Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taitaa tulla semmoinen hallitusohjelma, ettei Persujen kannatus romahda! Kepu teki virheen

Vierailija
16.06.2023 |

Jäädessään oppositioon.

Toivon että kaikki mitä maistiaisia hallitusohjelmasta on vuotanut pitää paikkansa. Iltapäivällä nähdään.

Kommentit (265)

Vierailija
141/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat siitä huvittavia että he luottavat ja uskovat politiikkoja toiveikkaina paremmista ja helpommista ajoista. Olkoon suunta oikea, vasen tai keskitie, niin sillä ei ole mitään väliä. Kaikki yhdistelmät ja mahdollisuudet lopulta aiheuttaisivat vain huonoa aikaa, joten miksi edes yrittää pysyä toiveikkaana. Tietenkin hauskinta on se että me syytämme toista puolta ongelmista tajuamatta että me kaikki olemme syyllisiä tähän säälittävään tragediaan ja kurjuuteen.

Uskon enemmän tekoja. Edellinen hallitus teki huonoja tekoja, tai oikeastaan pääministeri joka patsasteli vain positiivisten asioiden tiimoilta. Katsotaan saadaanko Suomen talous siihen jamaan että kyöhälläkin on tulevaisuudessa varaa.

Vierailija
142/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos bensalla, viinalla ja muukalaisvihamielisyydellä ostetaan suomalaisten äänet, pitäköön tunkkinsa.

Tätä ulinaa muukalaisvihamielisyydestä en ymmärrä. Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaaditaan jotain myös vastineeksi siitä elatuksesta, mitä Suomessa saa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että lakataan leikkimästä koko maailman sosiaalitoimistoa? Onko muukalaisvihamielisyyttä se, että vaihteeksi keskitetään veronmaksajien rahoja omaan maahan ja omien kansalaisten palveluihin? Vassarit kun tuntuu olevan vihamielisiä suomalaisia veronmaksajia kohtaan.

On se sitä niin kauan, kun esim persut eivät sano suoraan, etteivät halua äänestäjikseen ihmisiä, jotka haukkuvat toisia ihonvärin mukaan. Tai niitä, jotka solvaavat ulkomaalaisten kanssa avioituvia suomalaisia. Persut voisivat tehdä pesäeron muukalaisvihamielisiin ihmisiin, JOS HALUAISIVAT. Mutta eivät halua, koska ovat oikeasti itsekin samanlaisia ja heille kelpaa vaikka keiden rikollisten äänet. 

Höpö höpö! Jos olisit yhtään esim. Purran puheita kuunnellut vaalien aikana, niin hän nimenomaan painotti, että he eivät arvota ihmisiä ihonvärin tai syntyperän tms. mukaan. Tänne ovat tervetulleita kaikki, jotka itse elättävät itsensä ja noudattavat yhteiskunnan sääntöjä, mutta meillä ei ole varaa haalia tänne yhtään enempää puhtaasti yhteiskunnan elätettäväksi tulevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut on jälkeenjääneitä.

Eivät ole. Luultavasti minullakin on korkeampi koulutus kuin sinulla. T. FM, biologi

Aika mautonta kerskua (muka?)koulutuksella anonyymilla palstalla...

Vierailija
144/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Luultavasti minullakin on korkeampi koulutus kuin sinulla. T. FM, biologi

Myös mun tuntemat persut ovat kaikki korkeakoulutettuja. No, enpä mä tunne kouluttamatonta porukkaa muutenkaan.

😂

Valehtelapas lisää, kyllä me uskotaan.

Sulle nyt vaan on myyty se stereotypia, että jokainen persu asuu työttömänä maalla. Kiljutonkka sillä on molemmissa käsissä ja sieraimiinsa se on tunkenut HK:n siniset. Ja kumminkin sillä on Mersu, jolla se haluaa ajella halvalla bensalla. 

Vierailija
145/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kotikaupunkini kaikki persut, yksi opettaja, muut lähes kirjoitustaidottomia ääliöitä. Ja juoppoja koko sakki.

Etkä tunne, luulet tuntevasi, mutta tosiasiassa tunnet vaan ne, jotka asiasta huutelee. Aika moni ei koskaan julkisesti kerro mitä äänestää ja persujen kyseessä ollessa nimenomaan ne fiksut äänestäjät on mieluummin hiljaa, kun sinun kaltaisesti huutelijat ottaa niin aivoon.

Vierailija
146/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepu ei nouse tästä enää koskaan, sillä tässäkin asiassa mennään Ruotsin perässä (kepun kannatus siellä on jotain 2 prossaa).

Kepun kannattajat alkavat olla jo mullan alla. Ne suurten ikäluokkien maaseutumiehet ja naiset. Nuoriso ei koe kepua omaksi puolueekseen, vaan persut on heidän puolue.

Vierailija
147/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mun tuntemat persut ovat kaikki korkeakoulutettuja. No, enpä mä tunne kouluttamatonta porukkaa muutenkaan.

😂

Me? Miksi teillä pitää aina olla tukena joku kollektiivi? Mulle on ihan sama, mitä sä ja muut vastaavat ääliöt uskotte.

Vierailija
148/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Me? Miksi teillä pitää aina olla tukena joku kollektiivi? Mulle on ihan sama, mitä sä ja muut vastaavat ääliöt uskotte.

Kovasti sun persusaasta pitää kuitenkin todistella!

Vierailija
149/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Minä olen tuo FM, biologi ja äänestin PS tällä kertaa. Perheessäni on melko korkea koulutustado, maistereita yms. Tausta Pohjanmaalla, jossa tuulivoimarakentaminen riistäytynyt käsistä. Moni meistä äänesti PS, koska he ehkä haluavat saattaa tuulivoimalainsäädännön ajan tasalle. Ehkä pk-seudulta käsin ei ymmärrä, kuinka huonoon jamaan ympäristö Pohjanmaalla on mennyt ja menossa tuulivoimarakentamisen takia. Tähän täytyy tulla muutos. Jopa luonnonsuojelun ammattilainen Pohjanmaalta on kauhuissaan nykykehityksestä ja käyttää vihreästä siirtymästä nimitystä ruskea siirtymä. Tästä tuore juttu ylellä.

Vierailija
150/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki persut k.u.o.l.e.e mahdollisimman pian.

🥳

Päästään kusemaan niitten hadalle!

Vierailija
151/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on ainakin niistä, jotka ovat liian älykkäitä mihinkään peruskoulun jälkeiseen koulutukseen ja liian dynaamisia luovia ajattelijoita minkään työn tekemiseen XD

Vierailija
152/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥳

Oho, vassari on edennyt kakasta pissaan! Kyllä sun vajaamielishoitajat on nyt mielissään! 

Vierailija
153/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Minä olen tuo FM, biologi ja äänestin PS tällä kertaa. Perheessäni on melko korkea koulutustado, maistereita yms. Tausta Pohjanmaalla, jossa tuulivoimarakentaminen riistäytynyt käsistä. Moni meistä äänesti PS, koska he ehkä haluavat saattaa tuulivoimalainsäädännön ajan tasalle. Ehkä pk-seudulta käsin ei ymmärrä, kuinka huonoon jamaan ympäristö Pohjanmaalla on mennyt ja menossa tuulivoimarakentamisen takia. Tähän täytyy tulla muutos. Jopa luonnonsuojelun ammattilainen Pohjanmaalta on kauhuissaan nykykehityksestä ja käyttää vihreästä siirtymästä nimitystä ruskea siirtymä. Tästä tuore juttu ylellä.

Joo, minäkin tiedän monta kaltaistasi mielisairasta, joilla aivot ei kestäneet opiskelua, niistä tuli persusaastaa kuten sinustakin.

Vierailija
154/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥳

Oho, vassari on edennyt kakasta pissaan! Kyllä sun vajaamielishoitajat on nyt mielissään! 

Voidaan me paskantaakin, jos enemmän tykkäät siitä, sitä teidän haisevaa visvaviŧŧua ei meillä oikeilla ihmisillä ole, sen on persusaastojen vaiva.

😂

Vierailija
155/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Kovasti sun persusaasta pitää kuitenkin todistella!

Olen libertaari. 

Vierailija
156/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa sillä tavalla että jos kaikki uhattu toteutuu niin Demareiden on lapsellisen helppo voittaa vaalit vuonna 27, Siis jos jäljellä on enää mitään yhteiskuntaa jota pelastaa.

Vierailija
157/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä rahaa olis helpompi ottaa sieltä missä sitä on. Pääomatuloverotus on yksi sellainen asia, ylisuuret palkat ja eläkkeet toinen. Kaikenlaiset tuet voisi poistaa ja antaa ihmisille tonnin pari käteen. Ne jotka pystyy ja kykenee menisivät tietenkin töihin jos pääsisivät, kyllä ihmiset sen verran ahneita on. Lapsi- ja nuorisorikollisuutta tuskin vähentää se että vauvoille annetaan osakesäästötili. Mikään edellinen hallitus ei ole noin järjettömiä edes ehdotellut

Vierailija
158/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tehdään kommunistien mielen mukaan, että velkaa ei tarvitse ikinä maksaa takaisin, voidaan joutua pkorean tilanteeseen, siis ihmisiä kuolee nälkään.

Mutta onneksi olemme EU:ssa, niin kai ne meille kehitysapupaketteja jakaisivat.

jaha.

No selitä mulle miksi 2015-2019 velkaannuttiin lisää eikä maksettu velkaa, jos kerran se on oikeistolle niin tärkeää ja heillä oli täysi valta?

En ole se jolta kysyt, enkä tied vastausta. Sipilä teki oikeasti hyvää työtä. Maltillisia kiristyksiä ja valtionvelka käntyi laskuun. Nyt me teemme jälleen niitä asioita joita olisi pitänyt tehdä jokaisen hallituksen pitkän aikaa. Ei eletä yli varojen. Jos haluamme olla varakkaampia, niin silloin pitää saada jostain enemmän rahaa. Tämä edellinen hallitus ei ymmärtänyt yksinkartaista asiaa, eikä heidän kannattajatkaan. T:tyytyväinen köyhä

Sipilä teki puhalluksen. Myi valtion tuottavaa omaisuutta halvalla jotta velkaa ei tarvinnut yhtä paljon.

Sipilän toimet noterattiin positiivisesti ihan rajojemme ulkopuolellakin. Edellisen hallituksen diipadaapailun jäljiltä kuuluu varoituksia ja ei ihme, ollaanhan me luisuttu kreikan ja italian tielle. Nyt sinunkin kannattaa keskittyä miten me saamme kasvatettua vientiä, niin ei tarvitse myydä.

Huvittavaahan tässä on se, että tuolloin luottoluokittelijst eivät alentaneet Suomen luottoluokitus ja koska sote-uudistuksrn piti tuoda yhteiskunnalle 4 miljardin säästöt....

Varmasti se olisi tuonutkin jos olisi mennyt läpi. Ennätyksellinen lainan nostaminen ei vaikuttanut mihinkään? Ja jos tuo oli tiedossa, niin miks edellinen hallitus mälläsi lainalla? Aika paljon vähemmällä oltaisiin selvitty ja nyt sopeuttamistoimet olisivat ainakin vähän pienempiä. Oikeistohallitukset pyrkivät sopeuttamaan ja säilyttämään suomen luottoluokituksen, se on sinulle kai selvää?

Vierailija
159/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mautonta on kertoa anonyymisti koulutuksensa täällä. Sehän vaan kuvaa persujen äänestäjäkuntaa, koulutustasoa. Vai harmittaako sinua se että biologi on valinnut persut ja luottaa heidän parhaiten suojelevan ympäristöä.

Vierailija
160/265 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nostaa Persut suurimmaksi puolueeksi. Kyllä se ymmärretään, että rahankäytössä tulee ennen pitkää pää vetävän käteen. Paisti ei lennä itsestään suuhun. Kaikkien on jotain yritettävä tehdä leipänsä eteen.