Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olen itse ateisti niin en aina ymmärrä kaikkia ateisteja

Vierailija
13.06.2023 |

Etenkään en ymmärrä niitä ateisteja jotka ensteksi sanovat etteivät he usko Jeesuksiin eikä jumaliin, mutta sitten tietoisesti menevät tahallaan kirkon järjestämiin jumalanpalveluksiin ja suuttuu kun siellä puhuttiinkin Jeesuksesta ja Jumalasta eikä se ollutkaan sellainen uskonnoton safe pace kuin ateisti olisi halunnut.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin on tapahtunut? Ateisti on mennyt jumalanpalvelukseen ja hermostunut kun siellä on puhuttu jumalasta? Kuulosta vahvasti keksityltä scheisseltä nyt tämä.

Vierailija
2/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Liian monta kehnoa ateisti-provoa samaan aamuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kukaan ateisti olisi kuvitellut kirkon olevan uskonnoton "safe pace".

(Hait ehkä sanaa place).

Vierailija
4/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näin on tapahtunut? Ateisti on mennyt jumalanpalvelukseen ja hermostunut kun siellä on puhuttu jumalasta? Kuulosta vahvasti keksityltä scheisseltä nyt tämä.

Taitaa pohjautua uutiseen, jossa jotkut eivät pitäneet sopivana Jippiimission lastennäytelmän kuvausta alkuasukkaista primitiivisinä ihmissyöjinä. Kritiikkiä oli tullut kylläkin ihan kirkolta itseltään.

Vierailija
5/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon rivijäsenet ne enemmänkin pöyristyvät, jos kirkossa puhutaan uskonasioista hiukankin konservatiivisempaan sävyyn.

Jos joku pappi sanoo, että kaikki eivät pääse Taivaaseen, alkaa huutomyrsky.

Vierailija
6/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa pohjautua uutiseen, jossa jotkut eivät pitäneet sopivana Jippiimission lastennäytelmän kuvausta alkuasukkaista primitiivisinä ihmissyöjinä. Kritiikkiä oli tullut kylläkin ihan kirkolta itseltään.

Eikä ihme. Ei siinä mistään jumalapuheesta ollut kyse vaan r a s i s mi sta.

Vierailija
7/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin tapaluterilaiset ja mukaluterilaiset harrastavat tätä. Lapsen on pakko mennä rippikouluun mutta jos siellä puhutaan Jeesuksesta tai kadotuksesta, vedetään tölkillinen palkokasvisoppaa ylempiin hengityselimiin.

Vierailija
8/22 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kirkosta eronneet ovat ihan asiallisesti käyttäytyneet ja itsestään numeroa pitämättä , kun on tullut eteen kirkossa häät, hautajaiset, kastajaiset , rippijuhlat. Penkissä nätisti istuneet ja virsiäkin veisanneet.

Vierailija
9/22 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan Jippiimission näytelmää 100%. Se oli mainio.

Vierailija
10/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulevainen ap tekeytyi ateistiksi epäonnistuen juhlavasti.

Vierailija
11/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus jälleen kerran näyttää toteen että uskikset muita simppelimpiä. 

Todella huonosti keksitty ja epäuskottava.

Vierailija
12/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, luulevainen ap tekeytyi ateistiksi epäonnistuen juhlavasti.

Vain täysin läpinäkyvä yritys tuo aloitus. Tuo on se mitä en uskovaisissa ymmärrä. Mitä piip merkitystä sillä on kun joku ei usko jumalaan? Tai jumaliin koska kristyttyjenkin jumala kieltää palvomasta niitä muita niin onhan niitä jumalia sillä logiikalla. 

Vierailija
13/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse uskonnottomana ymmärrä miksi ateisti tai ei-kristitty menisi kirkollisiin seremonioihin. Itse kieltäydyn kirkkohäistä, ristiäisistä ja hautajaisista, koska ne ovat uskonnon harjoittamista. Ja yhtä lailla jos tuttavapiiriin kuuluisi esim. muslimeita tai hinduja, kieltäytyisin heidän juhlistaan.

Vierailija
14/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani kirkosta eronneet ovat ihan asiallisesti käyttäytyneet ja itsestään numeroa pitämättä , kun on tullut eteen kirkossa häät, hautajaiset, kastajaiset , rippijuhlat. Penkissä nätisti istuneet ja virsiäkin veisanneet.

Niinkuin pitääkin. Itse en koskaan osallistu sen enempää lauluihin kuin etenkään rukouksiin, mutta istun paikallani hiljaa. Jos ei voi toisen ihmisen juhlatilaisuudessa käyttäytyä, koska uskonnollinen sisältö häiritsee, niin pitää jättää kokonaan menemättä.

Avoimet keskustelut sitten erikseen, niin netissä kuin muuallakin. Niissä en sanojani säästele enkä anna uskonnollisille uskomuksille sen enempää kunnioitusta kuin antaisin horoskoopeille, homeopatialle tai salaliittoteorioille.

Vierailija
15/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No religion kirjoitti:

En itse uskonnottomana ymmärrä miksi ateisti tai ei-kristitty menisi kirkollisiin seremonioihin. Itse kieltäydyn kirkkohäistä, ristiäisistä ja hautajaisista, koska ne ovat uskonnon harjoittamista. Ja yhtä lailla jos tuttavapiiriin kuuluisi esim. muslimeita tai hinduja, kieltäytyisin heidän juhlistaan.

Olen itse uskonnoton, mutten ateisti. En koe tarpeen kieltää jotain, minkä olemassaoloa ei voida todistaa ja siten myöskään kieltää.

Kunnioitan kuitenkin läsnäolollani muiden ihmisten tärkeitä päiviä, jos minut on kutsuttu. Aivan, kuten menen sukujuhliin ravintolaan, jos kyse on illallisesta. En kuitenkaan osallistu tietenkään ehtoolliseen, koska en ole kristitty.

Hautajaisissa kunnioitan läheisteni lisäksi myös edesmenneen muistoa - toki useimmiten pidetään myös muistotilaisuus.

Kirkoissa on kulttuurisesti hyvin kaunista taidetta, joka itsessäni on kulttuuriperintönä tärkeää, kuten myös kirkot ja pyhäköt itsessään. Siksi vierailen ohimennen, kuten kävisin taidemuseoissa.

Vierailija
16/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä ateisti tekee kirkossa. Katsooko omasta mielestään valheellisia ikoneja ja kuuntelee uskonnollista papin saarnaa. Outoa. Kenties kirkkolaulua. 

Vierailija
17/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No religion kirjoitti:

Olen itse uskonnoton, mutten ateisti. En koe tarpeen kieltää jotain, minkä olemassaoloa ei voida todistaa ja siten myöskään kieltää.

Oletko sitä mieltä, että jonkinlainen jumaluus on olemassa?

Vierailija
18/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itse suomalainen niin en aina ymmärrä kaikkia suomalaisia.

Vierailija
19/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen itse suomalainen niin en aina ymmärrä kaikkia suomalaisia.

Sama ongelma. 

Vierailija
20/22 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No religion kirjoitti:

Olen itse uskonnoton, mutten ateisti.

Olet ateisti, muttet ateisti. Mitä ihmettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä