Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS takana kyläreissu jossa MINÄ kyselin muiden kuulumisia ja pidin keskustelua yllä, KUKAAN EI kysellyt minulta mitään.

Vierailija
07.12.2006 |

Olen niin kyllästynyt siihen, että minä pidän aina keskustelua yllä ja osoitan kiinnostusta muita ja heidän elämäänsä kohtaan. Olisin halunnut kertoa raskaudestani tällä reissulla ja sanoinkin että " meille on muuten tulossa toinen lapsi silloin ja silloin..." mutta samaan aikaan yksi vieraista sanoi jotain, huomasi toki että puhui kanssani yhtäaikaa muttei viitsinyt kysyä että " anteeksi, mitä yrititkään sanoa" kuten kohteliasta olisi.

Kyllästyttää tälläinen. Kyllä arvostan small talkin osaajia jotka kyselevät kuulumisia yms eikä ole suomalaisia tuppisuita jotka puhuvat vain kun jotain kysytään!

Olen muutenkin harkinnut sellaista kavereiden ja tuttavien karsimista jotka eivät osoita kiinnostusta elämääni kohtaan.

Onko muilla tälläistä????

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sen takia karsinut tuttavapiiriä

Vierailija
2/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavattiin paria miehen kaveria naisystävineen useamminkin. Kyllästytti käydä kyläilemässä, kun kukaan ei kysyny multa yhtään mitään. Niinpä en sit itekään puhunu kenellekään mitään... Oikeastaan katoin sivusta hieman huvittuneena, et aikooko nää todella koko visiitin ajan välttyä puhumatta mulle? Koskaan en syytä tienny - aika hiljasta porukkaa ovat muutenkin. Nykyisin ei heidän kanssa enää tavatakaan. Monen muun tuttavapariskunnan kanssa kyllä juttu luistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia luonteita ja heillä on erilaisia taitoja. Jotkut meistä osaavat small talkin hyvin, jotkut jotain muuta. Sellaista elämä vain on. Suomalaisessa kulttuuriin small talk ei ole pahemmin kuulunut, joten ei ole harvinaista, ettei sitä osata. Tuskin ihmiset tarkoittavat olla epäystävällisiä, he vain käyttäytyvät eri " koodiston" mukaan kuin sinä itse.

Minä olen usein porukassa keskustelun ylläpitäjä, mutta ymmärrän etteivät kaikki voi olla kuten minä. Jos koen osani raskaaksi, olen opetellut olemaan hiljempaa. Kyllä ne muut selviytyvät.

Vierailija
4/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen ei koskaan vastata vain yhdellä sanalla, vaan aina lauseella. On tietysti ongelmallista, jos kukaan ei kysy koskaan mitään, mutta tätä voisi itse kukin - me hiljaisemmat - miettiä tahollaan.

Vierailija
5/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitten se toinen ääripää johon olen hieman kyllästynyt. Olen miettinyt onko väärin karsia tuttavapiiriä mutta miksi toisaalta olisi pakko olla sellaisten kanssa joiden seurassa tulee paha mieli? Tykkään itse puhua itsestäni ja kysellä muiden elämästä mutten halua tyrkyttää eli en kerro henkilökohtaisuuksia jos sitä kohtaan ei osoiteta kiinnostusta.

Hankalaa...

ap

Vierailija
6/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy kaikkien tuttavieni seurassa aina hirveän hyvin, en kuitenkaan ole alkanut varsinaisesti karsimaan heitä tuttavapiiristäni, tapaan vain harvemmin, ettei ala ärsyttämään niin pahasti.

Tosin niinhän se on, että kun harvoin nähdään ja ei ole oikein mitään yhteistä, yhteydenpito on jäänyt koko ajan vähemmälle. Tavallaan surullista, kun noissakin ihmisissä on hyvät puolensa.

Vierailija
7/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

åuhuu liikaa ja kukaan ei viitsi kysellä, kun olet muutenkin koko ajan äänessä. Kkokeile olla hiljaa, jos joku sitten kysyisi sinultakin.

Vierailija
8/8 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

åuhuu liikaa ja kukaan ei viitsi kysellä, kun olet muutenkin koko ajan äänessä. Kkokeile olla hiljaa, jos joku sitten kysyisi sinultakin.

Olen luonteeltani iloinen ja energinen ja keskustelen ihmisten kanssa. Ehkä muut olettavat, että olen tyytyväinen siihen tilanteeseen ja keskustelun kulkuun vaikka oikeasti haluaisin että joku osoittaisi kiinnostusta myös minua kohtaan.

Täytyy kai kokeilla sitä hiljaa oloakin joskus:)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi