Pystyisitkö seurustella liikuntakyvyttömän kanssa?
Tosi paljon rajoitteita elämässä sellaisen kanssa. Olisiko este?
Kommentit (22)
Ei, mutta se olisi iso este jos kirjoittaa seurustella eikä seurustelemaan
En usko. Kerran seurustelin, mutta se rajoitti liikaa omaa elämääni. Tykkään liikkua ja tehdä tosi paljon.
Pystyisin. Olen seurustellutkin liikenneonnettomuudessa vammautuneen miehen kanssa. Ei hän ollut ihan pyörätuolissa, sillä pystyi liikkumaan keppien kanssa.
Suhde kaatui miehen liialliseen alkoholinkäyttöön.
Jossain tilanteessa voisin. En ehkä kuitenkaan lähtisi tieten tahtoen pyörätuolilla liikkuvan kanssa treffeille.
Olen seurustellut naisen kanssa joka oli pyörätuolissa, ja oli yllättävän hyvbä jopa sängyssä, harmi että hän löysi paremman.
En. Mitä semmoisen kanssa edes tekisi?
En pystyisi. Lähipiirissä on yksi pariskunta, jonka toinen osapuoli tarvitsee hoitoa 24/7. Liian rajoittavaa olisi minulle.
Ideatasolla kuvittelen että tämä on ihan kiinni hänen persoonallisuudestaan ja siitä, mitä sitten ylipäänsä pystyisimme tekemään yhdessä. Todellisuudessa taas todennäköisesti harmittaisi ettei pysty tekemään muuta yhdessä paitsi olemaan jos olisi todella liikuntakyvytön.
Seurustelin miehen kanssa, jolla oli aivan ihana luonne ja hän oli osittain liikuntarajoitteinen, ja mielipuuhaamme olivatkin filosofiset keskustelut ja olimme platonisesti hyvin läheiset, mutta loppujen lopuksi en tiedä ratkaisiko erossa sitten enemmän se, että emme voineet tehdä paljonkaan asioita kodin ulkopuolella yhdessä, vai sekö ettemme sopineet seksuaalisesti yhteen.
Osaan vieläkin kuvitella, että jos natsaisimme persoonallisuuksina todella hyvin tällaisen liikuntakyvyttömän kanssa, haluaisin olla hänen kanssaan vaikeuksista huolimatta. Apuvälineiden kanssa voi tehdä ja mennä, mutta ymmärrän että todellisuudessa kaikki kotoa poistuminen olisi säätämistä ja vaikeaa jos liikuntakykyä ei ole yhtään.
Pystyisin ja olen seurustellutkin. Suhde ei kaatunut miehen liikuntarajoitteisuuteen.
Miksi kukaan haluaisi seurustella sellaisen kanssa? Ehkä joku toinen liikuntavammainen korkeintaan.
En. Vaikka en haluaisi olla pinnallinen, esim pyörätuolissa istuvan jalat näyttävät kammottavilta! Surkastuneet kuiviksi ohuiksi kepeiksi. En pystyisi intiimiin kanssakäymiseen.
Voisin ja seurustelen parhaillaankin. Hän käyttää kävelykeppejä tai rollaattoria,pyörätuoli varalla. Autoa ei kummallakaan. Silti liikumme paljon, matkustelemmekin enkä ole nähnyt tässä vielä mitään haittoja. Olette te kyllä itse outoja päävammaisia!
Minä en itse liikuntavammaisena ala seurustelemaan, en näekkään ketään sellaista.
Seurustelemaan