Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette juhannuksena? Näyttää tulevan lämmintä tänä Jussina.

Vierailija
13.06.2023 |

Vietätkö juhannusta maalla va kaupungissa? Perheen vai kavereitten kanssa? Yhden päivän vai monta päivää?

Mitä ohjelmaan kuuluu? Entä menuun?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään miehen ja koiran kanssa äitini luo, veljeni tulee myös, saunotaan ja istutaan pihalla nauttimassa kesästä. Koira saa rällästää pihalla ja kaivaa äidin kukkapenkit. Äiti laittaa ruokaa koko komppanialle ja tyrkyttää sitä koko ajan. Veljeni juo taas liikaa ja taidanpa itsekin toimia samoin mieheni paheksuessa. Saadaan molemmat viikon närästys rasvaisista ruoista ja tenuttamisesta. Minä myös saunon itseni pyörtymisen partaalle fiilistellen lapsuudesta tuttua pyhäpäivän aattoon kuuluvaa savun hajua, ei oo puusaunan voittanutta!

Vierailija
82/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkalleen ottaen tiedä, olemme lähdössä mieheni kanssa reppureissaamaan pitkin Eurooppaa. Luulen että juhannuksen tienoilla olemme Ranskassa tai Espanjan pohjoisosissa. Se selviää juhannuksena missä päin viipotamme.

Eikö se juhannus ihan hyvin taitu noissakin maisemissa vaikka yötönyö jääkin tänne pohjolaan ;)

Ap

Onhan noita yöttömiä öitä koettu 30kpl, nyt haluan vain päästä katsomaan Atlanttia ja istumaan rannalle hengittelemään. Hyvää viiniä ja ruokaa sekä teltta ja hyvä mies kuulostaa täydelliseltä, oli juhannusta tai ei. :D

Kuulostaa aivan mahtavalta! Itsekkin nautin kyseisistä telttafiiliksistä joka kesä vaikka kotimaassa ollaankin vielä pysytty :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään miehen ja koiran kanssa äitini luo, veljeni tulee myös, saunotaan ja istutaan pihalla nauttimassa kesästä. Koira saa rällästää pihalla ja kaivaa äidin kukkapenkit. Äiti laittaa ruokaa koko komppanialle ja tyrkyttää sitä koko ajan. Veljeni juo taas liikaa ja taidanpa itsekin toimia samoin mieheni paheksuessa. Saadaan molemmat viikon närästys rasvaisista ruoista ja tenuttamisesta. Minä myös saunon itseni pyörtymisen partaalle fiilistellen lapsuudesta tuttua pyhäpäivän aattoon kuuluvaa savun hajua, ei oo puusaunan voittanutta!

Noniin, sehän kuulostaa(hyväksi havaitulta?) suunnitelmalta! :D

Ap

Vierailija
84/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä koko juhannuksen. Olen mieluummin kotona sitten jouluna lasten kanssa. Menköön ne lapsettomat rilluttelemaan juhannuksena. :) Meidän lapset menee kyllä isänsä kanssa mökille grillaamaan ja saunomaan. Mä voin sitten töiden jälkeen nauttia tyhjästä kodista ja rauhasta ennen seuraavaa vuoroa.

Vierailija
85/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai päivä ollaan mökillä vanhempieni kanssa, ja lapsemme jää sinne yökylään. Illalla olisi suunnitelmissa istua iltaa ystävien kanssa. Lauantai päivä menee myös mökillä.

Vierailija
86/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole suunnitelmia. Tytär (19v) aikoi lähteä isänsä kanssa reissuun, joten olen itsekseni.

Vierailija
87/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukotan varmaan jengiläisiä.

Vierailija
88/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kaveriperheiden kanssa mökkeilemään. Syödään hyvin juhannusherkkuja

https://hellanjaviinilasinvalissa.fi/28-juhannusruokaa-juhannusjuhliin/

Tuolta ylläolevasta sivulta valikoidaan sopivia vaihtoehtoja. Kaikki tekevät jotain ja tuovat jotain mukanaan.

Lisäksi otetaan tikkakisa, otetaan aurinkoa, saunotaan ja uidaan.

Vierailija
89/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona:)

Vierailija
90/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona maalla. Nuoriso tulee kotiin kaupungista. Pikkuhiljaa alan valmistelemaan kotia ja mietin tarjottavia. Tärkeintä minulle on, että nuoriso viihtyy ja saa rentoutua, koska tekevät paljon töitä. Heidän ehdoilla mennään.

Vierailija
91/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, kotona ja yksin. Vähän harmittaa kyllä, että on noin lämmintä luvassa koska kerrostalossa asuminen on muutenkin kurjaa etenkin kesällä ja kovin aurinkoisilla säillä on varsinkin länteen avautuva parveke käytännössä käyttökelvoton jos siinä ei (enää) edes ole mitään isoja puita varjostamassa. 

Ja jostain syystä ainakin tässä pk-seudulla tuntuu olevan oikein vimma kaataa kaikki isommat lehtipuut nurin :(

Juhannuksena ei sitten kaupungissa oikein mitään tekemistä edes ole vaan lähinnä se olisi lenkkeilyä (joka helteellä ei ole kivaa) tai sitten kotoilua joka sekin on helteellä liian kuumaa puuhaa. Mikäs siinä olisikaan auringosta ja vaikka ihan helteestäkin nauttiessa, jos voisi olla jossain saaressa, veneellä tai mökillä ja pääsisi uimaan. Tässä kun ei edes ole uimarantaa missään siedettävän kävelymatkan päässä ja fillaria/autoa ei ole.

Mutta kivaa juhannusta kaikille joilla on mahdollisuus siitä nauttia ja viettää sitä haluamallaan tavalla!

Vierailija
92/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen yksin ihan kuten aina muulloinkin. Just peruin sen ainoa suunnitelmani enkä teekään perinteistä brita-kakkua juhannukseksi, kun on tällaiset helteet ja kämppä ensi viikolla jo taatusti muutenkin ihan turkasen kuuma. Lisäksi helteellä tuollainen makea ei oikein maistukaan.

Kaitpa mä sitten keitän uusia perunoita ja istun mekko päällä niitä syömässä. 

Vierailija
93/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona:)

Kotona :(

Vierailija
94/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujuttaudun jonkun tuttavan kesämökille.

Vierailija
95/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei juhannussuunnitelmia ole vaan olin menossa katsomaan jukolan viestiä tulevana viikonloppuna ja fiilistelin, että se on mun "juhannusjuhla". Meni sitten sekin mönkään, kun ei sinne pääsekään junalla kuten piti vaan se yhteys peruttiin eilen ja muuten se on turhan monimutkaisen matkan päässä.

No, näkyyhän se toki telkkarista mutta just viime vuonna sitä katsellessani lupasin itselleni, että nyt menen paikan päälle kun se on noin lähellä. Lähellä joo, mutta silti niin kaukana autottomalle.

Vierailija
96/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tai siis joo sen tiedän, että olen kotona ja olen yksin mutta mitään suunnitelmia tai erikoisempaa tekemistä ei ole eikä varmasti tule olemaankaan.

Muutama vuosi sitten kun oli oikein lämmin juhannus menin piknikille yksinäni, mutta jotenkin jäi kammo kun kaksikin eri tyyppiä (tukevassa humalassa totta kai) tuli pyytämättä seuraan eikä meinannut millään ymmärtää, etten kaipaa kyseisen ihmisen seuraa eikä minulla ole juomaa eikä ruokaa muille varattuna. Eikä röökiä tai tulta. Just kun sain sen ekan jankkaajan vihdoin ymmärtämään, että kiitos, mutta ei kiitos niin johan jostain siihen ilmaantui seuraava sivuaskel-solkkaaja, joka päätti muitta mutkitta istua liki syliini. 

Vierailija
97/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille missä mun seurana koira, 2 18 vuotiasta ja 4 16 vuotiasta. Lapset kavereineen kun valitsee mieluummin mökki juhannuksen aarteenetsintöineen kuin bileet kaupungissa. Lisäksi samalla alueella omissa mökeissään mun vanhemmat ja siskon perhe, siskon puolison vanhemmat ja sisko miehineen. Katetaan heinälatoon seisovapöytä. Saunotaan, uidaan ja pelataan ja katsotaan videotykillä heinäladossa elokuvia. Nuotiota ei saane tehdä, mutta grillikodalla illalla sitten pieni tuli. Pe-su näin.

Vierailija
98/112 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up and down

Vierailija
99/112 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon keikkoja ja festareita ollut ja tulossa, että juhannuksen vietän kotona ja tallilla. Lepään ja hoitelen hevostani, kaverin kanssa varmaan juodaan kahvit tallilla joku päivä. Kiva istua ulkona, jos on hyvä sää. Olen sinkku ja lapseton, joten perheestä ei onneksi tarvitse huolehtia.

Vierailija
100/112 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juhannuksena synttärit, täytän 21. Ollaan äitini luona, isä ja mummo tulevat myös kahville. Tehdään lettuja tai porkkanakakkua.

Ihana olla juhannus kotona, olen ollut nyt koko kesän ja kevään kaikenlaisissa kokouksissa ja tapahtumissa ja kaipaan maaseudun rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi