituspuolue kokoomus on vielä härskimpi ajamaan köyhiä ja palkansaajia kyykkyyn kuin Sipilä.
Riikka Purra itse sanoi jo ennen vaaleja, että kiky oli lastenleikkiä siihen, mitä tulee tapahtumaan.
Ja kenelle yllätys että joudutaan leikkaamaan rajulla kädellä?
Selvä asia kun rahaa on heitelty isolla kädellä ties minne muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa a, olen DI, tienasin viime vuonna 97k€ ja äänestin persuja. Toinen vaihtoehto oli Kokoomus. Katotaas nyt mitä tulee... joko ihmiset alkaa ottaa vastuuta omasta elintasostaan.
Sinäkö et enää halua, että Suomessa on siivoojia tai lähihoitajia? Toisessa ketjussa oli hyvin sanottu, että köyhät tekevät kaiken rikkaiden puolesta. Köyhät rakentavat tiet, kasvattavat ja valmistavat ruuan, kokoavat tietokoneesi ja puhelimesi jne.
Sinä et halua enää mitään noista?
Typerämpää en ole kuullutkaan. Keskiluokka tekee noita. Köyhät palstailevat ja valittavat, mutta kuka sen köyhän ja työtä kaihtavan laskut maksaa kun hänellä ei ole tuloja? Sinun tulee ymmärtää, että jos ei ole ketään joka köyhälle maksaa palkkaa, köyhä tekee ilmaiseksi. Eri
Minkä takia siivoojat, ruuanvalmistajat ynnä muut saavat toimeentulotukea tai asumislisiä, jos he mielestäsi ovat keskiluokkaa?
Puhut mukamas heidän puolestaan, mutta oikeasti haluatkin heiltä rahaa (tuet) pois.
Typerämpää en ole kuullutkaan.
OECDn mukaan 75% suomalaisista on keskiluokkaa.
Hei kaikki työttömät jotka voisivat tehdä töitä, mutta ei ihan sitä mitä on tarjolla. Jos olisitte aikaisemmin kantaneet panoksenne yhteiseen pottiin, nyt menisi paremmin.
Ja kun kotihoidontuki pois, niin sitä ihanuutta pikkulapsiperheissä, joissa pöpöt tunnetusti kiertää. Ei käy kateeksi Tähän päälle muut uudistukset niin se oli siinä.