piintynyt tupakanhaju pois parvekkeelta?
hei, voisitteko auttaa?
tarvitsisin vinkkejä ehdotuksia parvekkeen puhdistamiseen: parvekkeelle (seiniin ja lattiaan) on piintynyt voimakas tupakanhaju
olen todella kiitollinen kaikista vinkeistä ja ehdotuksista
Kommentit (17)
Onko lasitettu parveke? Jos on, otsonointi on aika tehokas. Laitteen voi vuokrata.
Otsonointi. Mutta mun asunto haisee tupakalle, vaikka en polta, sillä naapurissa tupakoidaan sisällä :( ja isännöitsijä kertoi, että ei voi kieltää.
kiitos paljon neuvosta, on lasitettu parveke
osaatko kertoa minkä hintaista on suunnilleen?
siis minkä hintaista on otsonointi?
Mä poltin ennen omalla parvekkeellani, mutta lopetin tupakanpolton. Pesin hajut pois vahvalla pesuaineella, parvekelasit ja olkkarin ikkunan Fairy Max Powerilla ja lattiat ja seinät ammattilauskäyttöön tarkoitetulla yleispesuaineella. Siinä hommassa täytyy käyttää reilusti pesuainetta, lämmintä vettä ja siivousvälineitä. Mulla tuli 3 ämpärillistä kuravettä sen parvekkeen pesusta. Ei haise enää tupakalle.
Otsonointi ei poista pinnoille tarttunutta tervaa ja likaa. En suosittele sitä.
Vierailija kirjoitti:
Otsonointi ei poista pinnoille tarttunutta tervaa ja likaa. En suosittele sitä.
Minun edellisen vuokralaiseni kaveri poltti asunnossa, ja haju jäi. Kolmen päivän otsonointi oli tosi tehokas, ei haise enää yhtään.
Laitteen vuokra oli muistaakseni noin viisikymppiä per päivä.
Onko kukaan muuten kokeillut höyrypesuria tuollaiseen hommaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä poltin ennen omalla parvekkeellani, mutta lopetin tupakanpolton. Pesin hajut pois vahvalla pesuaineella, parvekelasit ja olkkarin ikkunan Fairy Max Powerilla ja lattiat ja seinät ammattilauskäyttöön tarkoitetulla yleispesuaineella. Siinä hommassa täytyy käyttää reilusti pesuainetta, lämmintä vettä ja siivousvälineitä. Mulla tuli 3 ämpärillistä kuravettä sen parvekkeen pesusta. Ei haise enää tupakalle.
Jos ei tuo auta, niin tilaa otsonointi, googleile , ehkä n200e se maksaa.
voiko vuokranantaja maksaa tuon vai pitääkö itse maksaa kun on asunnon vuokrannut?
Parvekkeen pesuun riittää ihan tavallinen Fairy ja kunnon siivousvälineet. Kokemusta on.
Etikkavesi puhdistaa ja poistaa hajuja. 1 osa väkiviinaetikkaa ja 9 osaa viileää/haaleaa vettä. Ei tarvitse huuhtoa.
Tuuletus ei ilmeisesti tehoa, eli haju on pinttynyt pintoihin?
Kokeile laittaa etikkaa muutamiin astioihin ympäri parveketta.
Parvekelasien pesua kannattanee myös kokeilla.
joo, tuuletus ei ole auttanut, haju tosiaan piintynyt pintoihin
tuota etikkaakin voin kokeilla
kiitos kaikille paljon hyvistä vinkeistä
Auttoiko mikään keino? Täällä samaa ongelmaa itsellä, seinät ja lattia betonia, niin millä aineilla pesisi?
itse en polta ollenkaan
tämä on vuokra-asunto, joten ehkä edelliset tai sitä edeltävät asukkaat ovat polttaneet