Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon nousu huolettaa

08.12.2006 |

Heips, kävin aamulla neuvolassa, kaikki muuten ok, mutta paino nousee vähän liiankin hyvin! Ennen raskautta painoin 60,8 kg ja nyt 21 raskausviikon jälkeen 69,1 eli 8,3 kg 21 viikossa, mikä tekee 395 grammaa viikossa. Mites teillä muilla?

On sitä tietysti tullut syötyä vähän ' löysemmin' . Mutta pitäisikö alkaa tarkkailemaan enemmän syömisiä?

Eka raskaudessa paino koko raskauden aikana nousi 14.7, tällä menolla saldoksi tulisi 15.8.

Olen 168 pitkä.

Kinkutko pois joulupöydästä-Kääk!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun ihmisiin joilla raskausaikana paino nousee vaikka ruokavalio olisi vettä ja salaatinlehteä.

Nyt rv 25 ja painoa tullut noin 8 kg vaikka kaikki makea ja rasvainen(sokerit oli jostain syystä koholla rv 10,nyt kyllä ei enää ja siksi olen kuitenkin välttänyt)on poissa ruokavaliosta!

Edellisissä raskauksissa myös paino aina noussut söin tai en makeaa ja rasvaista.Paino noussut vähimmillään 11kg(nelkusta)enimmillään 20kg ja siitä välistä.Eihän se ole paljoa mutta kun on tälläinen pätkä(158cm) niin kaikki ylimääräinen tuntuu kaksinkertaisena!

Hedelmiä välipalaksi makean sijaan ja sipsit pannaan=)

l+5+rv 25

Vierailija
2/4 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo painonnousu on aivan normaalia, toisesta ne kilot kerääntyykin helpommin kuin ensimmäisestä. Joten syö vain rauhassa joulukinkkua yms! :) Itsellä nyt toisesta noussut paino alusta alkaen jonkun +800-900g/vko, josta itse olen ollut todella huolissani, mutta neuvolassa eivät ole siitä kuitenkaan huolehtineet. Ja nyt (rv31+6) painoa tullut yhteensä jonkun +15kg, mikä on sama kuin edellisestä yhteensä. Mutta onneksi tuo näyttää nyt melkeinpä pysähtyneen tai ainakin radikaalisti hidastuneen. Ja sainpa tietää tuossa toissa viikolla, et todella isoa lasta tässä odotetaan, painoarvio oli vkolla 30 yli 2,1kg (normisti siis muutaman viikon edellä olevat vauvat on sen kokosia).

Mutta siis tosiaan, tarkoitus oli kertoa ettei tuosta painonnoususta kannata olla huolissaan!;) Sinulla se vielä kuitenkin suht pientä!;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on ärsyttänyt kun painoa tulee ihan väkisin. Olen 172 pitkä ja normaalisti painan 61 kg. Nyt vaaka näyttää 72 kg rv 31:lla. Yksi neljän viikon jakso oli jolloin lihoin 1200 g/vko -kääk! Mutta olen aiemmissakin raskauksissa lihonut 17 kg ja laihtunut sitten puolen vuoden sisällä aina 20 kg syömällä normaalisti/hieman normaalia tuhdimmin ja käynyt vaunulenkeillä kohtuudella. Jos maitoa tulee hyvin, lähtee kilotkin ja pari ylimääräistäkin, tai näin ainakin minulla. Tosin mulla ei kyllä ole lähtöpainossa ylimääräistä, joten riittää jos pääsisi joskus lähtöpainoon. Olen lisäksi huomannut, että jos syö kohtuudella herkkuja ym normaaliruuan lisäksi, paino ei nouse yhtään sen enempää kuin superterveysdietillä, syytä en tiedä. Tärkeintähän on, että vauva voi hyvin. Silti en minäkään halua juuttua kestotankkeriksi, mutta jos paino ei ala laskea, täytyy sitten imetysajan lopulla alkaa vähentää herkuttelua. Vedetään porukalla joulukinkkua!!!

Vierailija
4/4 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä siskot, pistellään jouluna kinkkua ja nautitaan siitä, että masu pömpöttää, sitähän se ei juuri koskaan muuten saakaan tehdä, kuin tässä odottelutilanteessa.

Hyvää joulunalusaikaa vaan kaikille!