Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ymmärrä, miksi monet inhoaa kesäkeittoa?

Vierailija
13.06.2023 |

Ihania maukkaita uusia perunoita ja kasviksia sekä yrteillä ja sulatejuustolla maustettu liemi. Mun lempiruokaa! Mikä siinä muka on pahaa?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto on tätiruokaa.

Toisin sanoen hyvää

Vierailija
42/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesäkeittoon kuulu sulatejuusto.

On myöhemmän ajan hömpötyksiä ja nimi voisi olla kasvis-juustokeitto ei kesäkeitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhosin aiemmin kun aina kaikki oli lötköksi mössöksi keitettyä.

Nyt kun teen itse tuoreista kasviksista kypsennän ne al dente, sekaan koskenlaskija mustaa, ah niin hyvää! Meillä lapsetkin pyytää tuota näin kesällä.

Tuoreista kasviksista tehty kesäkeitto on ihan hyvää silloin tällöin.

Lötköksi kypsennetyt kasvikset ovat todella vastenmielisiä. Ei pysty syömään.

Vierailija
44/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä kypsennetyn porkkanan mausta (tuoreesta, kypsentämättömästä porkkanasta pidän kyllä). Nimenomaan porkkanat kesäkeitossa ovat painuneet mieleen kammottavana kokemuksena joten en ole sitten lapsuuden syönyt kesäkeittoa.

Vierailija
45/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kesäkeitosta, teen useasti kesän aikana. Mutta mikä pahinta, teen kesäkeittoa myös talvella. Perunoita ja juureksia löytyy aina ja voihan pakasteesta ottaa osansa. Kuumana höyryävä sulatejuustolla ja persiljasilpulla höystetty keitto kylmänä pakkasiltana tuo tuoksullaan ja maullaan kesän elävästi mieleen.

Eläköön kesäkeitto.

Vierailija
46/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan pystynyt syömään ns. maitokeittoja. Kesäkeitto, pinaattikeitto... meidän alueella suosittu kesäherkku on maitopotut, sitäkään en ole koskaan pystynyt syömään. En inhoa, en vain voi syödä. Noi onkin sitten melkein ainoita ruokia, joita en voi syödä. Siis ei vaan mene alas.

Vierailija
47/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin keittoon nokare voita sulamaan, kun ei ollut vielä mitään tuollaisia Koskenlaskija -versioita olemassa...

Vierailija
48/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lienee maistaneet sitä vain esim koulussa, ja vaikka niissäkin ihan kelpo eväät on, niin harvoin mitään varsinaisia mestariteoksia kuitenkaan. Aika harvassa on ruokalajit jotka on oikeasti pahoja, jos ne on taidolla tehty hyvistä raaka-aineista.

Ja itse en ole hyvää kesäkeittoa saanut, mutta luultavasti sellaistakin on olemassa.

Vierailija
49/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto tuoreista kasviksista on todella hyvää.

Vierailija
50/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maku ja rakenne. Maidossa lilluvia kasviksia 🤮

Ei kesäkeittoa ole mikään pakko valmistaa MAITOON !

Sen voi tehdä myös kasviliemeen, kuten italialainen vihanneskeitto.

Ja kesäkeiton liemen, eli maidon ja vihannesliemen,

voi myös suurustaa, jolloin keitto on paksumpaa ja usein myös maukkaampaa.

Vierailija
51/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitto maidolla on paljon laihempaa kuin kermainen keitto. Kesäkeitossa on tykkää herneistä.

Vierailija
52/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sen takia, että lapsena yritettiin pakottaa syömään "kesäkeittoa", jossa kasvikset olivat pakastevihannespussista (herne, vihreä papu, porkkana ja kukkakaali) ja ne lilluivat ohuessa maitoliemessä. En koskaan suostunut edes maistamaan, kun näytti/ haisi ihan kamalalta. 

Kirkasta kesäkeittoa voisin syödä ihan mielellään. 

Sama täällä, pahimmassa tapauksessa tyrkytettiin sitä pakaste- tiiliskivenä myytyä kesäkeittoa. Hyi. Mauttomia nihkeitä vihanneksia maidolla värjätyssä vedessä. Niin pahaa ettei sanotuksi saa.

Vierailija
53/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto on tätiruokaa.

Tacot, tortillat ja muut lätyt on sitten nuorisoruokaa. Ei hirveesti kiinnosta. Hakee jostain pikaruokamestasta nälkäänsä jotain niin onhan se surkeaa, kun ei osata enää tehdä ruokaa kotona.

Woltataan vaan, kun on niin kiire.

Vierailija
54/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun inhokkiruoka vaikka syön melkein kaikkea muuta. Hyi olkoon.

Vierailija
55/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuten suvisoppaa inhoa, mutta enpä ole tullut sitä syöneeksi kai pariinkymmeneen vuoteen.

Vierailija
56/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jouduin syömään isän tekemää aivan kamalaa kesäkeittoa. Pitkään vannoin vihaavani kyseistä ruokaa, enkä suostunut sitä koskaan syömään. Sitten teinkin omaa ja oli ihan hyvää :D Ei kyllä yhäkään mikään lemppari, mutta näin.

Vierailija
57/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenperheessäni ei tehty kesäkeittoa, montaa muuta perinteistä ruokaa kylläkin.

Kaverin luona söin joskus lapsena kesäkeittoa, enkä tykännyt siitä. Jäi negatiivinen muisto kyseisestä ruoasta.

Aikuisena kerran sitten uskaltauduin syömään kesäkeittoa ja se olikin hyvää. Oli tehty maitopohjaisena, mikä hieman ihmetytti, kun vertasin lapsuuden ruokamuistoon.

Summa summarum..kesäkeittojakin on erilaisia versioita.

Vierailija
58/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen tekee/saa kirkkaassa liemessä niin oikein hyvä, mutta en oikein siedä mitään kerma-/maitosoppia. 

Vierailija
59/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun kalakeittokin oli pahaa. Sen jälkeen olen saanut hyvääkin kalakeittoa.

Vierailija
60/102 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni kesäkeittomuisto:

maidossa keitetty pakaste sekavihannespussillinen

miksiköhän inhoan...