Perustoimeentulotuki ei enää riitä ruokaan kun hinnat nousseet niin hurjasti
Mulla on 147e loppukuuksi, kun alussa oli 550e.
Eihän se tule riittämään, kun ollaan vasta puolivälissä.
Ja joo, myös minulla on muitakin välttämättömiä menoja ruoan lisäksi.
Milloin tähän puututaan hallituksen toimesta??
Kommentit (56)
Kannattaa opetella kalastamaan. Meri täynnä kalaa. Olin taas tänään verkkoja nostamassa ja ahvenia tuli runsaasti. Voin syödä 3 kertaa viikossa ahvenia ja silti voin myydä 5 kg fileitä
Kyllä se riittää. Minulle riittää 150€/kk ruokaan. Loput menee laskuihin. Ja nyt puhun toimeentulotukea saavana ihmisenä.
Työtön mies kirjoitti:
Kannattaa opetella kalastamaan. Meri täynnä kalaa. Olin taas tänään verkkoja nostamassa ja ahvenia tuli runsaasti. Voin syödä 3 kertaa viikossa ahvenia ja silti voin myydä 5 kg fileitä
Missäs päin tätä herkkua olisi saatavilla.
Meillä on 3 henkinen perhe (2 aikuista ja lapsi). Laitetaan miehen kanssa molemmat 300 euroa/kk taloustilille eli yhteensä 600 euroa. Sieltä tehdään kaikki ruokaostokset ja muut päivittäistavarat. Kyllä siis yhden henkilön pitäisi maksaa ruuat ja muut tarpeelliset 550 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se riittää. Minulle riittää 150€/kk ruokaan. Loput menee laskuihin. Ja nyt puhun toimeentulotukea saavana ihmisenä.
Niin, ei sillä toimeentulotuella ole tarkoituskaan mitään matkoja tms. ostella. Sillä on vain tarkoitus tulla toimeen ja siihen se riittää mainiosti.
-sama
Kahdella kympillä syö monta viikkoa.
- kokoomus. Ps. leikkaamme tt-tukeasi 40%, jos et lähde haravoimaan lehtiä. Kiitos äänestäsi.
Suunnittele mitä syöt. Puuroa aamulla ja illalla.
Tee keittoja tai laatikko ruokia itse niin on edullista ku peruna ja makaroni riittää pää raaka aineeksi. Lihaa voi korvata soijalla.
Ei toimeentulotukea voida nostaa, koska palkat on niin huonot. Muuten kotona makaamalla sais kohta saman rahan ku töissä käymällä. Onneksi hallitus on tekemässä tästä lopun ja toimeentulotuen vastikkeellisuutta lisätään.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella kympillä syö monta viikkoa.
- kokoomus. Ps. leikkaamme tt-tukeasi 40%, jos et lähde haravoimaan lehtiä. Kiitos äänestäsi.
jonkun on pakko korjata teidän punikkien törsäämät rahat, nyt korjataan teidän virheitä ja köyhimmiltä se on ensiksi pois.
Miten meni punikit noin omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Missäs päin tätä herkkua olisi saatavilla.
Ahventa saa usein melko matalasta kaislikon reunasta. Ahven tulee illalla syömään matalaan pikkukalaa ja laitan verkot niin ahvenet jää verkkoon. Meri alueilla, rannikolla. Lahden poukamista ja matalikoista saa ahventa. Satakunnassa itse asun.
Jos haluat paremman toimeentulon, on siihen kätevä ratkaisu: mene töihin ja tienaa itse rahasi.
Näin on. Monilla varmaan kova hätä. Paperi kallista, vesi, sähkö, puhelin, lääkkeet ja muut tarvittavat. Ihmiset ovat pahassa tilanteessa. Kriisitila pitäisi julistaa.
Vierailija kirjoitti:
Suunnittele mitä syöt. Puuroa aamulla ja illalla.
Tee keittoja tai laatikko ruokia itse niin on edullista ku peruna ja makaroni riittää pää raaka aineeksi. Lihaa voi korvata soijalla.
Tossahab kynnen alustat likaantuu, ei käy minulle. Haluan ostaa valmiita ruokia.
Suomessa on nykyään yhtä köyhää kuin Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat paremman toimeentulon, on siihen kätevä ratkaisu: mene töihin ja tienaa itse rahasi.
Tuota kutsutaan mafiaksi ja orjatyöksi. Kiristät ihmisiä. Että joku voi elää, ei pitäisi kiristää. Moni kuolee puutteeseen, jos tilanne ei parane.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Wau,ihan itsekö keksit tämän kaiken parantavan lauseen?
perustuslain tulee turvata riittävä perustoimeentulo ilman mitään vastikkeellisuussekoilua jolla maa ajetaan alas banaanivaltioiden tasolle.
perskakkare yrittää nuolla suurempia yrityksiä jotta keskittymisellä pilata ja näivettää paikallista kulttuuria.
YK n artikla 25 sanoo oikeudesta kunnolliseen elämään ilman mitään päättömia ideologisia sekoiluja joilla ei ole mitään perusteita.
Mitä luulet sinimustien toimesta tapahtuvan.