Minne 13 vuotiaan kanssa kesälomalla? Kokemuksia?
Asumme pääkaupunkisudulla ja autoa ei ole käytössä. Minne menisitte?
Tykätään matkustaa junalla, eikä sen tarvitse olla mitään kovin ihmeellistä. Ajattelin että Turussa voisi käydä, vaikka yhden yön hotellissa. Mutta mitä muuta siellä? Lapsi tykkää uida.
Kommentit (41)
Powerparkiin junalla. Härmän kylpylään yöksi.
Ottakaa risteily Tukholmaan, kaksi yötä laivalla ja päivä aikaa kierrellä siellä, vaikka Wasa-laivaa katsomassa, Abba-museossa tai shoppaillen.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa risteily Tukholmaan, kaksi yötä laivalla ja päivä aikaa kierrellä siellä, vaikka Wasa-laivaa katsomassa, Abba-museossa tai shoppaillen.
Tukholma on tylsä ja laivamatka vielä tylsempi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta jos kyseessä on terve 13-vuotias, olisi nyt korkea aika ruveta ohjaamaan olemaan kiinnostunut muustakin kuin uimisesta, jos lomareissuun lähdetään. Ilmeisesti voitte aloittaa missä tahansa kaupungissa ihan perusturistikohteista.
Wtf?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka sanoo Tukholmaa tylsäksi, ei selvästi tunne kaupunkia kunnolla. Laivamatkasta olen samaa mieltä, toisaalta teini saattaisi tykätä.
Turku on ihan hyvä kohde pienelle kesäreissulle. Uimisesta pitävälle Jukupark-vesipuisto on oiva. Pääsette paikallisbussilla sinne.
Oletteko jo käyneet Naantalin Muumimaailmassa? Jos ette, siellä on kyllä nähtävää myös tuon ikäiselle, joten menkää seuraavaksi päiväksi sinne. Lisäksi myös Naantalissa on pienehkö, mutta ihan ok kylpylä, ja muutenkin Naantali rantaravintoloineen ja -kahviloineen on näkemisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka sanoo Tukholmaa tylsäksi, ei selvästi tunne kaupunkia kunnolla. Laivamatkasta olen samaa mieltä, toisaalta teini saattaisi tykätä.
No kerropas sitten, mikä siellä on niin mahtavaa? Tukholmaa hehkuttavat eivät ikinä jostain kumman syystä osaa vastata tähän. Abba-museo, ei todellakaan kiinnosta. Taidemuseot nähty, japskikylpylään ei asiaa lapsen kanssa. Ei vesipuistoja lähellä. Gröna lund ei Lintsin tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varokaa jengejä!
mihin sitä helsingistä lähtisi. siellä on kansainvälinen meininki ja teini saa ihan tosissaan pitää kiinni 200e lenkkareistaan.
Kuvaamasi Turun reissu kuulostaa hyvältä, haluaisin itsekin käydä ja yöpyä, mutta yksin. Käykää lisäksi jossain vesihuvipuistossa, niitä taitaa Suomessa olla useampi. Ovat vaan vähän törkyisiä paikkoja, voi tulla joku vatsatauti niistä. Että ehkä ei. Yyteri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaa siellä on nähtävää ja koettavaa ja pääsee ilman autoa.
Olin siskontyttöni kanssa siellä, kun hän oli 14 ja tykkäsi kovasti.Ahvenanmaalla ei ole oikein mitään.
Riippuu lapsesta. Meidän poika täyttää elokuussa 13 ja just vappuna oltiin pitkä viikonloppu Ahvenanmaalla. Viime kesää lukuunottamatta on taidettu käydä siellä joka kesä. Tekemiset vaan on muuttuneet vuosien varrella. Hän tykkää historiasta, joten Pommern, Kastelholman linna, Eckerön postimuseo, Bomarsundin linnoitus kiinnostaa. Mahtavia uimarantoja, Marienbadin kylpylä uimapaikoiksi. Frisbee- ja minigolf-ratoja. Amalias limonadfabrik ja Taffelin tehtaanmyymälä. Ja paljon muuta. Sieltä saa vuokrata edullisesti pyöriä ja joillakin hotelleilla on myös asiakkaille pyöriä lainaksi. Saari on niin pieni, että sen ajelee hyvin päästä päähän ja takaisin päivässä. Tai tosiaan, jos vuokraa pyörät, niin voi ajaa saaren ympäri, pohjoisessa menee pyöräilijöille ja kävelijöille tarkoitettu lautta, ettei tarvitse kiertää niin pitkästi päästäkseen saaren luoteisosasta koilliseen tai päinvastoin.
Lappiin vaeltamaan, voi vaikka tulla Joulupukki vastaan.
No mites ois Turusta vaikka risteily?
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa pari yötä Kasnäsin pienestä kylpylähotellista Turun saaristosta. Sinne pääsee bussilla. Teini voi pulikoida altaissa tai uimarannalla ja siitä ihan hotellin vierestä lähtee kivoja päiväretkiä saariin, mm. Bengtskärin majakalle tai Örön linnakesaareen. Me tehtiin tällainen loma 12v ja 14v kanssa ja tykkäsivät kovasti.
Ei sinne varmasti tähän aikaan enää majoitusta saa. Me varataan suoraan hotellilta joka vuosi ennakkovarauksella heinäkuulle viikko. Hotelli on aina täynnä kesät.
Vierailija kirjoitti:
Turku on ihan hyvä kohde pienelle kesäreissulle. Uimisesta pitävälle Jukupark-vesipuisto on oiva. Pääsette paikallisbussilla sinne.
Oletteko jo käyneet Naantalin Muumimaailmassa? Jos ette, siellä on kyllä nähtävää myös tuon ikäiselle, joten menkää seuraavaksi päiväksi sinne. Lisäksi myös Naantalissa on pienehkö, mutta ihan ok kylpylä, ja muutenkin Naantali rantaravintoloineen ja -kahviloineen on näkemisen arvoinen.
Muumimaailmassa ei viihtynyt edes meidän perheen 10-vuotias viime kesänä. Ihan pikkulasten paikka, tai jos erityisesti tykkää muumeista. 13-vuotias pitkästyy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumimaailmassa ei viihtynyt edes meidän perheen 10-vuotias viime kesänä. Ihan pikkulasten paikka, tai jos erityisesti tykkää muumeista. 13-vuotias pitkästyy siellä.
Mä luulen näin myös. Sitten taas aikuisena olen itse usein vienyt sinne omieni kasvettua ystävä- ja kummilapia, ihan vain nauttiakseni paikasta . Lisäksi Naantalin vanha kaupunki on todella suloinen, mutta olen onnistunut vierailemaan hiljaisina päivinä.
Ahvenanmaalla ei ole oikein mitään.