Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikkaopeja paikalla? Tässä teille oiva konsti joukkueiden valintaan

Vierailija
13.06.2023 |

Armeijassa aliupseerikoulussa ryhmätaitokilpailujen ryhmien muodostuksessa kouluttajilla oli nerokas taktiikka.
Aukin oppilaat muodostivat itse ryhmät; näin tuli selkeästi hyväkuntoisten ja sitten huonokuntoisten ryhmät.
Osassa ryhmiä oltiin itsevarmoja voitosta; palkintona oli 4 kuntoisuuslomapäivää! Itse olin hiukan huonokuntoisia parempi, mutta en sielä parhaimpien joukossa ja uskoinkin, etten taatusti ole voittajaporukassa.

Kouluttajilla oli ässä hihassa. Kun RTK lähestyi, täysin puskista käskettiin koko auk paririviin käytävälle.
Kouluttajat totesivat, että nyt vähän hämmennetään ryhmiä. Heittelivät randomilla valintakriteerejä; jos sukunimesi alkaa k:la, menet ryhmään 1. Jos etunimesi alkaa j:lä, ,menet ryhmään 2. Jos syntymäkuukausi on huhtikuu, menet ryhmään 3 ja niin edespäin. Porukka oli oikeasti hämmentynyt tilanteesta.

Loppupeleissä oli tasaisia ryhmiä. Ryhmässä oli huonokuntoisia, hyväkuntoisia, suunnistajamestareita, yksi huippukuntoinen rajavartiostolta pv:n varusmiespalvelukseen vaihtanut jne. Lopputulema oli, että olinkin voittajaryhmässä. Suunnistajamestari oli todellinen motivoija ja osasi hommansa. Lopputuloksena olimme maalissa 9 tuntia ennen seuraavaa perässä tullutta ryhmää. Muissa ryhmissä alettiin ottamaan puolen tunnin marssitaukoja ja laiskistuivat.
Kyllä oltiin maalissa polleaa poikaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla