Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme lapsen ja nyt meitä ei kutsuta enää mihinkään

Vierailija
13.06.2023 |

Vähän harmittaa, kuinka tavallista on tämä että kun kaveriporukassa yhdet saavat lapsen, niin muut eivät kutsu enää mihinkään?

Kaveriporukassa on kyllä perheellisiäkin, mutta heidän lapsensa ovat jo isompia kuin meidän. Minustakin olisi kiva muutaman kerran vuodessa juhlia kavereiden kanssa, mutta nyt porukka juhlii ilman meitä.

Ennen lapsen saamista järjestimme näille kavereille juhlia joka vuosi, ja sinne olivat tervetulleita kaikki. Nyt kun emme pysty itse järjestämään, niin he järkkäävät juhlia joihin meitä ei kutsuta.

Ehkä tämä nyt vain kuuluu tähän elämän vaiheeseen, mutta kyllä joku osa aivoissani myös sanoo, että he eivät ehkä sitten mitään oikeita ystäviä olleetkaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät varmaan, että yrität tuoda lapsen mukana. Oletko joskus tehnyt näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pysty itse järjestämään?

Onko teillä tarkat aikataulut? Tavat ja rutiinit?

Olen silti sitä mieltä että ystävät pitää kutsua, vaikka nämä eivät enää kykene joustamaan missään lasten myötä. Päikkärit, syömiset, allergiat, lisää päikkäreitä, hys hys kaikki hiljaa kun yksi nukkuu 3 tuntia, toiset leikkii liian rajusti, nyt pitäisi ulkoilla, nyt pitäisi syödä, onko sitä onko tätä, nyt pitää alkaa yöunille hys kaikki....

Vierailija
4/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyyh nyyh...

Vierailija
5/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Haluaisin kovasti joskus päästä näkemään kavereita ilman lasta. Tai vaikka lapsen kanssakin, miten vain, mutta lähtökohtaisesti en veisi lasta minnekään juhliin missä ei ole paikalla toisiakin lapsia.

Ap

Vierailija
6/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani ajauduin ystäväpiireistä ulkolaidalle ja ulos, koska en pariutunut enkä hankkinut lasta. Sinkku ei kelvannut pariskuntien eikä lapsiperheiden koteihin eikä menoihin mukaan.

Vierailija
7/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Haluaisin kovasti joskus päästä näkemään kavereita ilman lasta. Tai vaikka lapsen kanssakin, miten vain, mutta lähtökohtaisesti en veisi lasta minnekään juhliin missä ei ole paikalla toisiakin lapsia.

Ap

Sitten olet ehkä tehnyt jotain muuta ärsyttävää kuten selittänyt liikaa lapsesta tai valittanut jaksamista. Kutsu kaverit syömään ja juomaan niin siinähän se selviää.

Vierailija
8/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pysty itse järjestämään?

Onko teillä tarkat aikataulut? Tavat ja rutiinit?

Olen silti sitä mieltä että ystävät pitää kutsua, vaikka nämä eivät enää kykene joustamaan missään lasten myötä. Päikkärit, syömiset, allergiat, lisää päikkäreitä, hys hys kaikki hiljaa kun yksi nukkuu 3 tuntia, toiset leikkii liian rajusti, nyt pitäisi ulkoilla, nyt pitäisi syödä, onko sitä onko tätä, nyt pitää alkaa yöunille hys kaikki....

Ajatus oli että edes joskus pääsisin kavereiden kanssa juhlimaan aikuisten kesken ja järjestäisin lapselle hoitajan siksi aikaa.

Me ollaan järjestetty yhdet isot juhlat lapsen syntymän jälkeen ja sinne kyllä tulivat aika lailla kaikki tästä kaveriporukasta, mikä oli tietysti kiva.

Mutta kunnon juhlien järjestäminen on ollut aina päiväkausien, jopa viikkojen työ ja osa kavereistakin mielellään juhlii seuraavaan aamuun asti. Tässä elämäntilanteessa en vaan oikein pysty järjestämään sellaista. Talkoohengessä voisin yhdessä toisten kanssa järjestää, jos sellaiseen tarjoutuisi mahdollisuus.

Vierailija
9/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin vanhemmite alkanu epäillä koko käsitettä "oikea ystävä". Onkohan sellasia edes loppupeleissä olemassakaan kun tuntuu että kaikki ystävyydet pyörii sen ympärillä mitä joku tarvii tai saa.

Vierailija
10/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani ajauduin ystäväpiireistä ulkolaidalle ja ulos, koska en pariutunut enkä hankkinut lasta. Sinkku ei kelvannut pariskuntien eikä lapsiperheiden koteihin eikä menoihin mukaan.

Säälittävää. Ei siis sulta vaan niiltä muilta.

Vierailija
11/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirit ovat yllättävän homogeenisia. Pienikin poikkeama ja olet ulkolaidalla.

Olen ratkaissut asian niin, että minulla on monelaisia ystäviä, jotka ovat eri elämäntilanteissa. Tapaan heitä kutakin erikseen. Valitettavasti juhlia tai muita kokoontumisia tässä järjestelyssä ei oikein ole, mutta kohtaamiset on ehkä tietyllä tapaa syvällisempiä kuin minglaten tavatessa.

Vierailija
12/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vaikuttaa, että eivät ole oikeita ystäviä, vaan enempi kamuja, jotka nyt sitten hylkäävät.

Itse olen tehnyt asioita "väärässä järjestyksessä" ja esim. minun ja ystävieni pikkulapsiajat eivät ole kohdanneet. Ystävät ovat silti pysyneet . 

Toivottavasti teillä on muita läheisiä, joiden kanssa jakaa elämän iloja ja suruja.

Vierailija
13/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

Vierailija
14/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten olet ehkä tehnyt jotain muuta ärsyttävää kuten selittänyt liikaa lapsesta tai valittanut jaksamista. Kutsu kaverit syömään ja juomaan niin siinähän se selviää.

Tietääkseni en ole, oikeastaan olen yrittänyt sitä tietoisesti välttää. Olen kyllä ollut kavereita näkemässä selvin päin, koska imetin ja lähdin melko aikaisin autolla kotiin lasta nukuttamaan. Siitä on varmaan sitten tullut sellainen vaikutelma että olen nykyään tylsimys.

Ehdotatko siis että kutsun kaverit kylään ja kysyn ihan suoraan?

Ap

Vierailija
15/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlia ei ilmeisesti ole, vaan kaverijuhlia. Minkälaatuisia juhlia olivat, bile vai pönötys. Pikkulapsi ei jaksa aikuisten juhlia tai aikuiset jaksa pikkulapsen menoa. Aikuinen oli aikuisen kaveri, lapsi on ihan uusi henkilö. Olisiko joku muu äiti, perhe tai perheet teidän kaveriksi, jotka kyläilevät. Onko porukkaa pakko olla kerralla niin paljon?

Vierailija
16/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveripiirit ovat yllättävän homogeenisia. Pienikin poikkeama ja olet ulkolaidalla.

Olen ratkaissut asian niin, että minulla on monelaisia ystäviä, jotka ovat eri elämäntilanteissa. Tapaan heitä kutakin erikseen. Valitettavasti juhlia tai muita kokoontumisia tässä järjestelyssä ei oikein ole, mutta kohtaamiset on ehkä tietyllä tapaa syvällisempiä kuin minglaten tavatessa.

Sama täällä. En tosin ole koskaan liiemmin viihtynyt missään juhlissa tai porukkakokoontumisissa enkä ole emännöijätyyppiä, joten minulle passaa mainiosti se(kin), ettei isommalla joukolla ole ikinä mitään häppeninkiä. Isossa porukassa ihmiset alkavat helposti feikata ja etsiä vaistomaisesti jotain nokkimisjärjestystä - tämä on yllättävän yleistä juhlissa, koska alkoholi tekee monista piruja - ja kaksin tapaamiset ovat paljon aidompia ja antoisampia.

Vierailija
17/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tietääkseni en ole, oikeastaan olen yrittänyt sitä tietoisesti välttää. Olen kyllä ollut kavereita näkemässä selvin päin, koska imetin ja lähdin melko aikaisin autolla kotiin lasta nukuttamaan. Siitä on varmaan sitten tullut sellainen vaikutelma että olen nykyään tylsimys.

Ap

Ei vaan pyydä ne johonkin aikuisten ruokapaikkaan syömään ja juomaan. Jos kaikilla on yllättäen jotain muuta, voi siitä vetää johtopäätöksiä.

Vierailija
18/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole saanut lasta (halusta huolimatta, en asiaa ole tuonut kaveripiirissä kuitenkaan esille) ja minua ei kutsuta mihinkään.

Kaverit yksi kerrallaan ovat joko vain vain kahdestaan perheen kesken tai lähisuvun kanssa tai aivan ehkö yhden bestiksen kanssa. Ei ole minua enää kutsuttu illanviettoihin kun lapselliset viettävät niitä vain lasten tätien/setien tai isovanhempien kanssa.

Vierailija
19/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tavatessanne puhunut muustakin kuin lapsestasi ja kysynyt myös muiden kuulumisia ja oikeasti kuunnellut etkä vaan kääntänyt taas puhetta vauvaasi. Oikeasti suurin osa uusista vanhemmista kuvittelee puhuvansa muustakin kuin vauvasta mutta totuus on aivan toinen.

20/28 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tekivätkö porukasta muut samalla tavalla silloin, kun heidän lapsensa olivat vauvoja? Olisiko sulla nyt mahdollisuus lähteä juhlimaan siten, että pystyt olemaan loppuun asti juhlissa? Mä kyllä suosittelen kokeilemaan tuota, mitä nro 17 ehdotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan