Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olen itse ateisti niin en aina ymmärrä kaikkia ateisteja

Vierailija
13.06.2023 |

Etenkään en ymmärrä niitä ateisteja jotka ensteksi sanovat etteivät he usko Jeesuksiin eikä jumaliin, mutta sitten tietoisesti menevät tahallaan kirkon järjestämiin jumalanpalveluksiin ja suuttuu kun siellä puhuttiinkin Jeesuksesta ja Jumalasta eikä se ollutkaan sellainen uskonnoton safe pace kuin ateisti olisi halunnut.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No religion kirjoitti:

En itse uskonnottomana ymmärrä miksi ateisti tai ei-kristitty menisi kirkollisiin seremonioihin. Itse kieltäydyn kirkkohäistä, ristiäisistä ja hautajaisista, koska ne ovat uskonnon harjoittamista. Ja yhtä lailla jos tuttavapiiriin kuuluisi esim. muslimeita tai hinduja, kieltäytyisin heidän juhlistaan.

Olen itse uskonnoton, mutten ateisti. En koe tarpeen kieltää jotain, minkä olemassaoloa ei voida todistaa ja siten myöskään kieltää.

Kunnioitan kuitenkin läsnäolollani muiden ihmisten tärkeitä päiviä, jos minut on kutsuttu. Aivan, kuten menen sukujuhliin ravintolaan, jos kyse on illallisesta. En kuitenkaan osallistu tietenkään ehtoolliseen, koska en ole kristitty.

Hautajaisissa kunnioitan läheisteni lisäksi myös edesmenneen muistoa - toki useimmiten pidetään myös muistotilaisuus.

Kirkoissa on kulttuurisesti hyvin kaunista taidetta, joka itsessäni on kulttuuriperintönä tärkeää, kuten myös kirkot ja pyhäköt itsessään. Siksi vierailen ohimennen, kuten kävisin taidemuseoissa.

Olet ymmärtänyt väärin. Ei ateisti kiellä mitään.

Vierailija
22/22 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku pimahtanut lähetyssaarnaaja-ateisti, joka haluaa muidenkin olevan ateisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän