IL:n tiedot Säätytalolta: Tuleva hallitus aikoo patistaa toimeentulotukea nostavat töihin tuen ehdoksi työn vastaanottaminen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…
Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat.
Iltalehdelle kerrotaan, että ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.
Ellei henkilö näin toimi, toimeentulotukea leikattaisiin.
Ja näin kurjistetaan!! Jee Orpo jee!!
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoittelu ei auta mitään mutta saa ainakin ihmetellä. Millaiseksi tämä maa on menossa? Kaikki huonot puolet markkinataloudesta ja kommunismista. Todella hirveää. Ihmiset ei tajua mitä tuo tulee merkitsemään nyt työssäoleville. Kenet vain voidaan tulevaisuudessa korvata 580 euron " työntekijällä".
Nasse saksa oli syvässä lamassa... mitkä olikaan ps näkemyksen h o l o k a u s t i i n ja etnisiin vähemmistöihin?
porukka äänesti kun luuli että bensan hinta madaltuu no lupashan aatukin kansalle töitä.
Nyt kannattaa muistaa että jos näitä sipilän aikasia + 9 euroa päivä hommia koettavat alkaa teetättämään sitten tehkää se +9 euron määrä töitä.
Orpolle voi sanoa että ihanko oikeasti olet leikkimässä suomen pelastajaa?
Ei kannata unohtaa mikä se päämäärä oikeasti on, sen pitää olla kansalaisten hyvinvoinnin turvaaminen, ILMAN TEMPPUJA.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavoitellaan 100 000 uutta työllistä. Ovatko siis toimeentulotuella töitä tekevät työllisiä? Kiva,,heistä saadaan ilmaisia orjia kuntiin! Luuletteko että kukaan enää maksaa palkkaa esim kirjaston työntekijöille tai hoiva alalla?
Sehän tässä on tavoitekin, koska julkisella puolella ja kunta-aloilla on suurimmat palkkamenot. Näistä menoistaan ne säästöt saadaan näppärästi!
Otsikko on sadistinen fantasia. Kannustin töissä olevien motivoimiseksi.
Avoimet työpaikat syntyy työpaikkojen vaihtamisesta työssäolijoiden kesken, se on se iso kusetus avoimien työpaikkojen määrän takana.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan ihmistä elätetään ainoastaan, jos hänen ei ole *mahdollista* elättää itse itseään.
Siis vielä lyhyesti:
-Jokaisen kuuluu itse elättää itsensä ja alaikäiset lapsensa
-Jos tämä ei ole mahdollista, voi saada (usein väliaikaista) tukea
Pitäisikö alkaa puuhata perustuslakiin muutosta? Rahaahan syntyy ihan itsestäänkin jostakin...
Erikoinen lain tulkinta. Oma vihaväritteinen mielipide ei ole yhtäkuin Perustuslaki. Tämä vain tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea ja ihmettelen miten tämä on kurjistamista. Ettekö te halua mennä töihin? Minä ainakin odotan, että pääsen vihdoinkin tekemään töitä.
No hyvä. Kai ymmärsit, että palkkaa et kuitenkaan saa? Ainoastaan sen toimeentulotuen.
Meillä siis tulee noin miljoona työtöntä. Kun heillä on nälkä ja lähtee kadulle jokainen voi arvata mitä tapahtuu. Tietenkin äärioikeisto syyttää tästäkin juutalaisia ja mustia.
Ihan ok, jos työstä saa PALKKAA. Todellakin kelpaisi palkkatyö, oli kyseessä sitten vaikka päiväkodin siivous.
Vierailija kirjoitti:
Rottien vikinä on musiikkia korvilleni. Kyllä kaikille joku homma löytyy julkiselta puolelta. Tulee olemaan todella siistit julkiset vessat ainakin jatkossa kun loisarmeija siivoaa niitä joka arkipäivä 8h 💪💪
Sinua varten koko uutisankka on laadittukin. Jotta tuntisit onnistumista edes jossain elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea ja ihmettelen miten tämä on kurjistamista. Ettekö te halua mennä töihin? Minä ainakin odotan, että pääsen vihdoinkin tekemään töitä.
No hyvä. Kai ymmärsit, että palkkaa et kuitenkaan saa? Ainoastaan sen toimeentulotuen.
Voiko se olla noin? Silloinhan ei kannata enää pitää niitä normaalipalkalla tekeviä ihmisiä hommissa, kun saa puoli-ilmaiseksi työntekijöitä.
Höpö höpö. Kukaan juopoille ja sairaille töitä tarjoa kun ei tarjoa terveille ja työhaluisillekaan :D Sitäpaitsi iso osa tt-tuen saajista on jo kahdessa tai kolmessa työssä.
Tää on joku persujen kännissä kehittämä käsitys asioista taas.
Vierailija kirjoitti:
Huom vastikkeellisuus tarkoittaa myös avustavia siivous, ruokahuolto, ym tehtäviä kunnissa ja laitoksissa. Eli toimeentulotuen saamisen ehtona on vastaanotettava näitä avustavia tehtäviä jos ei ole mahdollisuutta/halua työllistyä "oikeisiin" töihin
Avustavat työt ovat oikeita töitä ja ne ovat yhtälailla tärkeitä kuin muutkin työt. Siksi niistä pitäisi maksaa kunnollista palkkaa eikä niitä pitäisi teettää ilmaistöinä.
Avustavia töitä on paljon muitakin kuin siivoaminen tai jotkut ruokahuoltoon liittyvät työt. Tietysti nekin ovat tärkeitä. Todella tärkeitä. Yhteiskunta ei toimisi kovin montaa päivää jos siivoojat ja ruokahuolto menisivät kokonaan lakkoon.
Itse teen avustavia töitä hyvällä palkalla. Työni on sellaista, jonka merkitys nousee näkyviin vasta sitten jos tulee joku ongelma eikä kaikki toimi niinkuin pitäisi. Työni avulla ne ongelmat saadaan selvitettyä kohtuullisen kivuttomasti.
Muulloin työni nähdään pelkästään turhana kulueränä, joka tehdään vain koska EU vaatii.
Miten työkyvyttömät, eläkeläiset, yksinhuoltajat?
Käytännössä siis lopetamme toimeentulotuen.
Töitä ei ole kaikille ja palkka ei riitä arkeen.
Tämä hallitus kaatuu ennen syksyä.
Upea homma vielä kun varmistetaan että jokaiselle tarjotaan työtä, olkoon se sitten vaikka metsän haravointia 8h/päivä. Tekee kansanterveydelle todella hyvää että kaikki saadaan liikkumaan ja sosialisoimaan. Kukaan ei mätäne yksiönsä sohvalle
Entäs ne jotka jo käyvät töissä ja saavat toimeentulotukea? Niitä taisi olla 30 % toimeentulotuen saajista jollen väärin muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se olla noin? Silloinhan ei kannata enää pitää niitä normaalipalkalla tekeviä ihmisiä hommissa, kun saa puoli-ilmaiseksi työntekijöitä.
Viimeinkin lamppu syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan ihmistä elätetään ainoastaan, jos hänen ei ole *mahdollista* elättää itse itseään.
Siis vielä lyhyesti:
Pitäisikö alkaa puuhata perustuslakiin muutosta? Rahaahan syntyy ihan itsestäänkin jostakin...
Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä.
Jos, ei voi oikeasti valita, ei silloin myöskään kykene "elättämään itseään".
Näin ollen leikkuri on perustuslain vastainen. Joko toimeentulotukea maksetaan "liikaa" tai jos, ei makseta, niin silloin leikkuri on perustuslain vastainen.
Siis vielä lyhyesti: