Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ongelma jos taloyhtiön pihan kautta oikaistaan?

Vierailija
14.06.2023 |

Olen vuosia oikaissut erään naapuritaloyhtiön pihan kautta joka huomattavasti lyhentää matkaani keskustaan. Nyt ko. aidanrako on blokattu ja siinä on kyltti "läpikulku kielletty".Vituttaa. Meidän taloyhtiössä ei ole aitoja lainkaan ja siitä läpi kävellään koko ajan, eikä se minua haittaa. Miksi pitää harmiton juttu kieltää ja vaikeuttaa ihmisten elämää?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tollanen kämppä rivarin päädyssä, että takapihani takaa taloyhtiön maalta kävellään silloin tällöin. Kouluun menevät tai sieltä tulevat skidit ja talon asukkaat ei haittaa, mutta hieman ärsyttää nuorison juopporemmit, jotka kulkee siitä.

Vierailija
42/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen kotitalon lähellä meni ihana reitti, jota pitkin olisi ollut mukavaa vaihtelun vuoksi mennä kotiin. Harmi vaan, että yksi rivitaloyhtiö blokkasi pääsyä kotipihaan, ja oli pakko kiertää koko kortteli. Joten sitä ihanaa reittiä ei tullut usein kuljettua.

Kyllä minua veetutti sitten havaita, että kys rivitalon asukkaat kuitenkin kävelivät meidän pihamme poikki, vaikka heillä oli OMA LYHYEMPI kulkuväylä. Kerrostalomme oli pieni ja siinä oli suojaisa nurmikkoinen takapiha, joka ei näkynyt kadulle. Ei siis mikään hiekkakenttä / parkkipaikka. Siitä vaan nurmikon poikki nämä talsivat ihan pokkana.

Meillä on kaksi taloyhtiötä peräkkäin niin että toisen talon edessä on koulut sekä pysäkit ja meidän takana leikkipuisto ja metsä. Kävelyteitä hyvin. Aina on kuljettu asfaltteja ja kulkuväyliä myöten ristiinrastiin ja helposti päässyt pysäkille.

Nyt nuo on kiertäneet tonttinsa lukkoaidalla niin että joutuu kiertämään pitkän matkaa jostainpuolelta. Samalla kun he itse jatkavat kulkua meidän pihan kautta sinne metsään ja puistoon. Tosi reilua juu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei siedä toista ihmistä. Haudassa kun on sitten niin paljon liikaa hälyä ja muita. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
44/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa jos joku meidän yhtiön pihan läpi kävelee. Itse olen pihassa pari kolme kertaa päivän aikana, miksi se voisi minua vaivata, vaikka se oikaisija osuisi siihen pihaan samaan aikaan mun kanssa!

Mut on niin suomalaisuutta että kaikki maailmassa tapahtuva koetaan häiritseväksi vaikkei sitä näkisi tai kuulisi😂😂

Mä välillä vastailen ittelleni, hehe.

T.Ap (14v)

Vierailija
45/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on kyltti, yksityisalue, en piittaa vaan menen jos se on lyhyempi tie. Ei oo kukaan kysynyt, asun Hgissä, ei täällä tunneta pahemmin naapureita. 

Vierailija
46/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisijat roskaavat, meluavat, varastavat, rikkovat, kurkkivat ikkunoista ja luovat turvattomuutta sekä tallaavat ikävän polun nurmikkoon. Ei omakotitalojenkaan pihalle saa mennä ilman lupaa. Taloyhtiön piha on meidän kotipiha.

Vierailija
47/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn kaltaiset viher punikit eivät tajuu kun kaikki on heidän heillä ainoastaan on oikeuksia.

Vierailija
48/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä kylttejä on ollut ainakin jo 70- luvulla. Silloin oli paljon muitakin, kuten esim. kaupustelu kielletty jne.

70-luku oli kylttien kulta-aikaa:

Kaupustelu ja kerjääminen kielletty!

Älä tallaa nurmikkoa!

Hiljaisuus kirjastossa!

Alle 12-vuotiaat eivät saa käyttää hissiä!

Radiossakin muistutettiin kerrostaloasukkaita elämään hiljaa, koska "seinän takana voi asua naapuri, joka työn, levon tai sairauden tähden tarvitsee hiljaisuutta".

Vierailija
49/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kerrostalo kyttärinä tykkään seurata kun ihmiset kulkee. Ne polutkin on söpöjä. Itsekin oikaisen välillä.

Vierailija
50/51 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirauhan rikkomisesta säädetään rikoslain 24 luvun 1 §:ssä. Pykälän mukaan kotirauhan rikkomiseen syyllistyy se, joka oikeudettomasti

1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan tai

2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla. Henkilö voidaan tuomita kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Jotta henkilölle voidaan tuomita rangaistus kotirauhan rikkomisesta, on teon oltava oikeudeton. Tyypillisimmin oikeus tulla tai jäädä toisen kotirauhan piiriin perustuu kotirauhan haltijan antamaan lupaan. Jos tällaista lupaa ei ole annettu, teko katsotaan oikeudettomaksi.

Kotirauhan rikkojjan saa karkoittaa voimakeinoin. -5uomessa ei kuitenkaan todellisuudessa ole oikeutta.

Vierailija
51/51 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyyttä jos ei ole vara ostaa asuntoa matkasta jonka kykenee egonsa kanssa kävelemään. Järjenköyhyyttä jos toisen pihalle pitää mennä kotirauhaa rikkomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi