Mä en ymmärrä, miksi monet inhoaa kesäkeittoa?
Ihania maukkaita uusia perunoita ja kasviksia sekä yrteillä ja sulatejuustolla maustettu liemi. Mun lempiruokaa! Mikä siinä muka on pahaa?
Kommentit (102)
Mistä sää t lollo saat uusiaperunoita? Et kaupasta ainakaan! Omassa parvekeessa jätesäkissä kasvatetusta kyllä.,
Vierailija kirjoitti:
No en oikeastaan minäkään, ja kouluruoistakin pidin muiden inhoamasta tillilihasta ja kanaviillokista.
😀
👍
Haisee, maistuu ja näyttää oksennukselta. Ei kiitos.
Minä olen lievästi kehitysvammainen autisti, jolla on skitsofrenia mutta silti minä ymmärrän, että eri ihmiset pitävät eri asioista. Ymmärrän esimerkiksi, että vaikka minä en pidä kesäkeitosta, niin jollekin se voi olla suosikkiruokaa kun taas vaikka minun suosikkiruoka uunilohi lohkoperunoiden ja uunijuuresten kanssa voi olla jollekin inhokkiruokaa.
Se on hyvää. Meillä siihen lisättiin nakkkeja.
Kouluruoista: en inhonnut tillilihaa, mutta eivät naudanliha ja tilli kyllä yhteen sovi. Outo yhdistelmä.
Ei kysymysmerkkiä epäsuoraan kysymyslauseeseen.
T. Ope
Ne on niitä makuasioita. Itse tykkään kesäkeitosta. Tykkään myös kaaliruuista, joita taas monet eivät siedä.
Koska se usein tehdään niin, että pussi pakastekasviksia ja perään maitoa ja kuumennus.
Vierailija kirjoitti:
Koska se usein tehdään niin, että pussi pakastekasviksia ja perään maitoa ja kuumennus.
Kaikkia ruokia voi tehdä hyvin tai huonosti. Tai hyvin huonosti.
Kiitos sinulle hyvästä vinkistä. Paitsi että Sulatejuuston tilalle maitoa. Sulatejuusto ei ole terveellistä. ,
En minäkään ymmärrä miksi se on niin monen inhokki vaikka lähes samanlainen kalakeitto on sitten suosikki.
Odotan jo innolla, että pääsee tekemään kesäkeittoa ja tarjoamaan sitä lapselle. On sekä minun että puolison herkkua.
Varmaan sen takia, että lapsena yritettiin pakottaa syömään "kesäkeittoa", jossa kasvikset olivat pakastevihannespussista (herne, vihreä papu, porkkana ja kukkakaali) ja ne lilluivat ohuessa maitoliemessä. En koskaan suostunut edes maistamaan, kun näytti/ haisi ihan kamalalta.
Kirkasta kesäkeittoa voisin syödä ihan mielellään.
En inhoa sitä, mutta ei kuulu myöskään suosikkeihini. Syön jos on tarjolla, mutta en pidä siitä niin paljon että viitsisin itse sitä alkaa väsäämään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi se on niin monen inhokki vaikka lähes samanlainen kalakeitto on sitten suosikki.
Odotan jo innolla, että pääsee tekemään kesäkeittoa ja tarjoamaan sitä lapselle. On sekä minun että puolison herkkua.
Kalakeitossa onkin minulle pointtina se että siinä maistuu kala ja mielellään myös kalan perkeistä keitetty liemi. Kesäkeitossa ei maistu kumpikaan.
No jos sen muuttaa muuksi sulatejuustolla ym, niin se ei ole enää sitä kesäkeittoa, jonka nimellä se maito-kasviskeitto tunnetaan. Kesäkeiton nimellä kulkevassa keitossa on perunaa, kukkakaalia, porkkanoita ja herneitä ja maitoa. Siitä en tykkää. Versiosta sulatejuustoineen, kermoineen ja liemikuutioineen saattaisin tykätä. Sitten se olisi kasviskeittoa.
Koska pussi pakastevihanneksia vesimaidossa ilman mausteita on kamalaa. Sitä se oli sekä koulussa että kotona.
Voisin syödä kesäkeittoa, jos se olisi tehty tuoreista vihanneksista, paksuun kermaisesn kunnolla maustettuun liemeen.
joo, ei OIKEAAN kesäkeittoon mitään sulatejuustoa laiteta, ei sitä ollut silloin keksittykään kun kesäkeiitoa aikoinaan tehtiin! Maitokin oli oikeaa lehmänmaitoa eikä mitään vesilirua.
https://www.martat.fi/reseptit/kesakeitto/
1. Kuori ja viipaloi porkkanat, paloittele kukkakaali kukinnoiksi, lohko pestyt perunat ja hienonna sipuli.
2. Keitä vihanneksia suolalla maustetussa vedessä noin 15 minuuttia. Lisää joukkoon herneet (ja huuhdottu, suikaloitu pinaatti). Jos käytät tuoreita sokeriherneitä, voit paloitella myös palot keittoon.
3. Sekoita vehnäjauhot maitoon ja lisää keittoon. Anna keiton vielä kiehua, kunnes vihannekset ovat kypsiä. Lisää keittoon runsaasti yrttejä (ja jos haluat, myös ripauksen sokeria, valkopippuria ja voinokareen).
4. Tarjoa tuoreen leivän tai näkkileivän kanssa.