Mitä järkeä on asua vuokralla, jos omistaa useita sijoitusasuntoja?
Niin kuin vaikka tuo Käärijä. Minun maalaisjärjellä vuokralla asumisessa ei ole mitään järkeä, jos on mahdollisuus maksaa omaa. Ja Käärijällä ilmeisesti olisi, jos useamman asunnon omistaa.
Kommentit (42)
Hän haluaa sijoittaa rahansa ja oma asunto ei ole sijoitus.
Ehkä hän ei saa enempää lainaa, jotta voisi ostaa oman.
Ja ehkä sijoitusasunnon tuotot ovat isommat kuin vuokramenot.
Miksei asu itse yhdessä omistamistaan asunnoissa, vaan vitsaili jo viisujen aikaan siitä että asuu jossain 20 neliön kopissa kun ei muka ole varaa muuhun. Niin no, ehkä ne sijoituskämpät on eri kaupungeissa tai yhtä pieniä.
Koti jossa asuu on vain kuluerä, joka ei tuota mitään. Sijoitusasuntojen tuotoilla ikään kuin itse asuu ilmaiseksi ja se vapauttaa pääomaa sijoittaa rahansa järkevämmin.
Miten sinä sijoitat ja säästät eli jääkö sinulle esim asuntolainan ja muiden asumisenkulujen jälkeen sijoittaa ja säästää? Oletko nyt pystynyt kotiuttamaan varoja, kun esim kulut ovat kasvaneet?
- vuokralla asuva sijoittaja
Itsekin asun vuokralla, vaikka minulla on liki miljoonan sijoitusvarallisuus. Joustavaa ja helppoa. Kun lapsi lähti maailmalle, myin asuntoni ja muutin vuokralle.
Omistan tosin vuokranantajani osakkeita nykyään aika isolla summalla :-)
Nyt saa asua vuoden ilmaiseksi. Järkeväähän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Miksei asu itse yhdessä omistamistaan asunnoissa, vaan vitsaili jo viisujen aikaan siitä että asuu jossain 20 neliön kopissa kun ei muka ole varaa muuhun. Niin no, ehkä ne sijoituskämpät on eri kaupungeissa tai yhtä pieniä.
Mulla on kämppiä esim Kajaanissa. :D Kuka siellä haluaa asua, jos ei ole sinne syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vuokran maksaminen ei ainakaan ole fiksua, jos samalla rahalla voisi kartuttaa omaisuuttaan, eli maksaa omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran maksaminen ei ainakaan ole fiksua, jos samalla rahalla voisi kartuttaa omaisuuttaan, eli maksaa omaa.
Sijoitus se ei silti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sinä ajattelit kotiuttaa omaisuutesi? Maksat asuntolainaa vielä eläkkeelläkin? Perikunnalle jää käteen kasapaskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on jos kovempaa tuottoa saa muualta. Asuntojen hinnat eivät ole varsinaisesti olleet nousussa viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten sijoittamista kartuttaa vuokranantajan omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sijoituskiimaisten mielestä sijoitus, jos ei oma asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin sinä ajattelit kotiuttaa omaisuutesi? Maksat asuntolainaa vielä eläkkeelläkin? Perikunnalle jää käteen kasapaskaa?
Velattomasta talosta ei tarvitse maksaa asuntolainaa. Perikunta tehköön talolle ja tontille mitä tykkäävät, sitten joskus.
Jos omistaa useamman sijoitusasunnon niin sitten ne "tyhjät" kuukaudet vuokralaisten välillä tietysti kannattaa käyttää hyödyksi.
Mikä vaikeaa tässä?
No voi olla, ettö asuu äitinsä omistamassa sijoitusasunnossa vuokralla, niin ei välttämättä vuokra päätä huimaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sijoituskiimaisten mielestä sijoitus, jos ei oma asunto?
En ole asuntoani pitänyt sijoituksena vaan välttämättömänä pahana. Nyt menossa kolmas talo, paikkakunnalta muuttojen takia. Oma tupa, oma lupa. (Vuokralla viimeksi -90 luvun alussa)
Yksinkertaista aritmetiikkaa.