Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette juhannuksena? Näyttää tulevan lämmintä tänä Jussina.

Vierailija
13.06.2023 |

Vietätkö juhannusta maalla va kaupungissa? Perheen vai kavereitten kanssa? Yhden päivän vai monta päivää?

Mitä ohjelmaan kuuluu? Entä menuun?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä. Ja veetuttaa suuresti.

Juhannuksen huonot puolet on yleensä liian suuret odotukset mitkä eivät täyty, huonot säät, liika alkoholinkäyttö ja kovat hukkumistilastot. Eli siinä mielessä aivan yliarvostettu viikonloppu, minkä voi viettää milloin tahansa kun itselleen sopii. Tsemppiä töihin!

Ap

Vierailija
62/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme maalla, ja luvassa on lapsiperheporukalla grillailua, saunomista ja uintia ipanoiden menoa vahtien.

Minusta oikein ihanaa, kaikki lapset juuri mukavasti sen ikäisiä, ettei tarvitse vauvoissa olla koko ajan kiinni tai murehtia teinien tekemisiä.

Eli siis täydellinen suvantovaihe vanhemmuuden myrskyissä. Nauti!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe menee mökille saareen. Minäkin lähden päiväksi mutta lähden jo illalla pois (jos olen veneenajokunnossa) kun en voi sietää mökkeilyä.

Oho! Mikä siinä on pahinta? Voisiko olosuhteita parantaa? Vaikka hyvä kompromissi tuokin!

Ap

En vaan tykkää, kotona on paljon mukavampi olla. Kaikki omat tavarat käden ulottuvilla ja tietty mukavuudet.

Aivan. Kun oikein mietin, niin kyllä se omakin mökkeilystä nauttiminen perustuu juuri siihen, että mökistä on saanut itselleen toimivan ja kotoisan, vaikka se ei silti kodin mukavuuksia vastaakkaan. Eli pakko se on silti saada sellaiseksi kodin sivupesäksi laitettua, että siellä viihtyy ja haluaa olla.

Ap

Vierailija
64/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin kerrostalossa. Ehkä ostan makkaraa, jonka syön kylmänä.

Askeetin juhannus ;)

Ap

Vierailija
65/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Ehkä käydään jossain uimarannalla, en tiedä. 

Olen toivonut jo pitkään että olisi oma mökki, mutta ei vain ole sellaiseen rahaa. Meidän viisihenkistä perhettä ei ole vuosiin kutsuttu mihinkään, eikä koskaan muiden mökeille, vaikka ihan aikuisten oikeasti olemme hyväkäytöksisiä, avuliaita ja toisimme kunnon tuliaisetkin. Mökin vuokraaminen jäi viime tinkaan taas, ja nyt näyttää siltä ettei ole varaa sellaista edes vuokrata. Vaikka meille kävisi sähkötönkin, kunhan olisi puusauna ja oma ranta. 

Aina voi tehdä kotiin juhlan ja olen tehnytkin, mutta vuosi vuodelta vain surettaa enemmän tämä tilanne. Olisi edes oma sauna, mutta ei. 

Vierailija
66/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä johonkin mökkibileisiin mukaan. Mutta kukaan ei ole kutsunut. Taidan olla sitten vain kotona.

Vierailija
67/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkalleen ottaen tiedä, olemme lähdössä mieheni kanssa reppureissaamaan pitkin Eurooppaa. Luulen että juhannuksen tienoilla olemme Ranskassa tai Espanjan pohjoisosissa. Se selviää juhannuksena missä päin viipotamme.

Vierailija
68/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, yövuoroissa koko juhannuksen. Ei ota päähän,ihan toivoin näin. Muutoinkin töissä on välillä ihan mukava olla pyhinä.

Hyvää ja turvallista tulevaa juhannusta kaikille!

Vierailija
69/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona. Ehkä käydään jossain uimarannalla, en tiedä. 

Olen toivonut jo pitkään että olisi oma mökki, mutta ei vain ole sellaiseen rahaa. Meidän viisihenkistä perhettä ei ole vuosiin kutsuttu mihinkään, eikä koskaan muiden mökeille, vaikka ihan aikuisten oikeasti olemme hyväkäytöksisiä, avuliaita ja toisimme kunnon tuliaisetkin. Mökin vuokraaminen jäi viime tinkaan taas, ja nyt näyttää siltä ettei ole varaa sellaista edes vuokrata. Vaikka meille kävisi sähkötönkin, kunhan olisi puusauna ja oma ranta. 

Aina voi tehdä kotiin juhlan ja olen tehnytkin, mutta vuosi vuodelta vain surettaa enemmän tämä tilanne. Olisi edes oma sauna, mutta ei. 

Monilla voi olla jo pitkät perinteet samojen kanssa juhlimisesta, että ei tule edes mieleen kutsua uusia ihmisiä mukaan vaikka mitään estettä ei olisikaan.. Ensi vuotta ajattelen voisit alkaa itse puhua jo hyvissä ajoin juhannussuunnitelmista ja ehkä itse kutsua jotkut vaikk sinne vuokra mökille, tai tulla sitten kutsutuksi jonkun mökille vastavuoroisesti.

