nyt neuvoja kehiin(kuukautiskivut)
Eli mulla todella pahat kuukautiskivut aina ollu. Sain lapsen 1.5 v sitten ja mulle sanottiin että kivut helpottavat lapsen saannin jälkeen. Vaan ei helpottanut. Mulla ehkäisynä ennen lasta oli e-pillerit mutta nyt on ehkäisyrengas. Olen lääkäriltä saanut ibusal 800 mg vaivaan mutta kun tuntuu että niitäkin pitää heti ottaa 2 että kipu hellittää...Onko jollakin jotain konsteja mitä auttaisi? Töihinkin pitäisi tänään päästä...
Eli neuvoja kiitollisena otan vastaan:)
Kommentit (7)
Syön koko kuukautisten ajan 600-800mg:n lääkettä, koska muuten ei pystyisi olemaan. Venyttely tosiaan auttaa jonkin verran pahimpiin kipupiikkeihin. Yleensä venyttelen jumppapallon kanssa, ja ehdoton " kivuton asento" on se, että menee rennoksi makaamaan jumppapallo alaselän alla. Eihän siinä kauan jaksa roikottaa itseään, mutta hetkeksi helpottaa kyllä... Kokeile venyttelyä ainakin, jos helpottais! Kannattaa eritoten venytellä alaselkää ja vatsaa.
voi olla että sulla on kohdussa jotain sinne kuulumatonta. Omalta äidiltäni poistettiin kohtu kokonaan vastaavien kipujen takia (ei kyllä enää siinä vaiheessa halunnut enää lisää lapsia).
Siis en pysty auttamaan, mutta minullakin on helvetilliset kuukautiset. Kuukautiskivut ovat pahemmat kuin synnytyssupistukset, ja niitä tulee 4¿6 tunnin mittaisina kohtauksina. Särkylääkkeet eivät juuri näihin kohtauksiin auta, mutta otan niitä ¿oheisoireisiin¿, eli toisenlaiseen, hirvittävän kovaan, aivan äkilliseen ja onneksi lyhytkestoiseen kipuun kuukautisten aikana (toistuu kuitenkin useita kertoja vuorokaudessa).
Olen menossa jatkotutkimuksiin, lääkäri arveli, että ehkä endometrioosia.
vihjeistä. Olen käynyt lääkärissa useasti nuorempana tämän vaivan takia, ja mulla kaikki kyllä pitäis olla kunnossa. Kokeilen sitä venyttelyä ja rentoutumista jos se vaikka auttaa. Kai tää on sitten sitä että pitää vaan kestää... Mutta kiitos kuitenkin vielä kaikille vihjeistä:)
Lääkkeeet tosiaan kannattaa ottaa etukäteen. jos kuukautiset alkavat huomenna otan 1. lääkkeen yöllä ja toisen heti herättyä. Mutta suosittelen myös kierukkaa...
en tunne kuukautisia OLLENKAAN. En edes pienintäkään kipua tms. Ainut mistä huomaan että ovat alkaneet on kun tunnen että housut ovat märät, ei sekään kivaa. Lisäksi ovat aika epäsäännölliset ja alkavat aina runsaalla vuodolla, joten kokoajan saa pelätä että kohta lorahtaa
tietääkö kukaan mistä tällainen johtuu ettei tunne mitään? 2 lapsen jälkeen ollut näin. Ennen lapsia saattoi olla pientä kipua tai paineen tunnetta. Joskus saattoi olla niin kipeä että buranan joutui ottamaan
Mulla auttaa kipuihin parhaiten banadol 500mg, ja sit lämpökaurapussi mahan päällä.