Kissan juoma-automaatti
Kissan juoma-automaatti
Millaisia kokemuksia juoma-automaateista, kiinnostaako kissaa juoda mokomista ja onko juominen lisääntynyt.
Mitä merkkiä suosittelet ? Mikä laite on taas täys susi ?
Ja mikä on todella hiljainen laite ?
Kiitos
Kommentit (12)
Kokeilemalla se selviää. Omille kissoille hankin juoma-automaatin ja ne joivat silti mielummin seisovaa vettä kupista. Se oli catit flower fountain, oli melko hiljainen, mutta ei innostanut minun kissoja juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemalla se selviää. Omille kissoille hankin juoma-automaatin ja ne joivat silti mielummin seisovaa vettä kupista. Se oli catit flower fountain, oli melko hiljainen, mutta ei innostanut minun kissoja juomaan.
Ihanaa kun joku vastaa siihen mitä kysytään.
Minulla on tuo ylösalaisin pullo käytössä, mutta ei kissa siitä innostu. Keraaminen tukeva kulho on ollut mieluisin.
Tärkeintä on, että juoma astia on eri paikassa kuin ruoka.
Tuo juoma-automaatti kiinnostaa siinä mielessä, että kun kissa on kiinnostunut vedestä että,
esim. Kun pesen käsiäni on paikalla salamana ihmettelemässä veden lorinaa.
catit flower fountain Ei mikään kaunistus kyllä ole, tosi muovisen näköinen.
Nyt aijon kokeilla jäääpalan laittamista vesikuppiin, viilentämään vettä.
Testin, testin kirjoitti:
Nyt aion kokeilla jääpalan laittamista vesikuppiin, viilentämään vettä.
Oli ihan kiva leikkiä jääpalalla, mutta ei siitä juuri muuta iloa ollut.
Mun kissalla on sellainen keraaminen juomalaite, jossa moottori pitää veden liikkeessä. Siihen mahtuu monta litraa vettä. Kiva ääni, ei kova. Ihan ok näköinen. Mutta kamala puhdistaa, pitää avata moottori kun limottuu. Osat ja limat ei puhdistu koneessa, vaikka keraamiset osat konepestäviä. Onneksi riittää kun putsaa sen parin kk välein. Ja tärkein: kissa tykkää. Juomalaite on khh:n pöydällä, helppo laittaa uutta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun joku vastaa siihen mitä kysytään.
Minulla on tuo ylösalaisin pullo käytössä, mutta ei kissa siitä innostu. Keraaminen tukeva kulho on ollut mieluisin.
Tärkeintä on, että juoma astia on eri paikassa kuin ruoka.
Tuo juoma-automaatti kiinnostaa siinä mielessä, että kun kissa on kiinnostunut vedestä että,
esim. Kun pesen käsiäni on paikalla salamana ihmettelemässä veden lorinaa.
Sama juttu, veden lorina on kissalle fantastista. Ostin myös viime vuonna tuollaisen kissojen juoma-automaatin ja ei ainoakaan kolmesta kissastani siitä juo, toljottavat sopivan matkan päästä. Laitoin pois automaatin. Juu, juoma-astia pitää olla muualla kuin ruokakupin vieressä, sehän on selvä.
Mulla on 2 kissaa joista toinen juo vain ja ainoastaan siitä vesikupista joka on ruokakupin vieressä (noin 10cm päässä). Ei suostu juomaan jos vesikuppia siirtää yhtään kauemmas.
Eli ei pidä paikkaansa kaikkien kissojen kohdalla että vesikuppi ei saisi olla ruokakupin vieressä.
Toinen juo taas mieluiten parvekkeella olevasta kupista. Talvella siellä ei tietenkään pysty pitämään vesikuppia, niin silloin juo olohuoneen kupista.
Kumpikaan ei suostunut julmaan vesiautomaatista vaikka muuten tykkäävätkin katsella virtaavaa vettä esim vesihanasta.
Hoksaako kissa ideaa jos laittaisi jyrsijöiden juomapullon ?
Omani on hyvin kiinnostunut kukkien sumutepullosta, jyrsii nokkaosaa.
Vierailija kirjoitti:
Hoksaako kissa ideaa jos laittaisi jyrsijöiden juomapullon ?
Omani on hyvin kiinnostunut kukkien sumutepullosta, jyrsii nokkaosaa.
Ei liene kallis kallis kokeilu. Mihin sen kiinnittäisi ..
Olen ostanut jo kaksi automaattia. Eivät kelpaa. Molemmat ovat sellaisia, että pitää päivittäin vaihtaa vesi, filtterejä on siinä toisessa myös niitäkin ostin varalle. Kissat kiertää kaukaa vaikka lorisee vesi. Otin pois ja laajat kupit edelleen ja juovat niistä mielellään. Kolme kissaa minulla. Ei sellaista automaattia voi ostaa millään, jossa vesi vaihdetaan vain kerran kuukaudessa tai parin kk välein. Vesi limoittuu ja rupee haisemaan, ei kissat sellaisista tykkää yhtään. Itse katson, että automaatin osto on turhaa rahan tuhlausta. Siinä se kissan juomakuppi menee tiskikoneeseen parin päivän välein ja aamulla raikasta vettä kissoille.
Ihan vaikka sellanen laite, mihin pistät ylösalasin puolentoistalitran pullon. Ei kuulu muuta kun litkimistä.