Itse olen halunnut pitkään kokea leirintäaluejuhannuksen! Suomessa on paljon ihania leirintäalueita meren ja järvien rannoilla. Vaikka mökit olisivat jo menneet, kyllä yhden yön telttaileekin vaikka vähän vaatimattomammilla varusteilla. Parilla kympillä halpisteltta, ja makuupusseja ei tarvita kun lämmin juhannus tulossa. Peitot ja tyynyt mukaan, aikuisille ilmatäytteiset patjat ja lapsille makuualustat.. Pallogrilli ja makkaraa, saunaa ja uintia ja muita perheitä ja juhlijoita ympärillä. Siinä on kunnon seikkailua ja tunnelmaa ja juhannus meininkiä :)

Ap

Vierailija
70/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihana poikkeus palstalla! Aloittaa ketjun kysymyksellä ja kommentoi jokaisen vastausta positiivisella ja kannustavalla tavalla.

Hyvää juhannusta ap:lle!

Ja mitä ap aikoo itse tehdä, piti kysymäni...

Kiitos kysymästä, juhannus menee vähän siellä ja täällä. Lomailemme jo omalla mökillämme juhannuksen alusviikon, jolloin vanhempani tulevat torstaina mökillemme syömään ja saunomaan. Perjantaina ajamme kaupunkiin ja olemme kutsuneet ystäviä veneelle, ja lauantaina meidät on kutsuttu yhtien ystäviemme mökille. Siispä 3 eri päivää kolmessa eri paikassa ja seurassa :)

Paljon yhdessäoloa läheisten kanssa siis! Ja sää hellii :)

Ap

Vierailija
71/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin päästä johonkin mökkibileisiin mukaan. Mutta kukaan ei ole kutsunut. Taidan olla sitten vain kotona.

Mitä jos vuokraat itse mökin tai järjestät muuten bileet ja kutsut itse ystäväsi?

Ap

Vierailija
72/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkalleen ottaen tiedä, olemme lähdössä mieheni kanssa reppureissaamaan pitkin Eurooppaa. Luulen että juhannuksen tienoilla olemme Ranskassa tai Espanjan pohjoisosissa. Se selviää juhannuksena missä päin viipotamme.

Eikö se juhannus ihan hyvin taitu noissakin maisemissa vaikka yötönyö jääkin tänne pohjolaan ;)

Ap

Vierailija
73/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas uteliaan aloitus. juodaan, rillataan, sitten saunaan ja uimaan. ja kokoajan pitää juoda, ettei kuivu kroppa. noin viikko samaa rataa, ja sitten lähdetään erämaahan kokemaan yhtä maailman kovimmista ja vaarallisimmista krapuloista. se voi hyvinkin olla viimonen reissu se. moni on sieltä palannut muuttuneena. nimittäin väriltään ja hajultaan, kun viikon päivät on rymynnyt mettässä.

Vierailija
74/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä, yövuoroissa koko juhannuksen. Ei ota päähän,ihan toivoin näin. Muutoinkin töissä on välillä ihan mukava olla pyhinä.

Hyvää ja turvallista tulevaa juhannusta kaikille!

Sinne myös yövuoroihin!

Ap

Vierailija
75/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hyvänmielen ketju! Olet mahtava, ap! <3

Itse mökillä läheisten kanssa.

Vierailija
76/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihana poikkeus palstalla! Aloittaa ketjun kysymyksellä ja kommentoi jokaisen vastausta positiivisella ja kannustavalla tavalla.

Hyvää juhannusta ap:lle!

Ja mitä ap aikoo itse tehdä, piti kysymäni...

Kiitos kysymästä, juhannus menee vähän siellä ja täällä. Lomailemme jo omalla mökillämme juhannuksen alusviikon, jolloin vanhempani tulevat torstaina mökillemme syömään ja saunomaan. Perjantaina ajamme kaupunkiin ja olemme kutsuneet ystäviä veneelle, ja lauantaina meidät on kutsuttu yhtien ystäviemme mökille. Siispä 3 eri päivää kolmessa eri paikassa ja seurassa :)

Paljon yhdessäoloa läheisten kanssa siis! Ja sää hellii :)

Ap

Juu toivotaan tosiaan ettei sääennusteet heitä ihan päälaelleen :)

Ap

Vierailija
77/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla kyläilemässä maalla, töissä kaupungissa osa juhannuksesta.

Vierailija
78/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana hyvänmielen ketju! Olet mahtava, ap! <3

Itse mökillä läheisten kanssa.

No wau, kiitti

Ihanaa juhannusta mökille!

Ap

Vierailija
79/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisilla kyläilemässä maalla, töissä kaupungissa osa juhannuksesta.

Kiva kun ei mee koko jussi töissä ja pääsee vähän rentoutuunkin.

Ap

Vierailija
80/112 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se juhannus ihan hyvin taitu noissakin maisemissa vaikka yötönyö jääkin tänne pohjolaan ;)

Ap

Onhan noita yöttömiä öitä koettu 30kpl, nyt haluan vain päästä katsomaan Atlanttia ja istumaan rannalle hengittelemään. Hyvää viiniä ja ruokaa sekä teltta ja hyvä mies kuulostaa täydelliseltä, oli juhannusta tai ei. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi