Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää ostako leveitä vaunuja jos kuljette julkisilla!

Vierailija
14.06.2023 |

...ja pliis ottakaa niistä jo valmiiksi 1,5 m leveistä bugabooistanne ja emmaljungistanne edes ne turhaakin turhemmat sivuromukorit pois.

Jos kuitenkin tulette laivalla ja sivukorin kanssa bussiin ja viette kaksien vaunujen paikan, ja vielä joku istumapaikka jää, se on sitten kohteliasta antaa jollekulle toiselle ja seisoa itse.

Vinkki: vauva on aika kapea olento, se ei tarvitse leveää laivaa köllöttelyyn.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, mulla oli tuplat kun -18 ja -19 -syntyneet lapset oli vaivoja. Kuljin tahallani metrolla ja busseilla, vaikka mulla oli oma auto (ja miehellä oma). Aina tuli tilaa.

Juu no meillä ei tule tilaa kun ei ole sitä tilaa. Ihmiset ei pääse kyytiin.

Vierailija
22/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pakko olla tuplarattaat, kun lapsilla ikäeroa 1v. ja 1kk.

Pitkät, siis sellaiset vaunut/rattaat missä lapset istuu peräkkäin tai osittain päällekkäin muuten vasta veemäiset onkin. Ne ei mahdu yhtään mihinkään. Saatiin sellaiset siskon perheeltä, koska heillä myös pienellä ikäerolla lapset. Kokeilin niitä rattaita kerran, ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oman auton käyttö on aina paras vaihtoehto.

Kaksosten vaunut kannattaa jättää kauppaan ja antaa toinen lapsi pois. Tai mielummin julkiset välineet pitää valmistaa niin, että naiset ja lapset voivat niillä kulkea. Tai isät voisivat kulkea vaunuilla ja julkisilla, niin päästäisiin nopeammin ratkaisuun.

Ehkä paras olisi, että joka toinen vuoro ottaisi kyytiin vain vaunuja, ei muita kulkijoita ja joka toinen ottaisi kyytiin muut kulkijat. Samalla kulkuneuvolla ei Suomessa onnistu.

Vierailija
24/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, mulla oli tuplat kun -18 ja -19 -syntyneet lapset oli vaivoja. Kuljin tahallani metrolla ja busseilla, vaikka mulla oli oma auto (ja miehellä oma). Aina tuli tilaa.

Odottavat seuraavaa bussia sitten. Heidän ongelma se.

Vierailija
25/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut vaunujen kanssa bussilla pakon edessä kolme kertaa.

Lapset ovat käyttäneet kyseisiä vaunuja yhteensä noin 5 vuotta päivittäin. Se vauva muuten kasvaa ja 2v tarvitsee jo aika paljon enemmän tilaa mitä vastasyntynyt.

Lienee selvää, miksi käytännöllisyys bussissa ei ollut vaunuja valitessa kriteeri? Voisin olettaa, että sellaiset jotka lähes päivittäin käyttävät julkisia, ottavat tämän kyllä huomioon sillä ei se mukavaa ole heillekään, kun jatkuvasti saa taistella mahtuuko sinne ja tänne.

Vierailija
26/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin ensisijainen pointti vaunujen ostamisessa nimenomaan ketteryys. Se, että pääsee helposti erilaisista ovista sisään, mahtuu helposti hissiin ja julkisiin (en halunnut jäädä kotiin jumiin sen takia että vaunut ei mahdu vaikka lemoikahvilaan). Plus renkaat sellaiset ettei tarvitse jyrätä lumihangessa. Kapeat ja kevyet (briot oli mullakin) vaunut, oli sellaiset millä pääsi joka paikkaan ilman, että tarvi kovin usein jäädä pysäkille tai huudella ohikulkijoita nostamaan tai työntämään kynnyksillä ja ahtaissa paikoissa. Autoonkin sai näppärästi kun ei painanut tonnia. Säilytystilaa oli kauppakasseillekin alla, muut roinat roikkui kahvassa.

Vierailija
27/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat käyttäneet kyseisiä vaunuja yhteensä noin 5 vuotta päivittäin. Se vauva muuten kasvaa ja 2v tarvitsee jo aika paljon enemmän tilaa mitä vastasyntynyt.

Lienee selvää, miksi käytännöllisyys bussissa ei ollut vaunuja valitessa kriteeri? Voisin olettaa, että sellaiset jotka lähes päivittäin käyttävät julkisia, ottavat tämän kyllä huomioon sillä ei se mukavaa ole heillekään, kun jatkuvasti saa taistella mahtuuko sinne ja tänne.

Miten käytännöllisyys poissulkee pitkäikäisyyden? Meillä kapeat vaunut muuttui myöhemmin rattaiksi ja oli käytössä lähes neljä vuotta. En käsitä mihin olisin tarvinnut painavia ja leveitä?

Vierailija
28/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännöllisyys poissulkee pitkäikäisyyden? Meillä kapeat vaunut muuttui myöhemmin rattaiksi ja oli käytössä lähes neljä vuotta. En käsitä mihin olisin tarvinnut painavia ja leveitä?

Juu ihan kyllä menee samoissa brion kapeissa ja ketterissä yhdistelmärattaissa se 3-vuotias kuin se vauvelikin. Kannattaa ostaa kerralla hyvät. Käytettynäkin saa edullisesti.

Vierailija
29/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottavat seuraavaa bussia sitten. Heidän ongelma se.

Saatat olla itse aivan yhtä hyvin se, joka jäät pysäkille odottamaan sitä seuraavaa bussia pakkaseen vauvan kanssa. Ja ehkäpä vielä seuraavaakin. Se on sitten sun ongelma se. Mutta mä ainakin koen sillä tavalla solidaarisuutta myös muita ihmisiä kohtaan, että musta on kivempi ettei kukaan jäisi pakkaseen. Sen lisäksi kun niistä valtavista vaunuista ei ole missään suhteessa mitään hyötyä, kyllä isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa julkisilla säännöllisesti kulkevien kannattaisi ostaa kompaktit.

Vierailija
30/35 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
31/35 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Täällä päin ainakin vaunupaikalla busseissa ei ole vaunullisia ensinkään vaan nuorisoa jalat ojennettuina penkeille mukavasti. Kun itse yrittää vaunuineen (jotka ovat muuten yhdet markkinoiden kapeimmista malleista) katsotaan vaan hoo moilasena että jaa onkohan mää tiellä. 

Tai sitten siinä on ne yhdet vaunut poikittain ja tuore mamma räpeltää puhelintaan ja vie yksillä vaunuilla koko kolmen vaunupaikan tilan. 

Meille muuten tulee pian perheenlisäystä ja eteisessä odottaa VIEREKKÄIN istuttavat tuplat. Ja taatusti aion käyttää tilaisuuden jyrätä niillä jokaisen päälle, joka ei ymmärrä siirtyä.

Vierailija
32/35 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ennemmin helvetti jäätyy kun äiti ihminen alkaa ajattelemaan muita kuin itseään ja omaa lastaan

Vierailija
33/35 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa aina kauheasti jos bussiin tulee joku äityliini rattaidensa kanssa, vaikka Vauvat ihania onkin.

Mutta kun useimmiten parkkeerataan niin leveästi, että saa jännittää mahtuuko siitä ohi  :(

Ottakaa please muutkin ihmiset huomioon kun julkisilla kuljette.

Mieluummin käyttäkää omaa autoa.

Vierailija
34/35 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa aina kauheasti jos bussiin tulee joku äityliini rattaidensa kanssa, vaikka Vauvat ihania onkin.

Mutta kun useimmiten parkkeerataan niin leveästi, että saa jännittää mahtuuko siitä ohi  :(

Ottakaa please muutkin ihmiset huomioon kun julkisilla kuljette.

Mieluummin käyttäkää omaa autoa.

On muuten jännä, miten paljon ensin toitotetaan ekologisuuden ja joukkoliikenteen puolesta, ja yksityisautoilu kamalaa.

Vaan kun saa lapsen, niin sitten saakin joka puolelta kommenttia, että miksei ole autoa. Näin omalla kokemuksella.

Siirryinpä siis itsekin yksityisautoilijaksi lapseni pikkulapsi-aikana. Nyt lapsi on jo koululainen, mutta autoilua jatkan yhä, ja jatkan tulevaisuudessakin. 

Vierailija
35/35 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvää päivää, ihan ensimmäisenä sen sivukorin poisto ei vaikuta leveyteen mitenkään, toisekseen se aisa työtyy sisään eli ihan yhtä paljon vie tilaa kun vaunut joissa aisa käännetään alas tai ylös. Kaikilla on oikeus kulkea julkisissa ym tiloissa sellaisilla vaunuilla kuin haluaa, ihan yhtälailla ihmiset vie pyörä kärryillä iso tilan joka suunnasta julkisissa. Ja meillä on bugaboo donkeyt joilla joskus mennään tuplina ja joskus monoina, näin autottoman perheenä monoihin sen sivukorin avulla saa mahtumaan kaupasta enemmän tavaraa ja lähin kauppa on bussimatkan päässä.